თამაში 25 ლეველის ზევით, განხილვის გახსნა

საერთო დისკუსიები ◀ საერთო განხილვა ◀ საერთო გარჩევა ◀ გამოკითხვა ◀ შედარება ◀ ჩამონათვალი ◀ გაზიარება
Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#21 » 24 Apr 2021 11:31

ამ თემაში მთავარია ჩვენ უშუალოდ რას აღვიქვავთ თამაშების ფასეულობად, რის მისაღებად ვთამაშობთ 25 წლის ასაკის ზემოთ. მე ჩემი შეხედულება დავწერე და მაგ აზრის გაყოლით მივედი იქამდე, რომ მინდა მხატვრული ღირებულება იყოს თამაშისთვის უფრო მნიშვნელოვანი, ვიდრე გასართობი და ვფიქრობ, რომ ამის სწორი კუთხით დანახვა / დაფასებით მოხდება მთელი ამ მედიუმის პროგრესი. დღეს, იმის გამო, რომ ცალსახად არაა ეს მიზანი გამოკვეთილი ინდუსტრიაში და უფრო გასართობ სფეროდ ითვლება, შესაბამისად მიზანი და დანიშნულებაც სხვა ეძლევა. ამიტო ეკარგება ზოგ მომენტში თამაშს აზრი, ჩემთვის.

ეს არი ჩემი პირადი შეხედულება იმ საკითზე რაც თავიდან დავსვი, მინდოდა გამეგო თქვენიც, მარა არ მითხოვია ზოგადი ახსნა განმარტებები იმის თუ როგორ მუშაობს ბაზარი, ან ადამიანის ტვინი. ნუ საკმარისად გასაგებად არ განვმარტე როგორც ჩანს თავიდან და ჩემი ბრალია, მარა ნუ ეხა იმედია რაღაც დონეზე მაინც გახდება გასაგები ტექსტის მიმართულება. თუ ისევ რაღაც განუსაზღვრელობისკენ დაიძრება ლაპარაკი ალბათ ჯობია დავხურო თემა და მერე, უფრო უკეთესად ახსნილი ვარიანტი გავხსნა. რავი შევხედოთ.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#22 » 24 Apr 2021 12:39

მე ყველაფერს აღვიქვავ ღირებულად. მომწონს მრავალეფორნება ექსპერიენსის როგორც უშუალოდ ერთეული თამაშის შიგნით, ისევე სხვადასხვა თამაშების მიერ სხვადასხვა ექსპერიენსის შეთავაზების კუთხით. მაგიტომ მიყვარს დიდი ოპენ ვორლდ თამაშები, რომელსაც აქვს მასშტაბი რომ უფრო მრავალფეროვანი და სრულფასოვანი ექსპერიენსი დაიტიონ.

განვითარება კიდე მინდა ყველა მაგ კუთხით. სიუჟეტი, გადმოცემის მეთოდები, გეიმპლეი, გართობა, სიმულაცია და ა.შ.

როგოც ფილმებში ან ლიტერატურაში ვაფასებ ბევრ ჟანრს, გართობიდან ფილოსოფიურამდე. იგივე მინდა თამაშებში. და ერთს მეორეზე მაღლა არ ვაყენებ.

რაც მაწუხებს ყველაზე მეტად არის დეველოპმენტ ტექნოლოგიების ერთ ადგილზე ჩარჩენა, რაც იწვევს იმას რომ 20 წლილწინანდელი გეიმპლეები გვაქ ისევე და ჩამორჩენილია თავისი არსით და ზღუდავს განვითარებას.

ასევე მინდა თამაშის "ქოლგის ქვეშიდან" "ოფიციალურად" გამოეყოს "ინტერაქტიული ექსპერიენსები" რომელთა თვითმიზანი არაა იყოს თამაში ან იყოს "თამაშური", და უბრალოდ უნდა ინტერაქტივის გამოყენება სხვა ფორმით. და მასეთ პროდუქტებს დაერქვას თავისი სახელი და შეიფუთოს სხვა პროდუქტად და იპოვოს თავისი აუდიენცია თავის მარკეტებზე. ინტერაქტიული კინოები იქნება, იმერსიული სიმულატორები, აბსტრაქტული ტრაკში პეროები, სიარულის სიმულატორები თუ რაც გინდა რისი ფუძეც გეიმპლეი არაა.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#23 » 24 Apr 2021 12:50

ანუ მხავტრული ღირებულების მიმართულებით გინდა რო გამოეყოს თამაშებს რამე მიმართულება და ერთ მხარეს თამაშები იყოს, მეორე მხარეს "აბსტრაქტული ტრაკში პერო" პროექტები?

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#24 » 24 Apr 2021 13:09

არა, აქ ლაპარაკი მაქვს მექანიზმზე რომლის ფუძეზეც დგავს პროექტი და ჩანაფიქრი.
თამაში არის კონკრეტული გამოხატულება ინტერაქტიული ექსპერიენსის, მისი "sub genre" არის უხეშად რომ ვთქვათ.

მაგრამ თამაშის გარდა შეიძლება ათასი სხვა ფორმით შექმნა ინტერაქტიული პროექტი.

