ინდი:
ხო მაგრამ მაგ კლასიფიკაციაში ერთად სად განიხილება რომ პრობლემა გახდეს ეგ?
პასუხისმგებაში:
კი Reality Check რო აქ პროექტებს, და არ არის ვიღაცის ტრაკის თამაში დრიმერის. კარგია. მაგრამ მაგის რეგულაციისთვის არც მაინდამაინც კარგი და არც აუცილებელი არაა პაბლიშერი. Investor-ზე უფროა მაშინ ლაპარაკი.
პირველ რიგში ყველაზე კარგი მარეგულირებელი არის რეალობა. თამაშების კეთება, დიდი და საშუალო თამაშების, ჯდება ძალიან ბევრი ფული. (და ძალიან ბევრი დრო) ეს ფული ან უნდა ააგროვო Crowdfunding_ით, ან უნდა ააგროვო Investor-ებით, ან უნდა დახარჯო შენი ფული.
ანუ რო იწყებ პროექტს უკვე უნდა გაიარო ეგ ბარიერები. ვინმე უნდა დაარწმუნო რომ თავის Hard ფულს, და დროს დახარჯავს პროექტში. ნამდვილად არ არის მარტივი ამბავი ეს.
მერე მოდის მაღაზიების ბარიერი. ეგ ცოტა კომპლექსური საკითხია. პირველ რიგში ავიღოთ ყველაზე პრობლემური პლატფორმა სტიმი მაგ მხრივ.
Steam - ზე რო დააფაბლიშო თამაში როგორც სრული თამაში (არა EA) გჭირდება რომ გაიარო რევიუ. ამ რევიუში სტიმი ამოწმებს რომ ყველაფერი რაც Store Page-ზე გიწერია იყოს თამაშში, და ეს მუშაობდეს. ანუ დაპირებებს ვერ გააკეთებ რომ არის რაღაც თამაშში თუ არაა. ნუ ძაან დიდი თუა თამაში 80-საათი ბაგებზე და რამე არ ამოწმებენ.
მერე მოდის მყიდველის ბარიერი. თუ თამაშს და*ვეს ბაგების გამო. ჩაიძირება და არ გაიყიდება. დაწერენ ცუდ რევიუებს ჟურნალისტებიც და სტრიმერებიც არ ითამაშებენ.
ანუ საკმაოდ სერიოზული მექანიზმია დიდ პროექტებზე რომ ძალიან მოტივირებული იყო ხარისხიანი პროდუქტი დადო.
საუბარი არ მაქ Early Access და Kickstarter-ზე, რადგან მანდ მოცემულობაა თავიდანვე რომ იხდი Indevelopment Project-ში და იდეაში ფულს რომელზეც კაციშვილი ვერ მოგვემს რამე გარანტიას.
ანუ ეგეთი რეალობა რომ დიდ და საშუალო პროექტებს ვინმე უპრაგონოდ აკეთებს რამენაირად და დებს მაღაზიაში არაა. ყველას უწევს ან თავისი კაპიტალის გარისკვა, ან სხვისი დარწმუნება რომ კაპიტალი ჩადოს.
► Show Spoiler
პაბლიშერი:
ტაკ. მაგაზეც გვჭირდება განვსაზღვროთ მაშინ ტერმინები და ბარემ უფრო კონკრეტულად შევეხოთ პრობლემებს.
Investor - არის პროექტში ფულის ჩამდები წილის სანაცვლოდ.
ინვესტორი პატარა პროექტებზე რა როჟაა. მე შენ სტარტაპში ჩავდებ ფულს, ოღონდ იმ პირობით რომ როგორც კი კომპანია გაიქაჩება მე მაქ უფლება, თუნდაც სულ 5% მქონდეს წილი ან ნაკლები გაიძულო შენ გაყიდო კომპანია ვინმე დიდ გიგანტზე. შენ თუ გინდა შენით გაქაჩო კომპანია აგერ დამ*სკდი.
დიდ კომპანიებზე უკვე. შენ გა*ვი ეხა CEO/Creative Director პოზიციიდან და ვისაც ჩვენ ვაკონტროლებთ ადვილად იმას დავსვავთ.
