თამაში 25 ლეველის ზევით, განხილვის გახსნა

საერთო დისკუსიები ◀ საერთო განხილვა ◀ საერთო გარჩევა ◀ გამოკითხვა ◀ შედარება ◀ ჩამონათვალი ◀ გაზიარება
Riddick
Posts: 10881

თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#1 » 23 Apr 2021 23:02

რა სარგებლობა მოაქ თამაშს 25 წლის ზევით ? - ეს იყოს ცენტრალური განხილვის საკითხი, რომელსაც შევეცდები რომ ცოტა განვავრცო.

გასაგებია რო ბავშობაში როცა უზომოდ ბევრი დრო გაქ, ამ დროის ერთ-ერთი ყველაზე კრუტოი ინვესტიცია შეიძლება იყოს თამაშები, რომლებიც სკოლისგან განსხვავებით ინდივიდუალურ აზროვნებას და საკუთარი ინტერესების ჩამოყალიბების საშალებას გაძლევს. მარა როცა 25 გაცდები და მითუმეტეს ჩემსავით 35 ლეველს აიღებ, უკვე სხვანაირი რაკურსები იპარება. პრობლემები და მოვალეობები უკვე მოშნად გაქ, შესაბამისად თავისუფალი დროც გირჩევნია რო უბრალოდ გეძინოს, ან იდო სადმე კუთხეში )) თამაში კიდე უცებ რაღაც დამატებით, უფუნქციო რუტინად შეილება აღიქვა (კომპიუტერთან ჯდომის კიდევ ერთ დამღლელ აქტივობად), რომელსაც საკმაოდ დიდი დრო და ასევე რაღაც დონის ენერგია მიაქ, რომელიც ესეთი ფასეულია. და უცებ ბანალურად თამაშის საჭიროებას ვერ უხსნი შენ თავს :) მაგრამ საქმე საქმეზე რო მიდგება და უცებ მიხვდები რო რამე კარგის ჩაჯდომა მოგენატრა, მაინც უბრუნდები "თიხას".

ხოდა მაინტერესებს რატომ უბრუნდებით და რა სარგებლობას გრძნობთ უშუალოდ თქვენ, ან იქნებ საერთოდ გეიმინგ კრიზისი გაქვთ და თავიდან გჭირდებათ ამ ყველაფერის აზრის და მუღამის აღმოჩენა? მოკლედ განვიხილოთ ))

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#2 » 23 Apr 2021 23:39

რავი რეკრიაციას და გართობას ზოგადად რა სარგებელიც აქ იგივე აქ თამაშებს.

ფილოსოფია მარტივია. "იყლ&პროჭ*ვებ რაცხას და მერე მოკვდები". მაგ შუალედში რისი კეთება გიღირს, გაინტერესებს, გსიამოვნებს და საშუალება გაქვს კეთების ის უნდა აკეთო.

Overthinking-ის ენდი კი ყოველთვის ერთია ხოლმე. წუნს გამოუნახავ ნებისმიერ სეტაპს და ხასიათს გაიფუჭებ.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#3 » 24 Apr 2021 00:39

წუნის გამონახვა ერთი მიმართულებაა, მეორეა ფუნქციის. რაღაცას მთელი ცხოვრება რო მიყვები უფრო ღრმად გინდა რო გესმოდეს რატო აკეთებ ამას, ვიდრე უბრალოდ მისწორდება ვაკეთებ. მე ჩემი ასაკიდან უყურებ თემას და მაინტერესებს სხვები რას ფიქრობენ, რას პოულობენ ამ ჰობიში დასაწყისში ნათქვამი ასაკის ზემოთ იმ რეალობის ფონზე რომელშიც ვცხოვრობთ. ეს ნამდვილად არაა წუნის ძიება.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5732

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#4 » 24 Apr 2021 00:48

მე სადღაც 20-21 წლიდან დამეწყო ეგ თემები რო ფუნქცია მომეძებნა და ნუ მაგის მერე ვცდილობ სულ ინტელექტის მასტიმულირებელი ვეშები ვითამაშო ხოლმე. ნუ იგივე მუღამი მაქ ფილმზეც, წიგნზეც, რო დამაფიქროს მარა ნუ დღეს მორტალ კომბატ 2021-ს ვუყურე))))))))
ტვინის ვარჯიში, ფიქრი, ინსპირაცია, იშვიაათად ვერსუსის ჩელენჯი - ესენია ალბათ რა, ამის მუღამი რო არ მქონდეს არ ვითამაშებდი.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#5 » 24 Apr 2021 01:27

ეგ ორი სხვადასხვა კითხვაა. რა სარგებლობა მოაქ და რატო აკეთებ.

რატო აკეთებს არ არის რაციონალური ფუძის მქონე ქმედება. ინსტინქტური გადმონაშთია ევოლუციური. მანდ მუშაობს ეგეთი მექანიზმი. ტვინის სტიმულირება ხდება როდესაც იღებ ახალ ინფორმაციას (ტვინთვის ახალს და არა ადამიანისისთვის) ოპტიმალური ფორმით.

თუ ამ ინფორმაცია/პატერნებს არ იღებ, გერთვება მოწყენის მექანიზმი (ნეგატიური რეინფორსმენტი) რაც გაიძულებს ტვინის სტიმულაცია ეძიო.