უბრალოდ თამაში არის პირველი ასეთი მედიუმი რომელიც განვითარდა ინტერაქტიული ტექნოლოგიების გაჩენასთან ერთად. და დროთა განმავლობაში გაჩნდა მოთამაშეში და შექმნელებში ისეთი პროექტების შექმნის მოთხოვნილება რომელიც თამაშის ფაბულაში აღარ ჯდება და თამაშის არსი, გეიმპლეი, ხელს უშლის რეალურად ჩაფიქრებული ინტერაქტიული ექსპერიენსის რეალიზებას.

და ჩემი აზრით მანამ არ არის ცალკე ბაზარი შექმნილი არათამაში ინტერაქტიული ექპერიენსებისვის. და ისინი არაა შეფუთული და აღმული ცალკე პროდუკტად. მანამდე ეგ სფერო ვერ განვითარდება წესიერად.

დაახლოებით ისეთი ვარიანტია კომიქსები და წიგნები რომ ერთ ბაზარზე და ერთ აუდიენციაზე ტენო, მაგითი კომიქსების დაკნინება მოხდება და თავის ფორმატის რეალიზებას ვერ მოახდენს.


ეხა მხატვრულ ღირებულებას რაც ეხება. ეგ ცალკე ჭრილად მიმაჩნია. თუ თამაშის ფაბულა არის კარგი ფორმატი მხატვრული ღირებულების შესაქმნელად, იხმაროს ავტორმა თამაშის ფაბულა. თუ რამე სხვა ფორმატი ჭირდება მოიგონოს სხვა.

მაგალითად The Void https://store.steampowered.com/app/37000/The_Void/ არის ტრაკში პერო არტისტული ინტერაქტიული პროექტი. მაგრამ იდეალურად ერგება მასში ჩადებული აზრის გადმოცემას ზუსტად თამაშის მექანიზმი და ფაბულა. თამაშის სისტემები არის გამოყენებული ოსტატურად და სიმბოლურ სთორითელიგთან შერწყმული რომ სამყაროს ერთმანეთზე დამოკიდებულების ბუნება და დეპრესიის ექსპერიენსი იგრძნო და "შიგნიდან" დაინახო.

მაგრამ თელთეილის პროექტები, ან დევიდ კეიჯის ინტერაქტიული კინოები თითმის არანაირად აღარაა "თამაში". და თავის ბაზარი რო ქონდეთ და პროდუქტის ტიპი, შეძლებდნენ უკეთესად განვითარებას ვიდრე თამაშების ქოლგის ქვეშ ოპერირებით.

და მეც მინდა მანამ რამე პროდუქტს ვიყიდი ან გადმოვწერ ვიცოდე რა ექსპერიენსია. თუ თამაში მინდა მხვდებოდეს რეალურად თამაშები. თუ არ მინდა თამაში და სხვანაირი ექსპერიენსია, იყოს მაგის მისაგნებად ცალკე მარკეტი ან კატეგორია.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#25 » 25 Apr 2021 08:39

სიმართლე რო ვთქვა რამდენჯერმე გადავიკითხე და ვერ გავიგე რაზე ლაპარაკობ.
თუ ავტორის ჩანაფიქრი არ ჯდება თამაშის ფორმატში, არ უნდა გააკეთოს თამაშის ფორმატში. რათ უნდა ამას ამდენი ახსნა განმარტება. თამაშის მხატვრული ღირებულება მაგ თემასთან კავშირში არ არი. აქ თამაშზე სწორად მორგებულ ფაბულიანი თამაშებისვე მხატვრულ ღირებულებაზეა ლაპარაკი. რანაირად შეილება რო ეგ გამოეყოს თამაშს.
მე კიდე იმაზე ვლაპარაკობ რო თამაში, რომ ტყუილი დროის კარგვა არ იყოს უნდა ქონდეს მეტი მხატვრული ღირებულება, მეტად იყოს ამაზე ორიენტირებული, ისევე როგორც წიგნები, ან ფილმები და არ ფასდებოდეს როგორც გასართობი და სათამაშო მხოლოდ. მხატვრული ღირებულების სარგებელი იგივეა რაც ხელოვნებასთან ზიარების "სარგებელი" და სულიერი, ინტელექტუალური საზრდოა ადამიანისთვის.
თვითონ თამაშის დეფინიცია ზღუდავს მაგას, რადგან ყველა რეალურად შედევრალური single player თამაში, მასში თამაშის, გართობის, დროს ტარების გამო არ ფასობს, ფასობს დრამატურგიით, რომელიც მოწოდებულია ინტერაქტივის მეშვეობით და ფილმებისგან განსხვავებული მეთოდით გაზიარებს ფაბულას, ისტორიას, სიუჟეტს. ამასთან ერთად არი ცარიელ გეიმფლეიზე დაფუძვნებული მარიო, რომლიც რეალურად სათამაშოა, გასართობია რის გამოც მისი მხატვრული ღირებულება შეიძლება იყოს ის პოზიტივი რასაც გაძლევს და მხიარულების განცდა. მაგრამ ისევ იგივეს დაუბრუნდები და ვიტყვი, რომ მხოლოდ "მარიო" რო იყოს 35 წლამდე ნამდვილად არ ვიქნებოდი გეიმერი.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#26 » 25 Apr 2021 12:57

შენ მკითხე თორე არ უნდა. მანდ მთავარი მომენტია რომ ეგეთი თამაშის ფაბულის გარეშე ინტერაქტიულ პროექტებს არ აქ თავისი პლატფორმა, და თამაშების ქოლგის ქვეშ არის. ფასდება და იყიდება თამაშებთან ერთად, რის გამოც ვერ ყალიბდება თავის დამოუკიდებელ entitity-დ ფინანსურად და იდეურად.

