ყველა ინდი ინდია?!, გამოკვლევა > პასუხისმგებლობის თავიდან არიდება...

სადისკუსიო თემები < საკითხი < გამოკითხვა < შედარება < საერთო თემა
User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#21 » 08 Nov 2020 13:33

ინდი:
ხო მაგრამ მაგ კლასიფიკაციაში ერთად სად განიხილება რომ პრობლემა გახდეს ეგ?

პასუხისმგებაში:
კი Reality Check რო აქ პროექტებს, და არ არის ვიღაცის ტრაკის თამაში დრიმერის. კარგია. მაგრამ მაგის რეგულაციისთვის არც მაინდამაინც კარგი და არც აუცილებელი არაა პაბლიშერი. Investor-ზე უფროა მაშინ ლაპარაკი.

პირველ რიგში ყველაზე კარგი მარეგულირებელი არის რეალობა. თამაშების კეთება, დიდი და საშუალო თამაშების, ჯდება ძალიან ბევრი ფული. (და ძალიან ბევრი დრო) ეს ფული ან უნდა ააგროვო Crowdfunding_ით, ან უნდა ააგროვო Investor-ებით, ან უნდა დახარჯო შენი ფული.

ანუ რო იწყებ პროექტს უკვე უნდა გაიარო ეგ ბარიერები. ვინმე უნდა დაარწმუნო რომ თავის Hard ფულს, და დროს დახარჯავს პროექტში. ნამდვილად არ არის მარტივი ამბავი ეს.

მერე მოდის მაღაზიების ბარიერი. ეგ ცოტა კომპლექსური საკითხია. პირველ რიგში ავიღოთ ყველაზე პრობლემური პლატფორმა სტიმი მაგ მხრივ.
Steam - ზე რო დააფაბლიშო თამაში როგორც სრული თამაში (არა EA) გჭირდება რომ გაიარო რევიუ. ამ რევიუში სტიმი ამოწმებს რომ ყველაფერი რაც Store Page-ზე გიწერია იყოს თამაშში, და ეს მუშაობდეს. ანუ დაპირებებს ვერ გააკეთებ რომ არის რაღაც თამაშში თუ არაა. ნუ ძაან დიდი თუა თამაში 80-საათი ბაგებზე და რამე არ ამოწმებენ.

მერე მოდის მყიდველის ბარიერი. თუ თამაშს და*ვეს ბაგების გამო. ჩაიძირება და არ გაიყიდება. დაწერენ ცუდ რევიუებს ჟურნალისტებიც და სტრიმერებიც არ ითამაშებენ.

ანუ საკმაოდ სერიოზული მექანიზმია დიდ პროექტებზე რომ ძალიან მოტივირებული იყო ხარისხიანი პროდუქტი დადო.

საუბარი არ მაქ Early Access და Kickstarter-ზე, რადგან მანდ მოცემულობაა თავიდანვე რომ იხდი Indevelopment Project-ში და იდეაში ფულს რომელზეც კაციშვილი ვერ მოგვემს რამე გარანტიას.

ანუ ეგეთი რეალობა რომ დიდ და საშუალო პროექტებს ვინმე უპრაგონოდ აკეთებს რამენაირად და დებს მაღაზიაში არაა. ყველას უწევს ან თავისი კაპიტალის გარისკვა, ან სხვისი დარწმუნება რომ კაპიტალი ჩადოს.

► Show Spoiler
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#22 » 08 Nov 2020 14:48

ანუ გამოდიხარ და დეველოპერის პოზიციიდან მიხსნი რო ფაბლიშერი (იგივე ინვესტორი, იმიტო რო ზუსტად ეს იყო ნაგულისხმები მოცემულ გარჩევაში, ჩემს მიერ ყველა ამ სიტვის ხსენებისას) არის მონადმფლობელი და ჯობია რო რეალობამ შეამოწმოს თამაშის ხარისხი - სტიმმა...
სტიმის შემოწმებული თამაშების დედა რო მო*ყან მე იმიტო ვლაპარაკობთ აქ ამდენს და შენ ეტყობა ვერ დაამუღამე ჯერ. მერე თურმე მყიდველების ბარიერი. ფაქტიურად რასაც ვაკრიტიკებთ ტიპები, ისევ იმას აპრავებ - ინდია, ეპატიება ბრო ამბავს - ეგ ტენდენციაა იუზერის შეფასება სტიმზე და კაცმა საკითხის განხილვა მაგიტო დაიწყო საერთოდ.
და მეუბნები რო სერიოზული მექანიზმია რო ხარისხიანი პროდუქტი დადოო. მე კიდე კაკრას მოტივირებაზე არ გელაპარაკები. მე როგორც მოთმაშეს, მირჩევნია რო ვალდებული იყოს დეველოპერი და არა მარტო მოტივირებული, რის გამოც მე, როგორც მოთამაშეს მაწყობს, რომ მას ყავდეს ზემდგომი ინვესტორი (და რატომაც მემგონი კარგად განვმარტე უკვე ორჯერ). ძალიან მარტივი ლოგიკაა მოთამაშის მხრიდან ჩემი აზრით, თუ გინდა ვინმე სხვასაც გააცანი თემა და ვნახოთ რას გეტყვის. ამ შემთხვევაში, მთავარია არ აგერიოს დეველოპერის და მოთამაშის პოზიციები ერთმანეთში.

