ძალიან სწორი კითხვა არის. ავტორის იდენტობა ძაან ზედაპირული ვეშია პროდუქტში რომელზეც შეიძლება 500 კაცი მუშაობდეს და ფილმებივით გამოყოფილი რეჟისორის როლი ნელნელა ქვრება და პრომო როლი უფრო ენიჭება.
შიგნიდან როგორ მუშაობს და იწყობა 500 კაცის ნამუშევარი ერთში მაგაზე უნდა დაფიქრდე და მიხვდები რას ვგულისხმობ.
Morrowind`-დან მოყოლებული Fallout 4-ამდე შეიძლება team-ის 80% გამოცვლილიყო მარა შენთვის მაინც ერთი entity არის Bethesda.
დავღეჭავ ხოლმე რაღაცას და პროსტა არ გესმის რა გითხარი, არადა უკვე რამდენჯერმე გაგეცი ამაზე პასუხი, ანუ არ გესმის კიარა პროსტა განწყობილიხარ რო არ მიიღო ინფორმაცია რასაც გაწვდი. გითხარი რო არი ოფიციალურ ფორმაზე დამოკიდებული ყველაფერი. გითხარი რო თვითონ Bethesda უნდა აღიაროს და გახადოს ოფიციალური, მოდერებთან ერთად შექმნილი საერთო პროექტები, რო ეგრე დავიწყოთ მათი შეფასება. გითხარი რო ეგრე რომც მოხდეს, Bethesda-ს მოწოდებული დედანი და მოდინგ ჯგუფის ნამუშევარი მაინც ცალცალკე კრიტერიუმებით აიწონება და Bethesda ნაჭამი მძღნერი მაინც ვერ დაიმალება სხვისი გაკეთებული საქმის გამო. Bethesda-ში ვინც არ უნდა შეიცვალოს მაინც Bethesda აფასებ, იმიტო რო ოფიციალური მხარეა და ფორმაა კომპანია. ან არი Bethesda-ში, ან არ არი მასში.
კი რათქმა თუ არ არის core თამაში კარგი მაშინ არავინ დაინტერესდება იმდენად რომ მოდები უწეროს.
უდაბურ ადგილას ვერ აშენდება თამაში მაგ მიზეზის გამო.
ხოდა აქედან გამომდინარე მნიშვნელოვანია რო core თამაში შეფასდეს ! და შეფასდეს სწორად რო რაც core არის ისიც წავიდეს წინ ! პროსტა შენ ამბობ რო არ გესმის რატო უნდა შეაფასო ცალცალკე, იმიტო რო ერთად უფრო კარგ ექსფერიანსს იღებ, აი ეგ მე აღარ მესმის უკვე.
მასე მუშაობს Pen and paper RPG. ანუ ყიდიან სეტინგს და გეიმპლეი სისტემას.
(მარკ რეინ ჰაგენთან ერთად დავიწყე მუშაობა ორიგინალი Vampire The Masquerade'ს ავტორთან მის ახალ პროექტზე და დიდი ინტერესით ვეძიები მაგ სფეროს ეხა)
ერთი მარკ რეინს კითხე Pen and paper RPG რო გამოდის, პროდუქტი, მასში ჩადებული გეიმფლეი სისტემით ფასდება, თუ ახალი წესები რო მოუგონონ მოთამაშეება, ისეთი რო უფრო კარგი გამოვიდეს, უკვე ის პროდუქტი ?
ეგ არის RPG რეალური და მთელი მოტივაცია ამ ჟანრის რეალური. Consumer-ზე არ ყოფილა ეს ჟანრი გათვლილი, თანამონაწილეზე იყო და თანაავტორზე. მოთამაშის როლს ვგულისხობ.
შენ პერსონაჟს ქმნი და შენ თავგადასავალს ცხოვრობ. პროსტა თუ არ დაგეზარა Numenera'ს ვიდეო უყურე როგორ თამაშობენ და მიხვდები მუღამს.
შენ სად იკარგები იცი? პროსტა ვერ ანსხვავებ მომხმარებლის და მწარმოებლის წილს ერთ მთელში. შენი ფანტაზია თუ გაძლევს მწარმოებლის მოწოდებულ სივრცეში კარგად გართობის საშუალებას, მაგას რატო აწერ მწაროებელს როგორც პლიუსს.
just cause ჩემი ფანტაზიით ძალიან მაგრად გავერთე და ჩემი ფანტაზიის უნარის გამო არ მითქვია შედევრიათქო.