ამაზე ლაპარაკი კი დავიწყე შენ მიერ მოცემული მაგალითიდან გამომიდნარე. როცა არის რაღაცა AAA ან თუნდაც არა AAA სიუჟეტური პროექტი სადაც მაღალ მხატვრული ღირებულების სიუჟეტის გადმოცემაა არსი მთავარი და ჩანაფიქრი, მაგრამ რახან იყიდება როგორც თამაში უწევთ ჩადონ შიგნით პარკური, ოპენ ვორლდი, აჩივმენტები, კომბატი და ა.შ. GTA 5 "ტრევორის" ეფექტი. რო ქონდეთ მანდ საშუალება რომ არ გამოუშვან და არ შეფუთონ ეგეთი რამე როგორც თამაში, მეტი თავისუფლება ექნებათ როგორ გაუკეთებენ რეალიზებას. 50% იქნება თამაში შიგნით, 10%-ი თუ 0 %.

რაც შეეხება ბოლოში, მანდ თან გეთანხმები და თან არ გეთანხმები. ანუ გეთანხმები იმაში რომ გასააზრებელია მეტად რატო, რისთვის და როგორ აკეთებენ თამაშებს ან ინტერაქტიულ პროექტებს და ესე ხეპრეურად არ უნდა ტენონ შიგნით ყველა ტრენდული მექანიკა და ამითი რო ვერ ვითარდება გეიმინგი და ჩარჩენილია 20 წლის წინანდელ ტექნიკებში.


მაგრამ ნუ ხო არაა მარტო მარიო. ყველანაირი პროექტებია.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#27 » 25 Apr 2021 14:22

მე ირონიულად გკითხე, როგორ უნდა განაცალკევო მხატვრული ღირებულება და თამაში ერთმანეთისგან )) შენ უბრალოდ თვითონ თამაშის ფორმატი როცა არ შეესაბამება ავტორის ჩანაფიქრს და მაინც თამაშად უშვებს ეგეთ რაღაცეებზე იძახი რო ცალკე უნდა იყოსო მიმართულებათო. ეგ ცალკე მიმართულებათ კიარა საერთოდ არ უნდა იყოს, იმიტო რო ცუდი გადაწყვეტაა. რაც კარგია როგორც ინტერაქტიული გამოცდილება, ყველაფერი თამაშია, იმიტო რო თვითონ ინტერაქტიულ ექსფერიანსს ქვია თამაში. კი არ უნდა გამოეყოს ვინმეს რამე, თვითონ თამაშებს უნდა დაერქვას უფრო კორექტული სახელი. ზუსტად იმიტო მიდის კამათი არი თუ არა თამაშების სფერო ხელოვნება, რომ თამაშები ქვია და მხატვრული ღირებულების მაგივრად როგორც გასართობი ისე ფასდება.

ზოგადად ეს თემაც მაგიტო გაიხსნა, რომ გასართობად არ ვთამაშობ მე 35 წლის ტიპი თამაშებს და ვთამაშობ კაკრას იმ მუღამით, რითიც ვკითხულობ, ან უყურებ მხატვრულ ფილმს. წიგნებზე ხო არავინ დაწერს რისთვის კითხულობთო, ან ფილმებს რისთვის უყურებთო, მარა თამაშებზე გეტყვიან რო ამხელა კაციხარ რადროს თამაშიაო :) ხოდა მაგიტო ვიკითხე, მინდოდა რო მეთითონაც დავფიქრებულიყავი მაგაზე და თქვენგანაც მაინტერესებდა თქვენ რა ღირებულებების გამო თამაშობთ უკვე დიდები, ისევ პროსტა ერთობით, თუ რაღაც მეტია და თუ არი, რა არი ეს მეტი :) ზუტად მაგიტო ვამბობ, რომ პროგრესი არ მოხდება ამ სფეროში, თუ არ გამოჩნდება რო მხატვრული ღირებულებით უნდა შეფასდეს თამაშები და გახდეს ხელოვნების სრულფასოვანი დარგი, ისეთი როგორიც არი რეალურად. ეხა ჩათვალე რო გვაქ უბრალოდ "გასართობი ჟანრი", რომელიც მთლიანად ქვია ყველაფერს და ჰორორიც მაგ ჟანრის ქვეშ გამოდის და დრამაც. ერთი სიტყვით "თამაში უნდა დამთავრდეს" Game Over :)

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#28 » 25 Apr 2021 15:00

არანაირად არ გეთანხმები რომ ყველაფერი რაც ინტერაქტიულია თამაშია ან არ უნდა იყოს ცალკე სფეროდ. და ავღწერე რატო. აქ შეილება თამაშის დეფიცინიაში ვირევით. თამაში არის სისტემა წესებით, რომელსაც აქ გამარჯვების და დამარცხების კრიტერიუმები. რომელშიც მოთამაშეს შეზღუდული ფორმის ინტერაქცია შეულია და ამ ინტერაქციების საპირწონე დაბრკოლებების გადალახვით იმარჯვებს, ან აგებს. სიუჟეტი ვაბშე არაა თამაში არანაირად, თუ სიუჟეტი ზე-ინტერაქტიული ფორმით არაა გადმოცემული.