მე არ მჯერა სტიმის ხარისხის კონტროლის მეთოდის და არც მისი ახალი თაითლების რესერჩი არ მინდება. ერთადერთი გარე წყაროებიდან გაგებულს თუ ვიყიდი რამეს, მეტი ფუნქცია ჩემთვის მაგ პლადფორმას ხალტურის და სქამერების ნაგავის გამო უკვე კარგახანია დაკარგულიაქ.

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#23 » 08 Nov 2020 15:04

პრობლემა იმაშია რომ რაც შენ განმარტე არ ხდება ხოლმე უმეტესად. ანუ ორი მიზეზის გამო.
1) არის ის რეალობა რომ მაინც როგორც შენ ამბობ ისე კეთდება დიდი თამაშების უმეტესობა. ყავთ ინვესტორები, ყავთ პაბლიშერები, აქვთ ვალდებულებები. და მაინც იდება ის რაც იდება. მართლა დამოუკიდებელი დიდი დეველოპერი არ არის ბევრი, და ვინც არის და მიაღწია მაგ სიდიდეს თავისით როგორც წესი კიდე ხარისხიც აქ ხოლმე და სახელიც რის ხარჯზეც მიაღწია მაგ ფულს.

ისე რო იყოს რომ 90% ინდი იყოს დიდი და საშუალო თამაშები და მაგის გამო დავარდნილიყო ხარისხი თამაშების გასაგები იქნებოდა არგუმენტი. მაგრამ გადახედე აბა თამაშებს, რამდენს უწერია პაბლიშერი.

2) ინვესტორს თუ ვერ მიუვიდა პროექტი ხარისხიანი და თავიდანვე არ მოკლა, მაშინ გამოუშვებს როგორიც არის და მაქსიმალურად ამოიღებს დანაკარგს მოტყუებული მოთამაშეების ხარჯზე.


ის რაც შეილება იყოს მანდ რეალური ხარისხის გარანტი არის მაღაზია სადაც ყიდულობ თამაშს. ანუ ის მაღაზია შეამოწმებს და დადებს რაღაც ხარისხის ნიშნულით, ან სტილისტიკით პროდუქტს. თუ ამ მაღაზიას აქ წონა და მომხმარებელი, მაშინ სტუდიებსაც მოუწევთ თუ უნდათ ამ მომხმარებელზე გასვლა დადონ ხარისხი. და ვისაც ეგეთი მაღაზია მოწონს იყიდის იქ. ვისაც მოწონს სტიმის მიდგომა იყიდის სტიმზე.

Playstation/Xbox/GOG/Epic და ა.შ. აწვება მაგ პრინციპს.

Nintendo Switch - სტიმივით არის თითქმის, მაგრამ ბარიერად მუშაობს დაპორტვის სირთულე და ნაგვის დაპორტვა არ უწევთ.

Steam გახსნილი პლატფომრაა და აწვება მაგ ფილოსოფიას.

დალშე ეხა ტულები არის მარტივი, ყველას შეულია დაჯდეს და აკეთოს თამაში და ვის როგორც უნდა ისე იმუშავებს. უნდა აიყვანს ინვესტორს, უნდა თითონ დადებს.

დიდი მაღაზიებიც როგორც თითონ აწყობთ და მაგათ მომხმარებლის უმეტესობას აწყობს ისე მოიქცევიან.