თუ იღებ გერთვება ინტერესის, ცნობისმოყვარეობის და ა.შ. მექანიზმები. (პოზიტიური რეინფორსმენტი)

ბუნებაში ამას მარტივი ახსნა აქ. რო არ ქონდეს ეგ მექანიზმი ორგანიზმს, უბრალოდ იდებოდა მთელი დღე ერთ ადგილად ორგანიზმი, და არაფერ ახალს არ გააკეთებდა. რაც ევოლუციურად არამომგებიანია, რადგან ჩამორჩები სხვა ორგანიზმებს და ვერ გაუწევ კონკურენციას. ამიტომ მოწყენილობის გასაქარვებლად ახალ აქტივობებს ეძებს ორგანიზმი, რითაც ახალ გამოცდილებას იძენს და ვითარბედა ევოლუციურად.

ამ ყველაფრის ნეირონულ, ბიოლოგიურ და კულტურულ მექანიზმებზე არის ერთი კაი წიგნი. Theory of Fun (https://www.amazon.com/Theory-Game-Desi ... 1449363210)
პდფ-ი: https://we.tl/t-ab9xdrSxN4

კარგად არის ახსნილი რატო აქვთ ადამიანებს და ცხოველებს თამაშის საჭიროება, როგორ ითარგმნება ეს რეალურ და ციფრულ თამაშებზე.

რაც შეეხება სარგებელს. მანდ რეალურად ადამიანის მიერ შექმნილი ხელოვნური აქტივობების უმეტესობა არის საკმაოდ ფუჭი და საზიანოც კი. ტვინის საჭიროებას რომ ახალი ინფორმაციით იყოს სტიმულირებული ტვინი, რისი დანიშნულებაც არის ახალი გამოცდილებების დაგროვების სტიმულირება, ექსპლუატაციას უკეთებს.
სთორითელინგი, თამაშები, და ა.შ. არის ადამიანის მცდელობა რომ ხელოვნური სტიმულირება მოახდინოს ტვინისთვის სასიამოვნო ფორმატში და დაიკმაყოფილოს ორგანიზმის ეგ მოთხოვნილება. (დაახლოებით ისე როგორც მასტურბაცია ან პრეზერვატივიანი სექსი არის გამრავლების მასტიმულირებელი მექანიზმის დაქაუნთერება და ექსპლოიტაცია ფუჭი შედეგისთვის)

ანუ გლეხურად რომ ვთქვათ რომ არ მოიწყინო და მოწყენილობით ცუდათ არ იგრძნო თავი, ირთობ თავს ისეთი აქტივობებით რაც დაამუღამე რომ მაგ მოწყენილობას აქაუნთერებს. და მოწყენილობის ხელოვნური აქტივობით დაქაუნთერების ფაქტი თითონ არის საზიანო ადამიანის განვითარებისთვის. რადგან იდეაში ცხოვრებისეული გამოცდილების, და სამყაროს გამოკვლევის და რეალური წინაღობების გადალახვების მასტიმულირებელი უნდა იყოს ეგ მოწყენილობა, გაიძულოს რომ ახალი რამე აკეთო. და შენ მაგ ინსტინქტს "იფხან" ხელოვნური პროდუქტით.

ეხლა ამ ფუჭი ფაბულის უკან, შეილება უკვე ავტორის მიერ იყოს ჩა-ინჟინირებული სარგებელიც. მაგალითად გაკვეთილის შემცველი ან დამაფიქრებელი სთორითელინგი ან გეიმპლეი სისტემა.

ანუ აქტივობა თავისი არსით ფუჭია, მარა სელექციურად თუ ამოარჩევ ისეთ კონტენტს რასაც მოაქ შენთვის სარგებელი მაშინ ღირებულებას მოგიტანს. თუ არ აარჩევს ასეთ კონტენტს მაშინ უბრალოდ დროს გაგატარებინებს ისე რომ გასიამოვნებს მარა არ მოგიტანს სარგებელს.

და კითხვის მთავარი არსი ჩემი აზრით მოდის ამაზე. გამართლებულია თუ არა ფუჭ გართობაზე დროის დახარჯვა როცა დრო არის ნაკლული რესურსი. ჩემი აზრით არის გარკვეული დოზირებით. ასეთ გართობის მთავარი მუღამია რომ სტრესს არ გმატებს მენტალურად და რეკრიაციულია.

თუ ისეთი დოზირებით გამოიყენებ რომ სხვა მიზნებში ხელი არ შეგიშალოს ჯამრთელი თემაა. თუ ისეთ ფორმაში გადაგეზარდა რომ დამოკიდებული ხდები ან შენთვის უფრო საჭირო აქტივობების მიერ გამოწვეული სტრესისთვის თავის ასარიდებლად იყენებ მაშინ აღარაა ჯამრთელი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#6 » 24 Apr 2021 01:56

SLaYeR
მე როგორ ვარ იცი... ორ, ერთმანეთისგან სერიოზულად განსხვავებული დიაპაზონის მოთხოვნილებას მივსებს და ერთმანეთში მერევა მერე ეს ორი.

პირველი არი ხელოვნება. ის, რომ მესაუბროს აქტუალურზე, დამეხმაროს აღქმაში, გააზრებაში, იგივე ინსპირაცია მომცეს, თავის საინტერესო პერსპექტივა გამაცნოს უკვე ჩვეულზე.