მაგ შემთხვეაში სიუჟეტი, თამაში, რეჟისურა და სხვა ელემენტები გამოიყენება უფრო ზედა საფეხურის ინტერაქტიული ექსპერიენსის შესაქმნელად. რომელსაც თამაშს ვეძახით, მაგრად რეალურად არაა სწორი ტერმინი.



ქვემოთზე გასაგებია ეგ. მე არ ვეთანხმები მაგ მოსაზრებას. არის გასართობი თამაშებიც და "მხატვრული" თამაშებიც, და სიმულატორებიც, და მაზოხისტური ჩელენჯის მანქანებიც და მე მახარებს და მსიამოვენებს ეს მრავალფეროვნება.

იგივეა კინოებზე და წიგნებზეც. არის ყველანაირი მანდ, და ფასდება თავისი ჟანრით, მიზნობრიობით და ხარისხით.

და მეტზე კიდე, ჩემთვის დრამა, ფილოსოფია ან რამე ეგეთი არ არის "უფრო მეტი" ვიდრე "გასართობი" ჟანრები როგორც კომედია ან სათავგადასავლო. ორივეს თავისი ღირებულება აქ და დანიშნულება და ორივე ფასეულია ჩემთვის.

ანუ როცა მინდა გართობა ვითამაშებ გასართობ თამაშს, როცა მინდა სიუჟეტური ან ფილოსოფიური ვითამაშებ ეგეთს. და ორივეს თუ შემთავაზებს გემრიელად მით უკეთესი.

და ეხა მარიოს დაუწყო დაკნინება რამის გამო ძალიან არასწორი მგონია. რა ექსპერიენსაც გპირდება ასრულებს 10-ანზე და იმსახურებს მაგითი დაფასებას. რაზე პრეტენზიაც არც ქონია რო მოთხოვო არასწორი იქნება.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#29 » 25 Apr 2021 15:33

ინტერაქტიული გამოცდილების რამე ფორმატი მითხარი მხატვრული ღირებულებით, ოღონ თამაში რო არ იყოს. როგორი უნდა იყოს.

ქვემოთზე გასაგებია ეგ. მე არ ვეთანხმები მაგ მოსაზრებას. არის გასართობი თამაშებიც და "მხატვრული" თამაშებიც, და სიმულატორებიც, და მაზოხისტური ჩელენჯის მანქანებიც და მე მახარებს და მსიამოვენებს ეს მრავალფეროვნება.

იგივეა კინოებზე და წიგნებზეც. არის ყველანაირი მანდ, და ფასდება თავისი ჟანრით, მიზნობრიობით და ხარისხით.

და მეტზე კიდე, ჩემთვის დრამა, ფილოსოფია ან რამე ეგეთი არ არის "უფრო მეტი" ვიდრე "გასართობი" ჟანრები როგორც კომედია ან სათავგადასავლო. ორივეს თავისი ღირებულება აქ და დანიშნულება და ორივე ფასეულია ჩემთვის.

ანუ როცა მინდა გართობა ვითამაშებ გასართობ თამაშს, როცა მინდა სიუჟეტური ან ფილოსოფიური ვითამაშებ ეგეთს. და ორივეს თუ შემთავაზებს გემრიელად მით უკეთესი.

და ეხა მარიოს დაუწყო დაკნინება რამის გამო ძალიან არასწორი მგონია. რა ექსპერიენსაც გპირდება ასრულებს 10-ანზე და იმსახურებს მაგითი დაფასებას. რაზე პრეტენზიაც არც ქონია რო მოთხოვო არასწორი იქნება.

ეს რაზე დამიწერე, რა შუაშია ვაფშე? იქნებ მოკლედ მითხრა ფორმულირება ოღონ რა.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#30 » 25 Apr 2021 16:39

ინტერაქტიული სთორითელინგი, განსაკუთრებით არჩევნებზე დაფუძვნებული. Telltale, Quantum Dream
ექსპერიენსის სიმულაციები, განსაკუთრებით რომელიც ემპატიურად გაგათავისებს რაღაც როლში, ცხოვრების წესში ან პრობლემაში
არტისტული და მედიტაციური ექსპერიენსები, რომელიც ესთეტიური და ემოციური სტიმულაციით გაგრძნობიებს (აბზუ, ჯორნი)
და კიდე ბევრი თემის განვითარება შეილება, განსაკუთრებით VR-ში და სხვანაირი კონტროლერებით

ქვედა დაგიწერე იმაზე რომ არ მიმაჩნია ყველა თამაშისთვის მოთხოვნა მხატვრული ღირებულების სწორი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#31 » 25 Apr 2021 19:43

კი დამიწერე ბიჭო მარა მე ხო გარკვევით გითხარი რაზეც ვლაპარკობ viewtopic.php?f=98&t=2996#p59462

არჩევნებზე დაფუძვნებული ვინ თქვა რო თამაში არ არი? არჩევანითაც ჩვეულებრივ მიიღება წაგების, მოვლენების ცუდათ განვითარების ოფცია. ჩემთვის Heavy Rain და Fahrenheit ძაან კარგი თამაშებია.