Publisher - არის გადამყიდველი. "იბარებს" შენ პროდუქტს, და მიაქ მყიდველამდე და მაღაზიებამდე.
Publisher შეიძლება იყოს ინვესტორი, მაგრამ როგორც წესი არ არის ხოლმე. თუ აკეთებს ინვესტირებას 90% შემთხვაში ეს ხდება პატარა თანხებით მცირე ინვესტირებით. აკეთებს ლოკალიზაციებში, პორტინგში და ეგეთ რამეებში რაც მის გაყიდვებს გაზრდის. (ნუ პატარა პროექტის ბიუჯეტთან შედარებით, თორე შეილება მილიონზეც ავიდეს).
პლატფორმა როგორც ინვესტორი და პაბლიშერი. არის ვაბშე სხვა ფენომენი. მაგალითად Sony რასაც აკეთებს. პირადი სტუდიები აქ, რომლის Sugar Daddy არის და აკეთებინებს თავის პლატფორმის გასაქაჩ ეკსკლუზივებს.
რა არის პრობლემა ეხა პაბლიშერში. (თანამედროვეში, თორე ინდი/ციფრულ რევოლიციამდე რაც ბეზრპედელი და მონათმფლობელობა იყო ცალკე თემაა).
საშუალო სტატისტიკური პაბლიშერის შემოთავაზება არის ასეთი:
მოდი დავდოთ შენი თამაში სთორზე, და თუ გავარდა თამაში ორივემ ფული გავაკეთოთ. მე ალბათ შენზე მეტად შევძლებ ბევრ მომხმარებლამდე მივიტანო ეგ პროდუქტი. გავიყოთ 70/30-ზე.
თუ არ გაქ ტრაკი რომ ბოლომდე მიიყვანო პროექტი მაშინ აი მანდ დაგ*ნძრა!!!!
თუ მთხოვ ნებისმიერი სახის ფულს პირობა არის ასეთი 50/50%-ზე მინიმუმ, და მთელი ფული მე უნდა ამოვიღო ჯერ დახარჯული პირველი გაყიდვებიდან სრულად და მერე გავიყობთ დანარჩენს.
თუ ხარ ლოხი და მომთხოვე რომ გარკვეული გარანტირებული ფული დავხარჯო მარკეტინგში. მთლად კარგი. ასეთ რამეს შვშვებით. მე ვხარჯავ მაგ ფულს, ეგ ფული უნდა დამიბრუნო აუცილებლად გაყიდვებიდან. მე არ ავიღებ არანაირ პასუხისმგებლობას მარკეტინგის შედეგებზე და 10000 რო დავხარჯო და 2 კაცი მოვიდეს ჩემ ყ*ეს.
თუ მომთხოვე რო მინიმალური გარანტირებული ფული გინდა რო გაკეთდეს თამაშიდან. მაშინ 60% უნდა მომცე მინიმუმ და ეს თანხა მაქსიმუმ 50% უნდა იყოს იმისი რაც ზოგადი შეფასებით კეთდება მსგავსი კლასის თამაშიდან.
მთელ შენ პლეირებზე და აუდიტორიაზე გეკრძალება გასვლა. შენი პლეირები ეხა მე მეკუთვნის და ამ ბაზას არც დაგიშეარებ, არც ფულს გიხდი Customer-ებში. შემდეგი თამაში რო მოგინდეს უჩემოდ, good luck. 20% თუ გახვედი შენი წინა თამაშის პლეიერების მადლობა თქვი.
მე მაქ ბევრი თამაში გაშვებული, და მამენტ აქედან რომელიც კაი მეტრიკებს აჩვენებს მთელ ჩემ ენერგიას და დროს ძირითადათ იმათზე დავხარჯავ. დანარჩენი თავისით რაც იზამს ქნას, მინიმალურ შეარინგს ვიზამ ჩემ ბაზებზე.
თუ შენ აღმოჩნდი ეგ Star პროექტი, ბაზარი არაა. ყველა დირკაში შევტენით და ყველა ჟურნალისთან მივიტანთ და ყველა ცენტს გამოვწურავთ.