და მეორე არი ინტერ-აქტიულ დონეზე სიამოვნება, რომელსაც კარგი რეისინგიდან, ფაითინგიდან, შუთერიდან და სხვა, გეიმფლეი პრიორიტეტული თამაშებისგან დღესაც საკმაოდ ბევრს ვიღებ...

მაგრამ ამ თემის გახსნა ორი რამის გამო მომინდა.

ერთი ის რო თვითონ ხელოვნების განხრით არ მაკმაყოფილებს ის რაც დღეს ამ სფეროში ხდება. მიტყდება რო ვერ ახერხებს ესეთი გამოხატვის თავისუფლების ელემენტების მქონე მედიუმი რაღაც მეტის, აქტუალურის თქმას, ვიდრე ამბობს.

და მეორე, რომ თვითონ ამ ორ დიაპაზონში არსებული გაუგებრობა (ხელოვნება / ინტერაქტიული გასართობი), რომელშიც ვერ გავერკვიე მეთვითონაც წესიერად და მგონია, რომ თვითონ ინდუსტრიაც ვერ ჩამოყალიბდა ჯერ. ანუ იმას ვიძახი, რომ თამაშების ეს ინტერაქტიულობით გაჩენილი მრავალფეროვნება რაღაც სხვანაირ გააზრებას ითხოვს. ზუსტად სწორი დამოკიდებულების არ ქონაა ჩემი აზრით მიზეზი, რომ ხალხი ვერ აცალკევებს ხელოვნების და ინსტინქტური გართობის ადგილებს ამ მედიუმში, რის გამოც ფაქტიურად გაჩერდა პროგრესი.

ეს არი ხელოვნების სფერო, არსენალში "ინტერაქტიული" ხელსაწყოებით და შემდეგ უკვე სხვა ნებისმიერი რამ...

ეს არი სუფთა სისხლის გაუგებრობა, რომელშიც ეხა სპეციალურად გავეხვიე, რომ უკეთ გავიგო მუღამი ამ ყველაფრის. მაგიტო დავსვი ეს კითხვა, მაინტერესებს გავიგო, ვინ რისთვის თამაშობთ, რომ თქვენშიც გამოიკვეთოს ეგ გაუგებრობა. გასართობად, თუ სულიერი საზრდოსთვის? იმიტო რო თუ ერთმანეთში არეული დატოვე, მერე იკარგება აზრი.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#7 » 24 Apr 2021 02:08

hellwalker
" რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ? "
აი ესე დავდებ ფორმულირებას მაშინ. ესე ვიგულისხმე, შეილება სხვანაირად გამოვიდა.
ანუ ვიგულისხმე, რომ თუ გააზრებულად აკეთებ, ანუ ფიქრობ, გრძნობ, რომ რაღაც სარგებელი მოაქვს შენთვის და მაინტერესებდა ეგ რა არი (თქო). და არა ის რო ტვინის პატერნები აგეხსნა როგორ ფუნქციონირებს ჰომოსაპიანსის ტვინში, მარა ნუ ეგეც საინტერესოა.
ანუ მე არ მიგულისხმია გეიმინგში დამოკიდებულება, რომელსაც იაქტიურებ რო გაერთო, მე ვიგულისხმე როგორც სფერო რომლიდანაც რაღაც საზრდოს იღებ და მაინტერესებდა რის მიღებად შიფრავთ მაგას.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#8 » 24 Apr 2021 02:21

ნუ ეგ ზოგადი თემაა. გასართობია თუ "ხელოვნება". ლიტერატურაშიც, კინემატოგრაფიაშიც და ა.შ. არის ზუსტად იგივე პრობლემა.

და პრობლემა გამომდინარეობს იქიდან რომ "ერთ ბაზარზე" იყიდება როგორც პროდუქტი. შესაბამისად ორივე საჭიროების მქონე მომხმარებელი უნდა დააკმაყოფილოს პროდუქტმა რომ ბაზარზე თვითრეალიზება მოახდინოს.

კინომატოგრაფიაში არის მაგალითად რაღაც ცალკე ბაზრები შექმნილი. იგივე საფესტივალო და არტ ჰაუს ფილმების მიმართულება. თამაშებშიც რაღაც itch.io -ს ინდი თამაშების მთელი ნიშებია ეგეთი ექსპერიმენტალური და "ხელოვნება" თამაშებით.

მარა მაგ ყველაფერს აქ ეს პრობლემა. რომ ეგეთი ჩაღრმავებული პროექტები არის ნიშური. ნიშური როა შესაბამისად ნაკლები მოგების ნახვას ახერხებს, დაბალი პრადაქშენ ხარისხი აქ უფრო და ნაკლებ ადამიანს აინტერესებს და რთული საპოვნელია უფრო.

ხოდა ეგ დაბალი პრადაქშენის მოხმარება არის ცოტა სტრესული უკვე. თავს ძალა უნდა დაატანო. და იჩითება ბოლოს ეგეთი "conundrum". რომ ხალხს უნდა მისთვის საინტერესო თემებზე და იდეებზე, მასიური ბლოგბასტერის მასშტაბის და პრადაქშენ ხარისხის პროდუქტები. და უნდათ ეგრევე თან ჰაერიდან. რაც ნუ მარაზმია.

სტიმი ჩალიჩობს მაგას რო deep learning_ით და ინდივიდუალური რეკომენდაციებით, გაადვილოს ნიშების კონსოლიდაცია. და მაგან თუ იმუშავა უკვე ნიშურ პროექტებს გაუადვილდებათ თავის მომხმარებლის პოვნა და ხარისხი და კონკურენციაც აიწევს.