რო გაიგო რასაც ვამბობ აიღე ვიდეო (ჩვენ შემთხვევაში ინტერაქტიული ექსფერიანსი გრაფიკაში).

ვიდეოს მეშვეობით შეგილია გადაიღო ვიდეო, ვაფშე არანაირი მხატვრული ღირებულებით და შეგილია გადაიღო ფილმი, მხატვრული ღირებულებით.

და აქაც იგივეა. გრაფიკული ინტერაქტიული მეთოდის მეშვეობით შეგილია გააკეთო რაღაც ინსტალაციაც და შეგილია გააკეთო დრამატურგიული, თეატრალური გამოცდილებაც. რომელიც რეალურად არი თამაშები და რეალურად მაგიტომ აქვს წონა, პირადად ჩემთვისაც და პირადად შეთვისაც და ზოგადად. მარიოს და სუპერმითბოის გამო არ ხარ ამ სფეროში ჩართული.

ვიდეოთი რომ იღედნენ მარტო რაღაცის გაიდებს, ვლოგებს, ნიუსებს, პრონოგრაფიას, იქნებოდა მარტო ვიდეო და არ შედგებოდა კინომატოგრაფად. ისევე როგორც თამაშები არ შედგებოდა ხელოვნების მიმართულებად რომ არ არსებობდეს ის დრამატული ექსფერიანსები რომლებიც გვაქვს. აქედან გამომდინარე, ვიდეოს როგორც ვიდეოთი მიღებული ფასეულობის განხილვა ხდება იმ მხატვრული ღირებულებით რომელიც მისი მეშვეობით იქნმნება. იგივე უნდა იყოს გრაფიკული ინტეაქტიული გამოცდილებებითაც და არ ერქვას უბრალოდ თამაში, რადგან ამ თამაშზე ბევრად მეტია. ისევე როგორც ნატურმორტით ვერ შეფასდება მხატვრობა, იმიტომ რომ ნატურმოტის გარდა უამრავი ადამიანის შინაგანი მდგომარეობის გადმოსაცემი ხელსაწყოა. ხელსაწყოა თამაშიც, რომელიც საერთოდ არ არი თამაში მის ყველაზე მნიშვნელოვან გამოვლინებში.

მე დღეს რომ ვთამაშობ, იმიტო ვთამაშობ რომ ჩემ შინაგან მდგომარეობაზე იქონიოს რეფლექსია თამაშმა, გამარკვიოს, ამიხსნას, სხვა პერსპექტივა შემომთავაზოს უკვე ჩვეულზე და სწორი გაუგებარზე და არა იმიტომ რომ უბრალოდ გავერთო. გართობა კარგია, მაგრამ ბევრად მეტია ჩემთვის თამაში დღეს.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#32 » 25 Apr 2021 20:20

არჩევნებზე დაფუძვნებული შეილება იყოს თამაში ან არ იყოს თამაში. წაგება მოგებაზე არ გადის მარტო არჩევნები, შეიძლება მორალური დილემა იყოს რომლიც შედეგის შეფასება პირადად უნდა გააკეთო.


მე დღეს რომ ვთამაშობ, იმიტო ვთამაშობ რომ ჩემ შინაგან მდგომარეობაზე იქონიოს რეფლექსია თამაშმა, გამარკვიოს, ამიხსნას, სხვა პერსპექტივა შემომთავაზოს უკვე ჩვეულზე და სწორი გაუგებარზე და არა იმიტომ რომ უბრალოდ გავერთო. გართობა კარგია, მაგრამ ბევრად მეტია ჩემთვის თამაში დღეს.


ხოდა შენ გინდა ერთერთი კონკრეტული ექსპერიენსი რომლის გადმოცემაც შეიძლება თამაშით ან ინტერაქტიული პროდუქტით. და კიბატონო მაგაზე როგორ შეგედავები.

მაგრამ მაგ ექსპერიენსის მთავარად ან ერთადერთად განსაზღვრას არ ვეთანხმები. ეგეც უნდა იყოს და ისინიც უნდა იყოს და ეგ მრავალფეროვნება უფრო ძლიერი, დადებითი და კარგი მოვლენაა ჩემთვის ვიდრე დღევანდელობის რეფლექსიაზე ან რამე ეგეთზე ჩაკეტვა.

ვაბშე კილომეტრში არ გავეკარებოდი თამაშებს მარტო ეგ რო იყოს მისი თემატიკა რადგან საერთოდ არ მომწონს მორალისტური თამაშები ან დღევანდელობის ამსახველი თამაშები. და არ არის ეგ საინტერესო ან ფასეული ჩემთვის. და მაგიტო არ ვკითხულობ ბევრ კლასიკურ წიგნებს და არ ვუყურებ საფესტივალო კინოებს. სულ სხვა განზომილებით მაინტერესებს ხელოვნება და სულ სხვა რამის გამო ვაფასებ.