***
და რაც შეეხება მომხმარებელს კი. აი 100% ბოლომდე ვაპრავებ იმას რომ ვისაც რა უნდა და რაც აწყობს ის უნდა იყიდოს. და უნდა იყოს არჩევანი მაღაზიებისაც და ვისაც როგორი მოწონს იქ იყიდოს. მომხმარებელს და მყიდველს შორის ჩადგომა არის მაგარი ***ბა.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6196

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#24 » 08 Nov 2020 15:16

არ ვიცი რაღაც მარაზმ მიდგომასთანაა საქმე.
***ზე რატო არ გკიდიათ ინდია თუ არაა ინდი? ან ინდით გაპრავებული თამაშები სადაა და რომლებია? ან რომელი წელია, რაღაც 2010-ის დასაწყისში თუ იყო ასე რო ინდი უხაროდა ხალხს სიახლის პონტში, 2020-ია დღეს, ვინ გაპატიებს *** თამაშის გამოშვებას, ეგრევე შარში ხარ. ვიჩერს რო ინდი დაუძახო სირობაა კი, მარა დისკო ელიზიუმი რატო არაა ინდი ვერ ვხვდები. კლასიფიკაციები უნდა იყოს ბიუჯეტით თუ რა უნდა იყოს? თუ ერთი კაცი რო აკეთებს იმას ეპატიებოდეს და ინდი ერქვას და 10 კაცი თუ ჩაუჯდა და ხარისხი დადეს იმათ აღარ ერქვას?

ხოდა გაპრავებებზე და პატიებებზე თუა ეგ AAA ვეშებზე უფროა ხოლმე. აგერ კოჯიმა მშვენიერი მაგალითი, სუ რო მო*ვას მაინც გაუპრავდება, გენიოსია და უნდა გავუგოთ, ისეთ ხარისხს დებს უეჭველი კარგი იქნება
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#25 » 08 Nov 2020 20:39

მე მკიდია ინდი ფენომენი ზოგადად, მითუმეტეს ამ ეტაპზე ინდუსტრიის, უბრალოდ თვითონ განსაზღვრება იმდენად გაურკვეველია, როცა ჩაუღრმავდები, რომ დამაინტერესა ამ თემაზე ლაპარაკმა და ჩავერთე.

***
მე რასაც აგერ თუნდაც შოთას უყურებ, მარტო მაქედან ვიცი როგორი სქამერული პლადფორმა გაიჩითა სტიმი. 100 დოლარი და თამაში გიდევს. ვისააქ წლები მერე ამ თამაშების კეთების, ყველას მალე უნდა ფული და ვინ დაუშლის? სტიმის რევიუს ვერ გაივლიან? ))) ჯერ მარტო შუთას უდევს ისეთი ვეშები, ერთ კვირაში რო იჩალიჩა :) და იჩალიჩა იმიტო რო უფრო ღრმადააქ შესწავლილი თემა, იცის ვინ როგორ უზის მაქაურობას ფულის შოვნის ამბავში. რუსი სკოლის მოსწავლეები დებენ ჰენტაი ვიზუალ ნოველებს კვირაში ერთი 1000 ალბათ მარტო. ძალიან საეჭვო ადგილი გახდა ხარისხის მიმართებაში უკვე დიდიხანია სტიმი. ერთადერთი გვერდითი ინფორმაციით თუ მიაგნებ ისეთ ჰიდენ ჯემს რაზეც თქვენ გავქთ აქცენტი, თორე დანარჩენი ძაან ბევრი იმედგაცურება შეგხვდება, ესე იქვე არჩეული თამაშებით რო იხელმძღვანელო.

User avatar
Slacker
Posts: 358

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#26 » 11 Nov 2020 11:33

კი, მე ვაფასებ ორი კაცის აწყობილ თამაშს და ოცი კაცის გაკეთებულს სხვანაირად.
მგონია რომ ორი ადამიანი როცა აწყობს იქ პირველ რიგში იდეის განხორციელება უნდა შევაფასო და ოცი კაცი გუნდია უკვე))

რავი, მე არ მომწონს როგორც მოთამაშეს დღევანდელი სიტუაცია და ის მონობა მირჩევნია. ჩემთვის ასე ჯობია, თორე მონის როლში მაშინ ვინც იყო, რა თქმა უნდა ეხლა უფრო უკეთესი პერიოდია მისთვის.
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#27 » 11 Nov 2020 12:29

ბიჭო კი, ანუ ეგეც არ მინდა რო გამომივიდეს, რო ვითო ინდი სექტორი არ მიყვარს. ძაან მიყვარს საავტორო პროექტები, ბევრი შემილია დავწერო ისეთი რომლის დონის საავტოროსაც შეილება თქვენც არ თამაშობთ. ეხა მიყენია FRACT OSC მაგალითად, კაცმა არ იცის რა არი, მარა დამაიტერესა და დავაყენე. მე პირადად სტიმის ეპოქამ ბევრი საყვარელი პროექიტი მაჩუქა:

Darkwood , Trine 2 , Antichamber , NaissanceE , Samorost 3 , ABZU , INSIDE , Risk of Rain , Botanicula , Teleglitch , Machinarium , GRIS , Ori and the Blind Forest , World of Goo , SteamWorld Heist , SteamWorld Dig , Amnesia: The Dark Descent , Capsized ...