ორი მომენტიგაქ არეული
მოდერების და მწარმოებლის კონტენტს არ ანსხვავებ თამაშის შეფასებისას
საკუთარი ფანტაზიის დამსახურებას უთვლი პლიუსად პროდუქტს
რავი მე პირადად მაგარი მკიდია ავტორი. ჩემთვის მნიშვნელოვანია თამაში. ანუ მე არ ვაფასებ ავტორის ნამუშევარს, არ ვუყურებ ეგრე. მე ვაფასებ თამაშს.
შენ რო გკიდია გასაგებია, მარა ზოგადი პერსპექტივით სისულელეა მაგაზე ეგრე ლაპარაკი. შენი პირადი განწყობის გამო მსგავსი მნიშვნელობის ნიუანსის იგნორირება და სხვა ადამიანისთვის იმის მტკიცება რო ეს მომენტი არაა გასათვალისწინებელი, ან არასწორია, რაღაც არ ჯდება ჩემ თავში. ყოველთვის ყველაზე დამღლელია ეგეთ პოზიციასთან ურთიერთობა, ვიღაცას რაღაც მიკერძოებული დამოკიდებულებააქ და ზოგადი პერსპექტივით შეხედვის ვალდებულებას აღარ ღებულობს, ანუ მიკერძოვებულია რაღაც ფაქტორების გამო და აზრი არააქ მერე არაფერს.
ანუ კი თუ გინდა შეაფასო Bethesda - მაშინ აფასებ მის ვერსიას თამაშის და მაქედან ჩანს მისი სკილი.
(ორიგინალ პოსტში აქ ეგეც დავწერე რომ გეიმ დიზაინი ნახუი მიდის თქო რენდომად. ანუ თუ ხედავ ჩემ პოსტში რომ Bethesda-ს გაპრავება მინდა მოდებით ან რამე მასეთი Bethesda მაგარი მკიდია ამ შემთხვევაში. მე Fallout-ის როგორც თამაშის ექსპერიენსზე მაქ საუბარი. )
შენ გკიდია ყველაფერი საკუთარი გამოცდილების გარდა, გასაგებია - მარა მე აქ ვაფასებ ზოგადად Bethesda მოწოდებულ პროდუქტებს, იმისთვის რო მივხვდე თუ როგორი შეილება გამოვიდეს Fallout 4. ამ დროს, შენ მოდიხარ და შენი გამოცდილების საფუძველზე, მოდების ექსფერიანსით მიღებული პოზიციიდან, მიწყებ იმის კორექტირებას თუ როგორ და რატო უნდა მოხდეს მსგავსი თამაშების შეფასება და მერე მეუბნები რო Bethesda მაგრად გკიდია, მაშინ რა გინდა საერთოდ? კი მოდები კარგია, კარგი ექსფერიანსი კარგია, მაგრამ როცა ლაპარაკობ სახლის
ხარისხზე იქ მაცხოვრებლების სიკეთის შეფასების კრიტერიუმად მოყვანა რა არი?
აი ესეთი ღიმილია მაგრამ თუ აფასებ Skyrim-ს და აფასებ შენთვის პოტენციურად რამდენად fun და საინტერესო იქნება ვერ დახუჭავ თვალს მოდებზე. ისევე როგორც ვერ დახუჭავ თვალს ვთქვათ თამაშის პატჩზე. Original Gothic - 2 იმის მიუხედავათ რომ კარგია მაინც, ბეეეევრად სუსტი თამაშია Night of the raven-ზე სადაც ბევრად Challenging და დამუშავებული გახადეს თამაში. ერთ ორ ქულას როგორც არაფერი ისე უმატებს.
ბიჭო გეთანხმები, აბსოლიტურად მართალიხარ, მარა საერთოდ სხვა რაღაცაზე ლაპარაკობ.
Original Gothic კიდე ოფიციალური კონტენტია და შენ ძაან გიჭირს ერთი მეორისგან განსხვავება ეგეთი რაღაცეების.
ვერ დახუჭავ იმიტომ რომ შენი ინტერესია მიიღო მაქსიმალური სიამოვნება თამაშისგან, გაერთო გეიმპლეით და ჩელენჯით. ჩაეფლო ატმოსფეროში, სთორიში, დაფიქრდე ახალ იდეებზე და ა.შ.
აი ამ კუთხით მაქ ლაპარაკი. და ამ კუთხით მოდები განუყოფელი ნაწილი გახდება თამაშების დიდი ნაწილის.
ამ კუთხით რათქმაუნდა ეგრეა.
ავტორის შეფასება კი მართალი ხარ მაინც საჭირო იქნება, იმ კუთხით რომ ვისი მოდი დაქაჩო და ა.შ ხარისხი რომ გამოიყოს ერთმანეთს. (არ მეწერა ამაზე ჩემ პოსტში და არ ვიყავი გადართული ამაზე).
მაგრამ თამაშის შეფასება და ავტორის ნამუშევრის შეფასება გაიყოფა. მაგისი თქმა მინდა.