და ჩემთვის არაა მხატვრული ან სიუჟეტური თამაშები რაღაცა არქ-თამაში ან ულტიმეიტ თამაში. ექსპერიენსია რომელიც ძალიან მიყვარს და მომწონს, მაგრამ უბრალოდ გასართობ თამაშებსაც არანაკლებად ვაფასებ და მიყვარს როცა ხარისხიანად არის გაკეთებული და იმერსიულ სიმულაციის ექსპერიენსებსაც, სათავგადასავლო ჟანრს და ათას სხვა რამეს. იგივეა წიგნებზეც და ფილმებზეც.

ერთი მეორეზე ელიტარული არაა ჩემთვის.

და ყველაზე მეტად კი მიყვარს დიდი open world თამაშები რომლებიც მაგ ყველაფერს იტევს თავის თავში და ამას ახერხებს ხარისხიანად.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#33 » 25 Apr 2021 20:21

პ.ს. თუ სიმულაციაა ესეიგი ვერ იქნება ინტერაქტიული, ინტერაქტივის სიმულაციაა და შესაბამისად ეს ხელსაწყოც არ ჭირდება რო გამოიყენოს ავტორს. შეულია გააკეთოს ვიდეოს მეშვეობით. რაზეც უკვე გითხარი, რომ აცდენაა და თუ აცდენაა საერთოდ არ უნდა არსებობდეს ამ მედიუმში. იყოს ანიმაცია გრაფიკული და არაფერი მეტი არ ჭირდება მისი აზრის გადმოცემას. არ ჭირდება ამას განხრა გეიმინგში.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#34 » 25 Apr 2021 20:25

Riddick wrote:პ.ს. თუ სიმულაციაა ესეიგი ვერ იქნება ინტერაქტიული, ინტერაქტივის სიმულაციაა და შესაბამისად ეს ხელსაწყოც არ ჭირდება რო გამოიყენოს ავტორს. შეულია გააკეთოს ვიდეოს მეშვეობით. რაზეც უკვე გითხარი, რომ აცდენაა და თუ აცდენაა საერთოდ არ უნდა არსებობდეს ამ მედიუმში. იყოს ანიმაცია გრაფიკული და არაფერი მეტი არ ჭირდება მისი აზრის გადმოცემას. არ ჭირდება ამას განხრა გეიმინგში.

კარგი არტისტი აი ეხა რასაც აკეთებს ირაკლი თავის ვრ -თამაშში https://www.youtube.com/watch?v=Y62R4EedTe4

მასეთი ინტერაქციებით ყოველგვარი თამაშურობის გარეშე ათას ისტორიას მოყვება, ექსპერიენს დაგანახებს და საკუთარ თავზე გამოგაცდევინებს რომ ვერანაირი კინო და ვიდეო იგივეს ვერ იზამს.

ადამიანის და ნივთების ერთმანეთთან დამოკიდებულებით და ენვირო სთორითელინგით მარტო რეებია გაკეთებადი, და მაგისი სიმბოლიზმით. სიყვარულს, გლოვას, შიშს, რასაც გინდა დაანახებ ვაბშე ახალი პერსპექტივით.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#35 » 25 Apr 2021 20:30

რაც ხელსაწყოს მეშვეობით მიიღება ყველაზე ფასეული ადამიანისთვის იმით ფასდება ის ხელსაწყო და ხდება ხელოვნების მიმართულება, თუ აქვს ამის პოტენციალი. იგივეა მწერლობაში (ტექსტის წერაში), კინომატოგრაფში (ვიდეოს გადაღებაში), მხატვრობაში (ნატურმორტის ხატვაში), ფოტოგრაფიაში (უბრალოდ რამის დაფიქსირების შესაძლებლობაში). შენ არ ეთახმები შენი საქმეა, მე რეალური მაგალითებით გელაპარაკები. და არ ვამბობ რო რამე მიმართულება არ უნდა არსებობდეს, ყველა უნდა არსებობდეს ))) ყველაფერი არსებობს ვიდეოს შემთხვევაში, მაგრამ ვიდეოს ყველაზე ფასეული გამოვლინება არის კინომატოგრაფი. თამაშების ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოვლინებაც დრამატურგიაა და ხელოვნების სფეროდ აყალიბებს ამ ხელსაწყოს.