მარა პრობლემა იმაშია, რომ ეს პროექტები ვერ მიცვლის ამ კალიბრის თამაშებს https://i.imgur.com/KyZM3dz.jpg , https://i.imgur.com/fprDkDp.png რაც ციფრული დისტრიბუციის ბუმის დაწყებამდე იყო. და ეს იყო ამ სტუდია / ფაბლიშერის კომბინაციით მიღებული შედეგი. ეხა ეგ ფაბლიშრებივე გახდნენ სტუდიები, მარა დაიწყეს თამაში სერვისების კეთება - ბოროტების ულთიმეით ფორმა მიიღეს. და რახდება ეხა? ერთის მხრივ გვაქ დამოუკიდებელი დეველოპერები, რომლებიც რაღაც მცირე გასაქანის პროექტებში "ყ*ეპროჭაობენ" (ბევრი ცუდის ფონზე, დასრულებულ და კარგ ვეშებსაც დებენ) და მეორე მხარეს გვაქ იმენა ექსპერიმენტალურ ვირთხებზე აწყობილი, სადონაციო, დაუმთავრებელ დამატებებიანი თამაშები, რომლებიც დღითიდღე უფრო კაზინოების ფორმას იღებს...

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#28 » 11 Nov 2020 13:15

აი ამ კვირაში 5 პაბლიშერს ველაპარაკე, და მოვიდოდი მოგიჯვ*დით მაგიდაზე ეხა დარჩენილი განწყობის პონტში. )))

მაგრამ ნუ მესმის ეგ ყველაფერი. ბევრს აქ ნიხვატკა მაღალი ბიუჯეტის, ხარისხიანი პროექტის და სავსებით გასაგებია ეგ მომენტი. მეც მინდება მსგავსი თამაშები(ფილმებიც) და მართლა კარგი ათასში ერთხელ ჩნდება ისეთი რამე რაც დამაინტერესებს.

მე პირადად მაგას ვაბრალებ იმას რომ მაშტაბირება გაიზარდა თამაშების, დიდი პროექტები კეთდება მასაზე გათვლილი უფრო, ყველანაირ სკილს, გემობნებას და I'm Offended კულტურას რო მოერგოს და ადვილი დასაშტამბი რომ იყოს. რის ხარჯზეც საინტერესო პროექტები იფუთება ისეთ ტემპლეიტში რომ მუღამს არ გიტოვებს როგორც ძველი თამაშები. (ყველგან ოპენ ვორლდი, ყველგან 0 ინტერაქცია გარემოსთან, კითხვის ნიშნები, todo ლისტები, სინქრონიზაციის tower-ები, hand holding)

და ვაბშე არ მაქ იმის რწმენა რომ ზუსტად იგივე არ დაიშტამპებოდა მაგ პაბლიშერების მიერ უფრო მეტი AAA რო გამოდიოდეს.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6196

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#29 » 11 Nov 2020 15:43

კი, მე ვაფასებ ორი კაცის აწყობილ თამაშს და ოცი კაცის გაკეთებულს სხვანაირად.

ამაშია პრობლემა, პირად აღქმაში და არა ინდიში. თან ეს ყველაფერი იმის ფონზე როცა საერთოდ უცნობია უმეტესობა ინდი თამაშის შემქმნელი ხალხის რაოდენობა. შენთითონვე ქმნი "საპატიო" მიზეზს და მერე შენივე შექმნილ კლასიფიკაციაზე წუხდები. შეგვიძLია კონკრეტული მაგალIთებიც ჩამოვთვალოთ აქ, რომელს რამდნეი კაცი აკეთებდა და გამოვიკვლიოთ.
შენ რო აფასებდე თამაშს თამაშად, ეს ინდიობა არ შეგაწუხებდა წესით, შეიძლება ცალკეულ შემთხვევებში გეგრძNო რო დაბალბიუჯეტურია და მეტი არაფერი, დაყოფდი თამაშს რო ერთს რაღაც აკლია და მეორეს არა და დაამთავრებდი. ეგ მომენტი კიდე ინდის გამოჩენამდეც არსებობდა და ჩამოთვლა შემიძლია ათობით სეგას და ფლეისთეიშენის თამაშის სადაც ხარისხში დიდი ხვრელი ჩანდა, მათ შორის საკულტო ვეშებისაც.
ხოდა რავი რეალურად მაინც იგივე პასუხამდე მივდივარ რაც ბევრჯერ დავწერე უკვე :D