პირადად ჩემთვის პრობლემა საერთოდ არაა ეგ აღრევა. პირიქით ისეთი თამაშები მიზიდავს, დიდი ოპენ ვორლდი ბევრი კონტენტით რომელშიც მაგ ყველაფერის ადგილი და მასშტაბი არის. გასართობი დროის გასაყვანი ისტოიების და გეიმპლეისაც და ახალ იდეებთან საზიარო სიახლეებისაც. თანამედროვე პრობლემებზე დიალოგი ვაბშე არ მაინტერესებს თამაშებისგან, და უფრო ახალ იდეებთან ინტერაქტიულად დაპირისპირება არის მუღამი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5732

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#9 » 24 Apr 2021 02:34

ხო ხელოვნება ნამდვილად არის, ოღონდ ამ ხელოვნებასაც თავისი საზომი აქვს. ყველა ნახატი და ყველა მუსიკა თანაბარ დოენზე ვერ იქნება და თანაბრად ვერ ისაუბრებენ აქტუალურ თემებზე.
ამ შემთხვევაში, რაღცაც 90-იანების შმაპიც შეიძლება ხელოვნება იყოს და რაღაც დღვანდელი ინტერაქტიული ვეშიც რომელიც პახოდუ აქტუალურ თემებზე გაფიქრებს. მოთხოვნილების შემავსებელი უნდა გამოვიდეს ორივე საერთო ჯამში. და შეიძლება თრეშიც იყოს რა უბრალოდ იმით გაერთო.
სინანულის თემა რო გქონდეს რო რატო ვაკეთებო, ეგ არ მგონია სწორი და არც გირჩევ, უბრალოდ როცა უხარისხოს ითამაშებ რაღაცას და ეგ გაგიჩნდება, ეგ ლოგიკურია უკვე და მერე მაგით ჭკუას სწავლობ კაცი.
ნუ არის თამაშები რომლებიც ხელოვნება შეიძლება არ იყოს თავისი არსით და იყოს სპორტული ინტერსი სუფთა და ესაც ადამიანური ამბავია. მსგავსი გართობებისთვის ცხვირპირს ალწეავდა ხალხი ერთმანეთს ოდითგანვე, და ნუ ზოგი უბრალოდ თავისთვის მისდევდა ფიზიკურ აქტიოვბას, ასეთი ჩელენჯები ამ შემთხვევაში რაც მენტალურია და ზოგ შემთხვევაში ფიზიკურიც, უსარგებლო ნამდვილად არ არის. წინააღმდეგობის გადალახვაა ლოკალრად რა და ხან მთაზე ახვალ და ხან ბოსს დააგდებ. რამდენად მნიშვნელოვანია მაგ მომენტში მაგის გაკეთება ეს უკვე თავად უნდა გადაწყვიტო.

ყველაფრის განმსაზღრელი არის ბალანსი და კიპერამ რაც თქვა მაღლა. მიზანი რო ეს შეგივსებს ყველაფერს ასე არ მოხდება. ჩელენჯებიც მუდმივად არ გაგრძელდება და კონკრეტულ მომენტში ან ვინმეს შეეჯიბრები, ან საკუთარ თავს გამოცდი, ან უბრალოდ იმ მომენტში დაიკმაყოფილებ რაღაც მუღამს. თითოეული წამოწყებისას იდეაში უნდა დაფიქრდე რას ელოდები, რისი მიღება გინდა და სინანულის გარეშე გააკეთო. თუ არ ივარგა პროდუქტმა ეგ შენი ბრალი არ იქნება, მარა შენი ბრალი იქნება როცა პროსტა გინდა რო რაღაც უვარგისით დრო მოკლა, როცა ამ უვარგისს შანსს მისცემ, 10 საათს ზემოდან 30 საათს დაუმატებ და გვერდით სხვა რაღაც უფრო მნიშვნელოვანი გექნება გასაკეთებელი. აქ შეიძლება დაემატოს თემატურად საინტერესო ვეშები რომელიც შეიძლება უბრალოდ ინსპირაციისთვის გაწყობდეს ან გჭირდებოდეს ან მარკეტს სწავლობდე და რავი მაგ შემთხვევაში გამართლებას მოუძებნი.

რავი ეხლა მე რასაც ვუყურებ თამაშის ტიპებს ასე დავყოფდი:
1. არკადული საწყისების, რომელიც გასვლის ჩელენჯზე იყო აწყობილი.
2. სპორტული და ვერსუს თამაშები ცოცხალი მოწინააღმდეგით (ესაც არკადული საწყისით).
3. ამბის გადმოცემა ინტერაქტიულად სხვადასხვა ჟანრში.

პირველი კატეგორია მითამაშია სუფთა ესთეთიკის და ხარისხიანი ჩელენჯის გადალახვის გამო, ზოგჯერ კარგი მუსიკის გამოც. კარგი პლატფორმერი, შმაპი, საიდსკროლერი, რომელიც დაგძაბავს კიდეც, მოგადუნებს კიდეც, მუსიკითაც გასიამოვნებს და თან დაინახავ ყოველ ლეველზე როგორ იზრდები და კმაყოფილებას იღებ საკუთარი პროგრესით. ასეთი თამაშები წლების ემრე ახლიდანაც კი გამივლია, არაფერ ახალს როცა არ მაძლევს მარა უბრალოდ პროცესია სასიამოვნო და მასტიმულირებელი, ან თუნდაც ნოსტალგიური.