"მორალისტური თამაშები" - ამაში გემჩნევა რო აცდენა გვაქ იმაში თუ რა არის მხატვრული ღირებულება პოდუქტის. მე მეტს ვერაფერს გეტყვი. ერთი რაც შემილია ის გითხრა რო ხარისხიანი ფენტეზი ჟანრიც მხატვრული ღირებულებაა და ხელოვნებას მიეკუთვნება. და ხელოვნების პერსპექტივით ფასდება ეს ყველაფერი ზოგადად.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#36 » 25 Apr 2021 20:36

რატო უნდა მოყვე ინტერაქტივით რამე ისტორია თუ იმ ისტორიაში დედამოტყნული ინტერაქტივი არაა საჭირო ? ))) მოყვები მარა შეგილია ანიმაციითაც გააკეთო იგივე და არაფერი დაკარგო, მე ემეტის არაფრის თქმა არ მინდა :) თუ ინტერაქცია საჭიროა მოსაყოლად უკვე კარგი და ცუდი გამოსავალი მაინც უნდა გქონდეს ისტორიაში, ეხა მე ფილმში აბა იარაღების სროლა მეთითონ რო შემეძლოს, ან პერსონაჟემის ლოყაზე ჩქმეტა, მაგით იმ ფილმის მესიჯი ვერაფერში გახდება უფრო გასაგები, ანუ უბრალოდ არ ჭირდება ეს ყველაფერი. რას ვამბობ ესეთ გაუგებარს არ ვიცი.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#37 » 25 Apr 2021 20:43

ფასეულობის განსაზღვრა არის ინდივიდუალური მანდ. Friends სერიალი აქვს ნანახი და უყვარს ათასჯერ მეტ ადამიანს ვიდრე შექსპირი. რაღაც ტუტორიალმა შეიძლება მეტი სარგებელი მოუტანა კაცობრიობას ვიდრე ყველა ხელოვნების ნიმუშმა ერთად აღებულმა.

რაღაც 3 ონლაინ ან მობილურ თამაში შეილება უფრო მეტი ადამიანის ცხოვრების ნაწილი იყოს ვიდრე ყველა სიუჟეტური თამაში ერთად აღებული.

და სად რა როგორ ფასდება, უკვე რომელ ბაბლში ჩაჯდები მაქედან გამომდინარეობს.

"მორალისტური თამაშები" - ამაში გემჩნევა რო აცდენა გვაქ იმაში თუ რა არის მხატვრული ღირებულება პოდუქტის. მე მეტს ვერაფერს გეტყვი. ერთი რაც შემილია ის გითხრა რო ხარისხიანი ფენტეზი ჟანრიც მხატვრული ღირებულებაა და ხელოვნებას მიეკუთვნება. და ხელოვნების პერსპექტივით ფასდება ეს ყველაფერი ზოგადად.

ზოგად მხატვრულ ღირებულებას არ გამოვეხმაურე. შენ კონკრეტულად რასაც ითხოვ მაგის subset-ად იმას.

რატო უნდა მოყვე ინტერაქტივით რამე ისტორია თუ იმ ისტორიაში დედამოტყნული ინტერაქტივი არაა მთავარი ? ))) მოყვები მარა შეგილია ანიმაციითაც გააკეთო იგივე და არაფერი დაკარგო, მე ემეტის არაფრის თქმა არ მინდა :) თუ ინტერაქცია საჭიროა მოსაყოლად უკვე კარგი და ცუდი გამოსავალი მაინც უნდა გქონდეს ისტორიაში, ეხა მე ფილმში აბა იარაღების სდროლა მეთითონ რო შემეძლოს, ან პერსონაჟემის ლოყაზე ჩქმეტა, მაგით იმ ფილმის მესიჯი ვერაფერში მოიგებს, არ ჭირდება )) რას ვამბობ ესეთ გაუგებარს არ ვიცი.

ძალიან დიდი სხვაობაა შენ თუ აკეთებ რაღაცას, თუ შენ უყურებ რაღაცას. სულ სხვა დონეზე აღიქმება ექსპერიენსი. განსაკუთრებით VR-ში სადაც ხელის ჯოისტიკებით კიდე უფრო მეტად არის შენს მიერ რაღაცის გაკეთების აღქმა.

ძალაინ დიდი სხვაობაა გადმოსაცემს შენ თითონ ხვდები თუ ავტორი გილაგებს ლანგარზე. და შენით მიხვედრის გამოწვევა ინტერაქტიულ ექსპერიენში ბევრად ძლიერად შეიძლება ვიდრე პასიურში.

რადგან ინტერაქტივს აქ ეგ უნარი რო დაგავიწყოს რო თამაშობ, და მართლა ისე მოგაქცევინოს როგორც რეალურად მოიქცეოდი. Pathologic, Heavy Rain, და ა.შ.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10872

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#38 » 25 Apr 2021 21:15

ფასეულობის განსაზღვრა არ არის ილუზორული და ფასდება მხატვრული ღირებულებით ხელოვნებაში. შენ შეილება კოკაკოლის თავსახური გაძლევდეს ყველაფერს ამ ცხოვრებაში, მარა შიგ გქონდეს და მაგიტო, ობიექტურ რიალობაში კიდე რაც უფრო მეტი ადამიანის შინაგან მდგომარეობაზე ახდენს ესა თუ ის პროდუქტი ერთნაირ ემოციურ გამოხმაურებას, მაგით ხდება იმის გარკვევა რომ ეს კონკრეტული ნამუშევარი ხელოვნების ნიმუშია (ეს უტრირებულად, ხელოვნებად მცოდნე არ ვარ). შექსპირი ეგეთ პიესებს წერდა, ბეთხოვენი ეგეთ მუსიკას ქმნიდა. რეებზე მალაპარაკებ )