დამატებითი ჯანსაღი მაგალითისთვის. კიპერა და დათო ქმნიან RPG თამაშს. სადღაც ვიღაც 10-20 კაციანი გუნდი შედარებით მაღალი ბიუჯეტით ქმნის RPG-ს. ორივე დაბალბიუჯეტური და არცერთს არ ასხავენ მილიონებს. ჩემთვის როგორც მომხმარებლისთვის მთავარია თამაში იყოს კარგი და საერთოდ არ მაინტერესებს რამდენი კაცი ქმნის, მე მინდა RPG, მინდა ის რასაც დამპირდებიან. შეიძლება აღფრთოვანებული დავრჩე ორი ადანიამის შრომით, მარა თამაშის ხარისხზე და შეფასებაზე რო ავსახო მაგარი არაადეკვატურობა და უსამართლობა იქნება ეგ.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#30 » 11 Nov 2020 15:55

ჩემთვისაც არის ეგ მომენტი როგორც მომხმარებელს რომ ინდიობა კი არ მომწონს, მომწონს რომ ეკიდებიან ისეთ პროექტს და იდეებს რომლებსაც უფრო მაღალბიუჯეტური არ მაძლევს და არ რისკავს. რომ იყოს მაღალ ბიუჯეტური მეტი პროექტი იგივე ჟანრში და იგივე მექანიკებში ინდის არავინ ითამაშებს. მათ შორის მეც არ ვითამაშებ უფრო უხარისხო თამაშს იმიტომ რომ 2მა კაცმა გააკეთა.

ანუ შემიქმნეს ის მომენტი ინდიებმა რომ დაბალი ბიუჯეტი იქნება, თუ რაღაც ნაკლები აქ რაც ვერ გაქაჩეს და იმ ეტაპზე არ აქვთ მეტის ტრაკი. მაგის მიუხედავათ მაინც მართობენ და მუღამიან ექსპერიენს მიდებენ. და მივსებენ ისეთ საჭიროებებს რასაც დიდი პროექტები ვერ ან არ აკეთებენ.

ინდიობა მომწონს სხვა თემაში.
1) მიხარია კაცი საკუთარ ბიზნესს ფლობს მე ეგ მომენტი, და მასეთი კაცის უფრო მჯერა რომ კარგს შექმნის. მაგრამ მაგით პროდუქტის ბონუსს არ მივცემ.
2) ვხედავ რომ სტუდიები ინდი ვითარდებიან და წევენ ხარისხს ნელნელა. ანუ კონკრეტული სტუდიების შემდეგი და შემდეგი პროექტები უკეთესი ხდება. თუნდაც Super Giant - ავიღოთ.
3) ნიშებს უმიზნებენ ხოლმე. და მე მირჩევნია ნაკლებ ბიუჯეტური მარა იმენა ჩემ გემოვნებაზე მორგებული პროექტი, სუპერბიუჯეტიან პაპსას. იმიტომ რომ უფრო კომპლექსური და ჩამთრევი ექსპერიენსი მსიამოვნებს და არ მევასება კაზუალი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#31 » 11 Nov 2020 15:58

ჩემ მაგალითზეც ეხა უკვე მაიძულებს მე მარკეტი რომ ხარისხი გავზარდო და მაშტაბი. მე რომ დავიწყე კეთება ესეთი რამეები იყიდებოდა: https://store.steampowered.com/app/531930/Dungeon_Rats/ (ვიდეო ნახეთ სკრინებზე კიდე კაი ჩანს ცოტა პრადაქშენი)
ეხა ესეთ რამეს იგივე პლეიერები არ მოკიდებენ ხელს ვინც ეს იყიდა, იმიტომ რომ უკვე გამოდის Pathfinder-ის ნაირი ვეშები.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6196

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#32 » 11 Nov 2020 16:27

ნიშურობის გარდაც გადაიხიეს დიდი სტუდიები
RPG დააბრუნეს იქ სადაც მისი ადგილი იყო და გახსნეს საერთოდ ახალი დიაპაზონი თანამედროვე აღქმაში - check
adventure და მითუმეტეს point & click მარტო ამათ იმედად დარჩა და მაღალ ხარისხს დებენ კაი ხანია - check
უმაღლესი ხარისხის მეტროიდვანიები, ამათზე მაღალი რო არ არსებობს და დაჟე გადაასწრეს უკვე საზომს - check
პლატფორმერებში რამდენადაც შეიძლება ეს ჟანრი დღეს პოპულარული იყოს, ეგაც დაუდეს - check
ფაზლები და სააზროვნო ვეშებიც მარტო ამათზეა, ცოტაა მარა არის კარგები - check
სტრატეგიებზე გადასვლაც დაიწყეს - check
პრობლემად რჩება მაღალბიუჯეტიანი ექსპრესიული ექშნების გამეორება