მეორე კატეგორიაშიც იგივე ხდება უბრალოდ უკვე ვიღაცას უნდა აჯობო და სტრესიც მოსდევს ამას და კარგი ძმაკაცური თავშეყრის თემებიც. ხარისხები აქაცაა მარა მაგალითად ტეკენ 7 რომელიც სრულიად დაცლილია მუსიკისგანაც, ესთეთიკიდანაც და ცარიელი კომბატიღაა დარჩენილი, მაინც ამართლებს თავის თავს. აი ტეკენ 3 და ტეკენ 5 ატმოსფერულ სიამოვნებასაც მანიჭებდა, მეტი როულფლეი მქონდა, მუღამიც მეტი იყო პროცესში. ან ძველი მორტალ კომბატები, იქ საერთოდ ცალკე სამყარო იყო და იმ წესებით თამაშობდი შენც.

მესამე სუფთა ფილმის და წიგნის ამბავია რა, გაიგო ვიღაცის პერსპექტივა რაღაც კონკრეტულ საკითხზე და პარალელურად ისიამოვნო შიდა მექანიკებით, დაწყებული კარგი სააზროვნოთი, დამთავრებული მოსადუნებელი ან სახალისოთი. აქ ერთი წინაღობაა ხოლმე რო გნდა თუ არა იმ მექანიკით იმ სთორის გაგება.

ბოლოს მაინც მიდიხარ ხასიათამდე, განწყობამდე, მოთხოვნილებამდე, ანუ რა გინდა, რეალურად რა გინდა და არა ბეზპონტობის ან დამოკიდებულების ან მონატრების გამო. ვფიქრობ რო ძალიან გახსნილად და გულღიად უნდა მიუდგე მაგ დროს საკუთარ თავს და ისე გადაწყვიტო რა. ნებისმიერ გართობას ეხება ეს.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#10 » 24 Apr 2021 02:35

hellwalker
მე ვიკითხე რა სარგებლობა მოაქ თამაშებს 25 წლის ზემოთთქო - ანუ ინდივიდუალურად თქვენთვის, როგორ ფიქრობთ რა სარგებლის მომტანიათქო. ამაზე მინდოდა თქვენი აზრი და არა იმ ყველაფრის განმარტება რაც განმიმარტე.
ესეთი დეფინიციაც მივეცი - " რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ? "
ამას დავამატებ
" რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ შენთვის? "
რავი როგორ აგიხსნა რო შენგან არ მჭირდება ზოგადი სურათის ახსნა და მინდა უბრალოდ შენივე აზრი, შენივე ექსფერიანსზე.
მე რაც დავწერე მეტი დავწერე ჩემი შეხედულება უბრალოდ.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#11 » 24 Apr 2021 02:45

Riddick wrote:hellwalker
" რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ? "
აი ესე დავდებ ფორმულირებას მაშინ. ესე ვიგულისხმე, შეილება სხვანაირად გამოვიდა.
ანუ ვიგულისხმე, რომ თუ გააზრებულად აკეთებ, ანუ ფიქრობ, გრძნობ, რომ რაღაც სარგებელი მოაქვს შენთვის და მაინტერესებდა ეგ რა არი (თქო). და არა ის რო ტვინის პატერნები აგეხსნა როგორ ფუნქციონირებს ჰომოსაპიანსის ტვინში, მარა ნუ ეგეც საინტერესოა.
ანუ მე არ მიგულისხმია გეიმინგში დამოკიდებულება, რომელსაც იაქტიურებ რო გაერთო, მე ვიგულისხმე როგორც სფერო რომლიდანაც რაღაც საზრდოს იღებ და მაინტერესებდა რის მიღებად შიფრავთ მაგას.

hellwalker
მე ვიკითხე რა სარგებლობა მოაქ თამაშებს 25 წლის ზემოთთქო - ანუ ინდივიდუალურად თქვენთვის, როგორ ფიქრობთ რა სარგებლის მომტანიათქო. ამაზე მინდოდა თქვენი აზრი და არა იმ ყველაფრის განმარტება რაც განმიმარტე.
ესეთი დეფინიციაც მივეცი - " რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ? "
ამას დავამატებ
" რატო აკეთებ, როგორ ფიქრობ რა სარგებლობა მოაქ შენთვის? "
რავი როგორ აგიხსნა რო შენგან არ მჭირდება ზოგადი სურათის ახსნა და მინდა უბრალოდ შენივე აზრი, შენივე ექსფერიანსზე.
მე რაც დავწერე მეტი დავწერე ჩემი შეხედულება უბრალოდ.


არ მაქ მოთხოვნილება რომ სარგებელი მომიტანოს და არც ეგ დილემა მექნება შესაბამისად. ოპტიმალურად ცხოვრების გატარებაში ღირებულებას ვერ ვხედავ. და ერთერთი ექსპერიენსები არის ჩვეულებრივად რავი რომელზეც მაქ წვდომა. და მრავალფეროვნების პონტში მოვიხმარ ამ ექსპერიენს.