ა შენ გინდა მაგის თქმა? 4 სხვადასხვა ფორმით ავხსენი და ბოლომდე განვავრცე.
შენ რო მოჯვა და მე რო კანფეტად ვაქციო შენი დამსახურებაა? ეს ერთიდაიგივე ვერასდროს ვერ იქნება, შეილება ერთად შეფასდეს სხვადასხვა უკვე ჩამოყალიბებული კრიტერიუმით, გაიჩითოს დეველოპმენტის ახალი ფორმები, მარა ერთი არიქნება არასდროს, ანუ ბეთეზდა და მოთამაშეები ვერ გაერთიანდებიან როგორც ფორმა ერთ მთლიანში, შეილება შეფასდნენ ერთად, მარა კრიტერიუმები იქნება დაყოფილი და ბეთეზდა თუ მძღნერს ჭამს მაინც არ დაიმალება სხვების შრომის ხარჯზე.
**************
მსგავსი ტიპის გეიმინგი თუ ოფიციალურ ფორმად ჩამოყალიბდა, შემოვა თვითონ მოდერების ნამუშევრების საერთო შეფასებების კრიტერიუმები, რაც დაემატება ძირეულ ფორმას. ეხა ეგ კრიტერიუმები არ არსებობს, არაა ჩამოყალიბებული და შესაბაისად არ ფასდება ერთიანად პროექტი, იმიტო რო ერთიანი არაა (ნუ ფანებს კი გინდათ, მარა თქვენ რაც გინდათ ეგრე სადაა)).
მარა ეს რო მოხდეს, ანუ კომპანიის და მოთამაშის საერთო პროდუქტად რო შეფასდეს თამაში თვითონ კომპანიამ უნდა გახადოს მსგავსი ფორმატი ლეგალური, უნდა აღიაროს და მისცეს სახელი (ფორმა). ეხა ბეთეზდა ამას არ აკეთებს და თამაშის პოპულარობა ოფიციალურ დონეზე მხოლოდ მათი დამსახურება გამოდის, მარგრამ ეს კომპანია რო ოფიციალურად გახდეს მსგავს ფორმატში მომუშავე, ანუ რაღაც ხილვადი ფორმით აღიაროს მოდერების ნაშრომის დამსახურება, აი მერე უკვე შეგვეძლება მათი თამაშების მოდებიანად შეფასება (მაგრამ ეს მოხდება ახალი კრიტერიუმებით, რომელსიც შევა მოდინგ თიმი, და რაც მთავარია ბეთეზდას ნამუშევარი მაინც ცალკე იქნება შეფასებული).
მოცემული ლოგიკა იმის დასტურია თუ რატო არ ფასდება მოდებიანათ თუნდაც ბეთეზდას თამაშები, იმიტო რო ეს მათი ოფიციალური საქმის წარმოების ფორმა არაა, მათი ოფიციალური მხარე არის დასრულებული პროექტის გამოშვება, მოდინგის შესაძლებლობით. შენ შეილება კი გინდა რო ეგრე ხდებოდეს, მარა დამიჯერე რო ოფიციალურად რო ხდებოდეს ის უფრო გინდა ვიდრე ბეთეზდასთვის მაგ უფლების ესე სიყვარულის გამო მიწერა.
ვაბშე გლობალურად რომ დააკვირდე ავტორის იდენტობა და როლი ძალიან სერიოზულად იცვლება უკვე. ზოგი თამაში მაგალითად Bioware შეიძლება მალე Fan Service/Fan შეკვეთილი ვეში გახდეს ავტორის თვითგამოხატვის მაგივრად და ბევრი ესეთი მოდელი შეიქმნას.
სერიოზულად იცვლება, მაგაში არ გეკამათება არავინ, მარა სანამ ამ ცვლილებას ოფიციალური სახე არ მიეცემა ეს ვერ დაიბადება ვერაფრად, შენი განჭვრეტილი მომავალი კიდე არგუმენტი ვერ გახდება. შენ ამ ფაქტის გვერდის ავლით გინდა რო აღფრთოვანდე ამ ცვლილებებით, და აღფრთოვანდი ბაზარი არაა, მარა პროდუქტის, დროის და ფორმის ადეკვატურ ჭრილში შეფასებისას, რაღაც მისტიციზმით და მაღალი, ჩვეულებრივი მოკვდავებისთვის გაუგებარი იდეალებით კამათში შემოსვლა საერთოდ არ მჭირდება.
საბვეის პლუსი ამ შემტხვევაში ინგრედიენტების ხარისხია და ის რომ გაძლევს საშუალებას ააწყო შენი სენდვიჩი.
მოიცა ინგრედიენტების ხარისხი რატოა პლიუსი? სად წერია ზევით რო სუბვეის უკეთესი ინგრედიენტებიაქ? სუბვეი და მაკდონალდსი შეადარე პროსტა ერთმანეთს და პირველის, პროდუქციის თანმიმდევრობით ფიჩას გაუსვი ხაზი. მე გითხარი მკიდია ფიჩა, მთავარია პროდუქტის ხარისხი და მერე ფიჩა.
ანუ ეგ და firefox - იმის მაგალიტად მოვიყვანე რომ მოდისგის საშუალება ზოგ პროდუქტში არის მისი core feature.
და პროდუქტის შეფასებისას აღინიშნება - პროდუქტს აააქვს მოდინგის feature - მორჩა. რა მოდებიცააქ ის უკვე პროდუქტის შეფასების კრიტერიუმი არაა. შეილება პროდუქტს უკეთესს ხდიდეს, ამრა მის შეფასებასთან არანაირი კავშირი აღარააქ ))))
ანუ დაფიქრდი subway-მ რომ ყველა სტანდარტული სენდვიჩი ამოიყოს მენუდან, ანუ quick შაბლონები და აფასებდე subway-ს და მაკდონალდს. რომელი ჯობია ჰამბურგერი მაკდონალდსის თუ subway? ანუ ერთ ჭრილში აღარ არსებობენ, subway'ს სენდვიჩი შეიძლება გულის ამრევი იყოს შენთვის ან ღვთიურად გემრიელი იმის მიხედვით რას ჩადებ შიგნით და შენ გემოვნებას როგორ ემთხვევა.
უკეთესი ის იქნება რომელსაც ექნება უფრო ჯანმრთელი პროდუქტი . მარა საბვეის ექნება feature თანმიმდევრობის არჩევის, რაც პლიუსია ზოგადად, მარა ქორს, ანუ საჭმლის ხარისხს არ ეხება
საერთოდ არ მითამაშია Vanilla Skyrim <- წარმოდგენა არ მაქ როგორია. პირველ დღესვე ერთი 30 მოდი მეყენა. და იმის თქმა მინდა რომ ასეთი სახით თამასის დაწყების თემა ექსპოტენციურად გაიზრდება როცა მოდები კონსოლებზე გახდება ხელმისაწვდომი.
ხოდა მერე სხვა კრიტერიუმები იქინება თამაშების შეფასების, მარა ქორის მომწოდებელი მაინც შეფასდება კიპერ, რა მნიშვნელობააქ ? გავიგე რო კაია ამ მოდებით თამაში რა, მოდებზე არ მაქ მე ლაპარაკი ტო, დავიღალე
იქნება ფირმა ვინც უშვებს ულტრა რეალისტური განათების მოდებს თამასებისთვის როგორიც არის ENB თუ რა ქვია, და როჟა ვისაც არ ევასება სტილიზებული/ზღაპრული ვიდი DAY 1-ზე დაქაჩავს ამ მოდს და ვაბშე ვერ ნახავს ორიგინალ თამაშს.
მეორე ეგრევე hardcore მოდს გადმოწერს და სუპერ ძნელს ითამაშებს, მესამე ვიღაც ჟორას stealth overhaul'ს გადმოწერს სკაირიმშიც, ფალლოუტშიც და ვიჩერ 4-შიც.
აი ამ პერსპექტივის ჭრილში უკვე აღარ არი (ჩემთვის ყოველშემთხვევაში) ვანილა თამაშის ცნება ისეთი მყარი როგორც თვქენ გაქვთ.
იქნება ეგეც, ერქმება თავის სახელი, იქნება თავის კრიტერიუმები, ეყოლება კონკრეტული სეგმენტის მომხმარებელი. იქნება მთლიანი პაკები როგორც ეხაა, ექნება თავის კრიტერიუმები, ეყოლება თავის მომხმარებელი. და რას მაძლევს ეხა მე ეს ყველაფერი Fallout 4 შეფასებასთანდ დაკავშირებით გაკეთებულ ვარაუდებში? არანაირს. საერთოდ არ მაინტერესებს ეხა მე რო განათებაზე სხვა კომპანია იმუშავებს 20 წელიწადში, იმიტო რო - რო იმუშავებს იმას თავის შეფასების სისტემა ექნება, ერთგვარ ეკოსისტემას შეიქმნის და მთავარს მაინც ვერ იზავს - ერთის ნაგავს მეორეს წარმატება არ დაფარავს.
შენთვის თუ აღარ არი ნუ შეგვეცი რა იმიტო რო ზოგადი სტანდარტებით არი, და სადაც არ უნდა წავიდეს გეიმინგი, ის სანდარტები ყოველთვის იქნება და იქნება იმ მომენის ადეკვატური შეფასების ფორმები.