სადაც დიდმა კომპანიებმა დაიკიდეს კონკრეტული ჟანრები და მიდგომები, პატარა გუნდებმა დადეს დაჟე ბევრ შემთხვევაში უკეთესი ხარისხი და ფაქტებით მტკიცდება უკვე ეგ, აი რო ჩავუჯდეთ და გავიაროთ ახლა მაგალითებად, დავინახავთ მაგ შედეგს.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#33 » 11 Nov 2020 20:10

ანუ მინდიას და მე არ გვესმის ინდის დეფინიცია და ჩვენშია პრობლემა, თუ ვერ გავიგე რა ხდება. ბოლო პოსტი განსაკუთრებით ვერ გავიგე...

და RPG დაბრუნება სადაც მოხდა, ის ადგილი რა დროს გაჩნდა :) ან point & click ოქროს ეპოქა რა პერიოდში იყო ... პლადფორმერებიც არ ვიცი დედასფიცავარ, ძველი კონსოლების ისეთ 3D და 2D პლადფორმერებია იმენა ეპოქალური, რაისი სტიმი ))) ქაფჰედის მეტი ძაან მიჭირს ეგეთი ლეგენდარული ვეშების გახსენება :) ან ფაზლები, შევადაროთ ძველი და სტიმის მერე, საკულტო თამაშები, თუ ... სტრატეგიას რო წერ, ღადობ? იმენა ოფიციალურად მკვდარია ჟანრი და მე რასაც ვამბობ იმ ეპოქაში გუგუნებდა ყველაფერი .... გამოვშტერდი ცვეტში :)

სტიმზე პლიუსს თუ წერ, ის უნდა დაწერო, რომ თვითონ ჟანრები დაიბადა სხვა. ქვეჟანრები განვითარდა, თუნდაც იგივე მეტროიდვანია დაიხვეწა ძაან. მარა კლასიკური ჟანრები და მათი წარმომადგენლები თავის პიდისტალზე არიან ისევ.

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#34 » 11 Nov 2020 20:16

დღევანდელ სიტუაციაში აფასებს ინდის კონტრიბუციას და ადარებს იგივე კონტრიბუციას AAA სტუდიების დღეს მაგ ჟანრებში. არ ადარებს წარსულის თამაშებს.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#35 » 11 Nov 2020 20:33

და დღევანდელი AAA სად ვთქვით. დღეს AAA თამაშებს უბისოფტი უშვებს მარტო და ელექტრონიკები. დავწერე მაგაზეც აშკარად და მაგათთან შედარების აზრს ვაფშე ვერ ვხდები დედასფიცავარ. საერთოდ სხვარამზე ვლაპარაკობ მე და მაგრად მკიდია დღევანდელი AAA თამაშების დეველოპმენტი (პირველ რიგში იმიტო რო თამაში სერვისები გაჩნდა)

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#36 » 11 Nov 2020 20:53

ნუ არსებობს ასეთი ფენომენი რომ ლაპარაკს მოყვება დამატებითი თემები და ივრცობა. მე დავწერე ჩემთვის ინდის ღირებულება რაშია და სლეიერამ განავრცო ეგ.

დღევანდელი AAA იმ შუაშია, რომ დღევანდელი AAA არის ზუსტად დღევანდელი შედეგი პაბლიშერის და ფულიანი ხალხის მიერ დიდ სტუდიებთან კოლაბორაციით გამოშვება ბლოკბასტერი პროდუქტების.

მე იმას ვერ ვხდები, მაგ უხარისხო ბლოკბასტერების ფორმაზე რომ დავიდნენ ადრინდელი ბლოგბასტერების შექმნელები. ან ვაბშე დაიკიდეს ძველმა ბლოგბასტერის შემქნელებმა სინგლე პლეირ ექსპერიენსები. მაგ ყველაფერთან სტიმი და ინდი რაშუაშია, ან ამათი რა ბრალია ეგეთი განვითარება.

თუ არგუმენტი არის რომ ინდი და სტიმი რომ არ იყოს, მოუწევდათ უფრო მეტად პაბლიშერთან ეთანამშრომლათ ინდიებს და ეს ინდიები შეძლებდნენ დაედოთ ხარისხიანი ახალი სინგლები. მაგის ქაუნთერ არგუმენტად მომყავს რომ არ მოხდებოდა ეგრე, და მაგ ინდიებს მოუწევდათ ან სერვის გეიმების კეთება ან დღევანდელი პაპსა ბლოგბასტერების შტამპვა. იმიტო რომ ფული მანდ არის, და ფულით მოტივირებულ პაბლიშერებს ეგ ადარდებთ.