უფრო კონრეტულად კი თამაშების ღირებულება რავი. ზოგი მართობს, ზოგი ახალ იდეებს მაპირისპირებს, ზოგი ცნობისმოყვარეობას მიღვივებს, ზოგი მეხმარება რაღაც სისტემების ან იდეების კონცეპტუალიზებაში, ზოგი ფორმაა სოციალიზების. ანუ მილიონი სხვადასხავნაირი თამაშია და ყველას თავისი ღირებულება მოაქ.


საჭმელების მენიუსავით არის რა )))))ჯანქფუდი ბავშობაში რო მევასებოდა, ეხა ნაკლებად მევასება და უფრო ჯამრთელ საჭმელს ვიღებ. მაგრამ არის მომენტები მირჩევნია ჯანქ ფუდი ვჭამო სიტუაციიდან და მენტალური თემიდან გამომიდანე. რადგან სახალისოა ეხა პოპკორნი კინოსთან, ან მარტივია სოსისის მოხარშვა თუ დრო არ გაქ ან დაღლილი ხარ.

როგორც საჭმელი, "სულიერი საზრდოც" ანუ ჩემთვის "ტვინის სტიმულაცია" ეგეთ თემაშია. გირჩევნია უფრო ხარისხიანი მოიხმარო, მარა არის მომენტები როცა "ჯანქ ფუდი" გამართლებულია.

და ნებისმიერი სფერო. ლიტერატურა, თამაშები, კინო, ინფორმაცია, ისტორია, რავი თუნდაც ურთიერთობა ადამიანებთან. ნებისმიერი რამე რაც შეგიძლია გააკეთო ცხოვრებაში ფაქტიურად მასეთივე თემაშია. არის ჯანქ ფუდი, ჯანსაღი ურთიერთობა, ეგზოტიკური ლიტერატურა, არტ კინო. და ა.შ. ყველაფერს თავისი სპექტრი აქ და ფორმა.

და ზოგადად ამისი ოპტიმიზაცია ჩემთვის ღირებული არაა და ეგეთი დილემაც არ მექნება. ერთთერთი რამეა რაც შემიძლია ვაკეთო თუ მინდა. და რატო მინდება არის მაგისი ათასი მიზეზი გამომდინარე თამაშის ტიპიდან და ჩემი გარემოებებიდან. დაღლილზე სხვა თამაშს ავირჩევ, დასვენებულზე და ახალი იდეების მისაღებად მოტივირებულზე სხვას.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5732

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#12 » 24 Apr 2021 02:51

კიდე ერთ პატარა პირადულ მაგალითს დავწერ, რამაც ფაქტიურად გადამიტრიალა მიდგომა და რასაც ზემოთ ვწერ მაგ აზრზე დამაყენა.
როცა პატარა ვიყავი ვთამაშობდი სიამოვნებისთვის, ვერც ვგრძნობიდ როგორ მიყვარდა ეგ ყველაფერი ზემოთ აღნიშნული სიკარგეების გამო, მარა მენტალურად სულ მქონდა ჩაწვეთებული რო ეს არ ვარგოდა და არ გამომადგებოდა არაფერში. თამაშში ფულის გადახდა გრეხი იყო იმ დროს, მარა მაგარი თამაში თუ გქონდა ეგ მოსული პონტი იყო. ნუ ფეხბურთი და ეგეთები უეჭველი უნდა გქონოდა აბა რათ გინდოდა ისე კომპი.
მერე ვითამაშე Final Fantasy სერიები. თამაშებში ღრმა თემები გააზრებულად მაშინ მივიღე. იქამდე ვიცოდი უკვე MGS-ც და Silent Hill-იც, მარა კონკრეტულად სამყაროებზე, სიცოცხლეზე, ურთიერთობებზე, მტრობაზე, სიყვარულზე და ზოგადად ფილოსოფიურ თემებზე ჩემგან დამოუკიდებლად დიდი ბუსტი მომცა აზროვნებაში. კი იყო იქ წიგნების ბექგრაუნდი, დაგროვილი კონტენტი, მარა ნუ აქ დატრიგერდა ინტერაქტიულობით რა. ნელნელა მივხვდი რო რაღაც წესბით ვცხოვრობდი და სხვა ფილოსოფიით ვმოძრაობდი, ჩანასახი იყო ეს მარა მაინც იყო.
ხოდა ნელნელა წლების მერე ამ თემებს ვუბრუნდებოდი, ნელნელა ვაშენებდი იქ ნასწავლს, ხალხთან რთიერთOბებში ღირებულებების გადაფასებებს ვცდილობდი, თქვენი გაცნობის პერიოდიც მაშინ იყო, სტერეოტიპულ შეხედულებებს ვანგრევდი ხანდახან ხალხში ხანდახან საკუთარ თავში და მანდ მივხვდი რო ზოგადად თამაშები არ იყო მარტო გართობის საგანი ჩემთვის, პირიქით საჭირო რაღაცეების მომცემი იყო და მანდ დავიწყე გამიჯვნა რა მომწონდა, რისი მIღება მინდოდა, რა მაინტერესებდა, და ნუ დროთა განმავლობაში სხვა ინტერესებიც დაემატა თამაშებს მარა თავისი მაინც გააკეთა იმან რა.
ხოდა ასაკზე ვაბშე აღარაა ჩემთვის, მე ვიცი რო 55 წლისაც ვითამაშებ და შვილებთან და შვილიშვილებთან competetive თამაშის მუღამიც მექნება. თავისთავად დრო მცირდება როცა ბევრი პასუხისმგებლობა გაწვება თავზე მარა მაგ შემცირებულ დროში თუ მინდა თამაშით გავერთო მაინც გავერთობი და სტერეოტიპებს არ გავყვები. ზოგადად მე მჯერა რო სულ ვითარდება ადამიანი და ესაც ერთერთი წყაროა რა
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#13 » 24 Apr 2021 02:53

SLaYeR
თემის მიზანიც მაგაშია, რომ ვილაპარაკოთ იმაზე თუ რა მოაქ ინდივიდუალურად ყველა ჩვენგანისთვის. როგორ გვესმის და როგორ ვხედავთ მაგას. უკვე 15 20 წლისები რო არ ვართ და ბევრი პრობლემა როა გარშემო, მაგ რეალობაში რა ფუნქცია აქვს ეხლა.