ხოდა მომიყვანე მაგალითები სად აღიქმება ანიმაციაზე, ან ფილმზე მაგრად ის ექსფერიანსი სადაც იტერქაცია არაა საჭირო და უბრალოდ სთორი თელინგს გამძაფრებას უწყობს ხელს და ბაზარი არაა. ირაკლის თამაში არ მინდა ოღონ. რათმინდა სიმულაცია იმის რო რაღაცას მე ვწყვიტავ იქ, როცა ეს კეთება რეალურად არაფერ ცვლილებას არ მოიტანს მიმდინარე მოვლენებში? თუ მოიტანს კიდე ესეიგი თამაშია და შემილია ვარირება მოვახდინო იმის თუ რა გამოვა ამ ქმედებით ))) ინტერქციის მოვალეობაა ეგ. თუ ილუზორულია მაშინ ფუნქციაც არააქ, ისევე როგორც ტელტეილის არჩევნების გზებს და ფასდება როგორც ილუზია, ცუდი მხატვრული გადაწყვეტა, ტყუილი და არა ქვეჟანრი.

უკვე ცოტა აღარ მესმის რა გინდა.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#39 » 25 Apr 2021 21:35

კიდე რაც უფრო მეტი ადამიანის შინაგან მდგომარეობაზე ახდენს ესა თუ ის პროდუქტი ერთნაირ ემოციურ გამოხმაურებას

https://www.statista.com/statistics/249 ... eos-views/
https://observer.com/2020/11/most-watch ... -pandemic/

ირაკლის თამაში არ მინდა ოღონ. რათმინდა სიმულაცია იმის რო რაღაცას მე ვწყვიტავ იქ, როცა ეს კეთება რეალურად არაფერ ცვლილებას არ მოიტანს მიმდინარე მოვლენებში? თუ მოიტანს კიდე ესეიგი თამაშია და შემილია ვარირება მოვახდინო იმის თუ რა გამოვა ამ ქმედებით ))) ინტერქციის მოვალეობაა ეგ.

თამაშს არ ხდის ინტერაქტიულობა და შედეგობრიობა მხოლოდ. უნდა იყოს სისტემა წესებით, რომელშიც გამარჯვების ან დამარცხების კრიტერიუმია და დაბრკოლებები მოთამაშის ექშენებიდან გამომდინარე.

მაგალითად რომ გააკეთო სასამართლოს სიმულატორი, სადაც გაძლევენ მოცემულობას საქმის და შენ უნდა გადაწყვიტო სამართლიანობა და დანაშაულებრიობა. ესეთი რამე შეილება თამაშიც იყოს თუ თამაში გარანტილებულად გისაზღვრავს დამნაშავეს, და კრიტერიუმებს რა არის სამართლიანი.

და შეილება იყოს უბრალოდ ინტერაქტიული ექსპერიენსი, სადაც არ გინსაზღვრავს ვინაა დამნაშავე თამაში და სამართლიანობის კრიტერიუმები შენგან მოდის, ინოფრმაციას ეძიები ინტერაქტიულად, მარა დასკვნები თავად უნდა გამოიტანო. რა შემთხვევაშიც აღარ იქნება თამაში.

შეილება იკამათო ამაზე, მარა ამ შემთხვევაში მხატვრულად მეორე უფრო მომგებიანი და საინტერესოა რადგან რეალურ დილემის წინაშე გაყენებს, და სოციალური წყობის და ადამიანების ურთიერთ ინტერაქციების მთელ რიგ ფორმებზე შეილება დაგაფიქროს და გაგიმდიდროს გონებრივი პერსპექტივა.

ხოდა მომიყვანე მაგალითები სად აღიქმება ანიმაციაზე, ან ფილმზე მაგრად ის ექსფერიანსი სადაც იტერქაცია არაა საჭირო და უბრალოდ სთორი თელინგს გამძაფრებას უწყობს ხელს და ბაზარი არაა.


მაგალითს რაც შეეხება, (ამისი არა, შენ რაც მკითხე იმისი) ეხა ბევრი მაგალითი მაგისი არაა. მე ვახდენ ექსტრაპოლაციას Pathologic-იდან და Heavy Rain-იდან, Last of us 2-დან და მსგავსი პროექტებიდან. სადაც მაგი ტექნიკით არის ეგ გამოწვეული.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
hellwalker
Posts: 5848
Contact:

Re: თამაში 25 ლეველის ზევით

Unread post#40 » 25 Apr 2021 21:40

ა თუნდაც მაგალითი, (მეტალ გეარ 3-ის სპოილერი)

როცა ჩახმახს უნდა გამოკრა რომ boss მოკლა ენდინგში. ვერანაირი კინო მასეთივე ძლიერ შედეგს არ გამოიწვევდა როცა პროსტა ექშენით რო ჩახმახს მე უნდა გამოვკრა მომაკვლევინეს პერსონაჟი.

არც არჩევანი იყო მანდ, და არც თამაშურობა უკვე. იმენა ერთი ექშენი დრამატურგიულად შემზადებული რომელიც ბევრად სუსტი იქნებოდა რომ მოთამაშეს არ გამოეკრა ჩახმახი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Return to “Discussion”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


cron