პაბლიშერების და ინვესტორების მოტივაცია და დანიშნულება რომ იყოს მეტი ხარისხიანი სინგლ ბლოგბასტერები ისეთი როგორიც ადრე იყო. უკვე ვიხილავდით ბევრ მაგ ორიენტირზე მიმართულ პროექტს. ისე როგორც მაგალითად მოხდა მიკროსოფტის მიერ სონის კონკურენციის გასაწევად Ninja Theory, obsidian და სხვა სტუდიების ყიდვით და მათთვის მსგავსი პროექტების კეთების დავალებით, xbox-ის გასათანაბრებლად Single Player ასპექტში Playstation-ამდე.

მაგრამ დღეს პლატფორმების და მაღაზიების გარდა ყველას კიდია ძლიერი Single Player ექსპერიენსები ფულიან სამყაროში. და ამიტომ არ კეთდება ეგენი ისეთი დოზით.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6196

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#37 » 11 Nov 2020 21:04

ბოლო პოსტში მიწერია ის რო ნიშურობის გარდაც ჯობნიან დიდ სტუდიებს და აცოცხლებენ ჟანრებს. მერე მიწერია სად რას აკეთებენ.
ჩამოვყვეთ:
RPG-ში Black Isle/Bioware ოქროს ეპოქა - Fallout 1,2, Baldurs Gate 1,2, Planescape Torment ტალღა. მაგ კომპლექსურმა RPG-მ პოპულარობა დაკარგა დროთა განამვლობაში და ბოლოს საერთოდ ექშენად გადაიქცა. დღეს ეგ კომპლექსურობა დაბრუნდა ისევ და პოპულარულია. დაჟე გოგოები თამაშობენ შედოურანებს, დივინითიებს და დისკო ელიზიუმებს იმდენად გაპოპულარულდა ჟანრი.

Point & Click ოქროს ეპოქა იყო ლუკასარტსი და სიერა. ლუკასარტსი იყო სიუჟეტურ პლუსებით, ხოლო სიერას გეიმფლეი ჰქონდა ღრმა - ბევრი გზები დ გადაწყვეტები. მერე ერთი პერიოდი 3D მოდელებზე რო გადავიდა ჟანრი TLJ, Syberia, Still Life და ამათ გარდა უამრავი ხალტურა, ასევე იყო first person ვეშები Myst სერიები და მიმსგავსებული კვლავ უამრავი და არაპოპულარული ხალტურა (ნუ აქ რამდენიმე გემრიელი მათემატიკური ფაზლ ედვენჩერებიც იყო მარა ნიშური). მერე მოკვდა 3D-ს შემოსვლასთან ერთად. დღეს ეგ ჟანრი ცალკე telltale-მა წაიყვანა თავისი გზით (აქ კეიჯის დამსახურებაცაა), ცალკე პატარა სტუდიებმა მშვენიერი სიუჟეტური თამაშები დადეს და დებენ დღესაც. ცოცხალია ეგ ჟანრი თუ ვინმეს აინტერესებს ანუ, ნიშურია მარა ინდი აცოცხლებს. რავი გინდა Daedalic და გინდა Wadjet Eye თამაშები იუმორის გარდა არაფერში არ ჩამოუვარდებიან ოქროს ეპოქის თამაშებს. აგერ Unavowed დაიდო სიერას RPG ელემენტების ტრადიციებზე და დიდი შეფასებებიც მოყვა. რავი იქამდეც რამდნეიმე თამაშია კიდე მაგ მიდგომით გაკეთებული შედარებით არაპოპულარული.

სტრატეგია მკვდარია კი დიდი სტუდიებისთვის და მასიური ონლაინ ჩემპიონატებისთვის, ეგრე დარჩება ეგ კიდე კაი ხანი, მარა ბოლოს რა გახსოვს რო გამოსულიყო დიდი სტუდიისგან? ერთადერთი გრანდ სტრატეგიები იდება. აი RTS ბოლოს რამაც დიდი ყურადღება მიიქცია არის ინდი სტუდიებისგან - Northgard და Iron Harvest და თუ გაამართლებს აიდგავს ესაც ფეხს, ჯერ ეხლა დაიწყო და ჟანრიც რთული სამუშაოდ. ბლიზარდმა გამოიღოს რიფორჯდი.

პლატფორმერებიც მოკვდა და მანდაც ცალკეული ტიპები აცოცხლებენ ჟანრს. რავი გინდა ფიზიკაში რომელი ძველი პლატფომერი ჯობდა Super Meat Boy-ს? მარიოს გარდა ძალიან ძნელია აქ რამე მაგალითი მოვიდეს. ან Shovel Knight-ს რა დაეწუნება? ჯიმისნაირ ექსპრესიულ ვეშებს მაგ პლატფორმერის მექანიკებში არ შვრებიან და მეტროიდვანიებში შვრებიან უკვე, მეტი პოტენციალია იქ. Virgin/Westwood/Interplay კამანდა რაც იყო ადრე ეგ იყო პლატფორმერის ოქროს ეპოქა, მანდაც ერთი და იგივე ხლხი მოძრაობდა მაგ სამ სტუდიაში აქეთ-იქით. მე ამ ჟანრის ერთი ერთში გამეორება დღეს არ მგონია ვინმემ იკისროს, ნოსტალგიის გარდა ფუნქცია არ ექნება თუ რამე არ წაუმატეს. რაოდენობრივად აბსურდია კიდე დღეს რამე შეეჯიბროს იმ ტალღას, ის იყო იმდროინდელი AAA

ძველ მექანიკაზე დაფუძნებულ ფაზლებში წესიერი Lost Vikings, Myst (შემდეგი ნაწილები ედვენჩერია უკვე) და Portal მახსენდება მარტო ახლა. ინდის შემდეგ კიდე Braid, Witness, Talos Principle, Antichamber, Gorogoa, Baba is You. მექანიკაზე დაფუძნებულ ვეშებს ვგულისხმობ აქ და არა სათავგადასავლო სიუჟეტურ თამაშებს.

ფაზლებზე გამახსენდა, ჰორორსაც სახე პატარა სტუდიებმა შეუნარჩუნეს და რავი RE2 ფანმეიდ დემო რო არ დადებულიყო და დიდი ფიდბექი არ ჰქონოდა, კეპკომი არც იფიქრებდა რიმეიქზე. მოკლეს დიდმა სტუდიებმა ჟანრი მთლიანად და კიდე მოკლავენ ხელმეორედ.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#38 » 11 Nov 2020 21:41

რატო მაკითხებ იმას რაც არ მიკითხავს ? სად შევადარე თანამედროვე დიდ კომპანიებს პატარა ინდი სტუდიები მითხარი და წავიკითხავ . რისთვის უნდა გადავიდეთ ეხა სხვა თემის გარჩევაზე ვერ ვხვდები პროსტა.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6196

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#39 » 11 Nov 2020 21:48

და RPG დაბრუნება სადაც მოხდა, ის ადგილი რა დროს გაჩნდა :) ან point & click ოქროს ეპოქა რა პერიოდში იყო ... პლადფორმერებიც არ ვიცი დედასფიცავარ, ძველი კონსოლების ისეთ 3D და 2D პლადფორმერებია იმენა ეპოქალური, რაისი სტიმი ))) ქაფჰედის მეტი ძაან მიჭირს ეგეთი ლეგენდარული ვეშების გახსენება :) ან ფაზლები, შევადაროთ ძველი და სტიმის მერე, საკულტო თამაშები, თუ ... სტრატეგიას რო წერ, ღადობ? იმენა ოფიციალურად მკვდარია ჟანრი და მე რასაც ვამბობ იმ ეპოქაში გუგუნებდა ყველაფერი .... გამოვშტერდი ცვეტში :)

ამაზე პასუხი იყო და დეტალურად აღვწერე რაც ვიგულისხმე იმ წინა პოსტში მაგალითებით. ვერ გავიგეო ანუ რო გეწერა.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 11826

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#40 » 11 Nov 2020 21:54

მე იმიტო ვერ გავიგე რო ვლაპარაკობ ძველ ფაბლიშრებზე და დეველოპმენტის მოდელებზე და რაშუაში იყო ეგ... და მაგიტო ჩავთავლე რო ძველს და ახალს ადარებდი ერთმანეთს, რავიცი აბა

ან ინდის განმარტების თემა რანაირად გადაიზრდა, ინდის ინდუსტრიაში შეტანილი წვლილის განხილვაზე ლაპარაკში... კაცს არ ესმის რა არი ინდი და შენ ამბობ, რომ ინდი არის რაღაც კარგი, და თუ არ ესმის ამ კაცს ეს, ესეიგი თავისი პრობლემაა. არადა პრობლემა ისაა, რომ ინდი არის განუსაზღვრელი რამ, რაც არის რეალურად ამ თემის არსებობის მიზეზი. და ცენტრალური განხილვის თემა საერთოდ არაა ინდის წვლილი თანამედროვე გეიმინგ ინდუსტრიაში. მითუმეტეს მისი უპირატესობა მსხვილ სტუდიებზე.

Return to “Discuss”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


cron