და ბოლოს მივაწერე, რო იქნებ სრულიად დაკარგა ფუნქცია და თავიდან ეძებთ ვინმე გეიმინგის აზრსთქო.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5732

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#14 » 24 Apr 2021 03:06

არა ფუნქციის დაკარგვის არ მჯერა, მარა დროის დეფიციტს რო ხარისხიანი კონტენტის დეფიციტი ემატება მაგის მჯერა. ნუ ეგ სხვა თემაა პროსტა.
ერთადერთი ბარიერი დროა, მარა მასევეა წიგნზეც და ფუნქცია ვერ დაეკარგა იმას და აქაც არ მგონია ეგ მოხდეს, უბრალოდ სამუშაოდან და პასუხისმგებლობებიდან გამომდინარე ლოგიკურია რო პრიორიტეტული ვეღარ იყოს ის რასაც დიდი დრო მიაქვს და უფრო ნაკლები დრო რასაც სჭირდება იმით მიიღო სიამოვნება.
მე ეხლა ალბათ წელიწადში 3 დიდ თამაშს ვასწერებ, დალშე შეიძლება რამე ძველი თამაში დავხურო ემულატორზე ისაც თუ ვხედავ რო საქმისგანაც უნდა დავისვენო და რაღაც ინტერესებისგანაც
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#15 » 24 Apr 2021 03:09

hellwalker მიხარია რო გაიგე რას ვკითხულობდი და ზოგად საგანმანათლებლო ახსნა განმარტებებიდან, ჩემთვის საინტერესო თემას დაუბრუნდებით

საჭმელების მენიუსავით არის რა )))))ჯანქფუდი ბავშობაში რო მევასებოდა, ეხა ნაკლებად მევასება და უფრო ჯამრთელ საჭმელს ვიღებ.


ჩათვალე რო როგორც ჯანქფუდმა დაგაფიქრა ერთ დროს ცხოვრების წესის შეცვლაზე, მეც იგივე ფორმით დავფიქრდი თამაშების "ჯანქ და ჰელსი" მიმართულებებზე და ზუსტად იგივე ლოგიკიდან ამოვწიე კითხვა. ვფიქრობ რო უკეთ გააზრება იმის თუ რას მოვიხმართ და რისთვის საკმაოდ სასარგებლო გააზრება იქნება.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#16 » 24 Apr 2021 03:38

მაგაზე ვერ გპასუხობ შენ დასმულ კონტექსტში რეალურად 2 მიზეზის გამო.

1) თამაშები არის ძალიან ფართო სფერო. ფიფაც თამაშია, ვარ კრაფტ 3-იც და The void_იც. და ამ ყველაფერის ღირებულებაზე საერთო ჭრილში რა უნდა თქვა არ ვიცი. ყველას თავისი ღირებულება აქ და თავისი მიზეზები რატო მოვიხმარ და რას მაძლევს. ყველას ხო არ ჩამოვთვლი.
2) ვერაფერ არსებითად განსაკუთრებულს თამაშებში ვერ ვხედავ მაგ კონტექსტში. იგივენაირი სფეროა ჩემთვის როგორც წიგნები, სპორტი, კინო, პახოდში სიარული და ა.შ. ღირებულებების დიდი კვეთა ხდება.

ამბის მოთხრობაც შეუძლია თამაშს, სხვა ექსპერიენსების ემულირებაც, აზარტულობა, კომპეტიტიურობა, ვიზუალური სილამაზის გადმოცემა და ა.შ.

და მაგ კონტესტში ვიკითხო რას მაძლევს თამაში, იგივეა ვიკითხო სხვა ყველაფერი რას მაძლევს რის ელემენტაბსაც შეიცავს თამაში და რაღაც ზოგად ეგზისტენციალურზე გადის ეგ თემა უკვე.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#17 » 24 Apr 2021 03:42

SLaYeR
აი ზუსტად ეხები ეხა იმას რაზეც დავიწყე ლაპარაკი. სიტყვაზე კარგი რომანის წაკითხვა რითი შეიძლება რო იყოს სასარგებლო? იდეაში ძაან აფსტრაქტული და რთულად განსასაზღვრია, მარა მაინც ხო შეიძლება რაღაც აზრის გამოტანა? იგივეა თამაშებზეც, ანუ მე თუ ვიცი რო კარგი რომანის, ან ფილმის, სერიალის საპირწონე მხატვრული ღირებულება დამხვდება თამაშში, უკვე ქრება კითხვა თამაშის სარგებელთან დაკავშირებით. მაგრამ პრობლემა ის არი რო ეს მხატვრული ღირებულება როგორც ესეთი არ ფასდება თამაშებთან მიმართებაში (მაგაზე ვილაპარაკე მეექვსე პოსტში, როცა ხელოვნება ვახსენე). ამ ღირებულებას ცვლის თამაშის "ინტერაქტიულობით სიამოვნება" (უტრირებულად ვამბობ) და მანდ ხდება ჩემი აზრით მთავარი აცდენა.

ხოდა თემაც მაგიტო გავხსენი, რომ თქვენი აზრი მომესმინა, თუ რა ტიპის სარგებელს ხედავთ ამ ყველაფერში უკვე თქვენი გამოცდილებიდანთქო. მე ვფიქრობ, რო გასამიჯნია ინტერაქტიული გასართობის და მხატვრული ღირებულების მქონე პერსპექტივები ერთმანეთისგან, იმისთვის რომ თამაშების როგორც ხელოვნების მიმართულების რეალური გზა გამოჩდეს. იდეაში ძაან ზოგადი დეფინიცია გამომდის, მაგრამ ამაზე კონკრეტულად ვერ ვხსნი სათქმელს.

აი მარტო ნატურმორტი რო არსებობდეს მხატვრობაში და უცებ რო ხვდებიან რო თურმე საერთოდ სხვა, ბევრად საინტერესო მიმართულებები და ფუნქცია აქვს ფერწერას. რაღაც ეგეთ დონეზეა დღეს სათამაშო ინდუსტირა, უფრო ინტერაქციის შესაძლებლობების კვლევა მიდის, ვიდრე ამ ინტერაქციის ხელსაყოებით რაიმე მნიშვნელოვანის მოტანა.

Riddick
Posts: 10881

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#18 » 24 Apr 2021 03:44

hellwalker
სიუჟეტურ თამაშებზე ვლაპარაკობ

User avatar
SLaYeR
Posts: 5732

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#19 » 24 Apr 2021 03:55

ხო არა მე იმენა ძირითადად მხატვრულ ღირებულებებს ვეძებ. მაგის იქით შეჯიბრის ან ბარიერების გადალახვის თემა მაქ. ეს მხატვრული ღირებულება სხვადასხვა მექანიკებით და ინტერაქტიულობით მოეწოდება უბრალოდ მარა ადგილზეა მაინც. აი ამგალითად ძველად რაღაც ამბავზე ზოგი პოემას წერდა, ზოგი პროზას, ზოგი ხატავდა, ყველა ამათი ავტორი თავისებურად ცდილობდა გადმოეცა რაღაც ამბავიან სცენა. აქაც მასეა, ამისი მედიუმისთვის დამახასიათებელი ელემენტები ეხმარება და ხშირად განაპირობებს გადმოცემის ფორმას, მარა მთავარი მაინც ამაბვია რა. მე მაგას ვეძებ სულ. ნუ ცალკე საკითხია რამდენად ედრება ახლა კონკრეტული გადმოცემული სთორი თუნდაც ვინმე დიდ მწერალს, რომელიც უფრო მეტს ატევს წიგნში მარა მანდ უკვე გააჩნია რა. მწერლობასაც თავისი ტექნიკები აქვს გადმოცემის, კინოსაც, თამაშსაც. შეიძლება ვიღაცაზე კონკრეტული სფერო უფრო ეფექტურად მოქმედებდეს ვიდრე მეორე, აქაც პირადიდან უნდა გამოხვიდე რა. ჩემთვის მაგალითად კოლოსუსი თავისუფლად უდგება გვერდით ძველ ეპოსებს, მათ სულში იმეორებს სათქმელს მინიმალური ტექსტით და მაქსიმალური ინტერაქტიულობით და ეს ჩემთვის მხატვრული ღირებულებაა.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#20 » 24 Apr 2021 03:55

ა ნუ სიუჟეტურ თამაშებში ვერ გამოგყვებით. რადგან ჩემთვის არაა ვთვათ სიტყვაზე რაღაც ცხოვრებისეულ ტოპიკზე სიუჟეტი უფრო ღირებული ვიდრე სათავგადასავლო სიუჟეტი და ა.შ. ჩვეულებრივი მრავალფეროვნებაა.

მარა რაც შეეხება გართობა ვს გააზრებული ექსპერიენსების გადმოცემა მაგის მიზეზებში ვერ დაგეთანხმები. ბაზარზე რო დავწერე მაგას ვთვლი მაგის მთავარ მიზეზად. viewtopic.php?f=98&p=59462#p59452

და ნუ ინტერაქტიული მედიუმის გამოყენება რომ რაღაც ექსპერიენსი აცხოვრო მომხმარებელს ეგ ძალიან საინტერესო თემაა კი. ანუ აცხოვრო ალბათ ცუდი სიტყვაა. სიმულატორებს არ ვგულისხმობ. უფრო განაცდევინო კონკრეტული ექსპერიენსი რომელში გამოვლაც დააფიქრებს, ემპატიურ ან ემოციურ ინტელექსტს აუწევს და ა.შ. რეალობის ანალოგ გამოციდლებას მისცემს.

ეგ არის ნამდვილად აუთვისებელი Gold Mine ინტერაქტიული მედიუმის, და მთელი ოკეანეა ეგეთი აუთვისებელი პოტენციალის. პროსტა რაღაც ვაბშე სხვა თემაა ეხა, ცალკე ტოპიკში შეილება გავრცობა.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Return to “Discussion”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests