მობეზრებული მექანიკების პრობლემა, ახალი თამაშის არჩევისას:
ეს მომენტი გამოცდილებასთან ერთად ალბათ გარდაუვალია. მომენტი, როცა ერთი შეხედვით ბევრი რამე გაქ სათამაშო, არი მაღალ შეფასებებიანი პროექტები, მაგრამ "რატომღაც თამაში არ გინდება და ვერ იწყებ. რეალურად ეს "რატომღაც" (ჩემ და ალბათ ბევრის შემთხვევაშიც) არი ის, რომ უკვე ვიცი თუ რა მექანიკებზე დგას ესა თუ ის პროექტი და მსგავსი გამოცდილება იმდენ სხვა, კარგ თამაშშიგაქ მიღებული, რო ხარისხის მიუხედავათ, მაინც გეზარება დაწყება.
ეს პრობლემა ხშირ შემთხვევაში გაუაზრებელია და მაგიტო მომინდა ამ თემის გახსნა, რომ ცოატა განვავრცოთ.
აი მაგალითად მინდა ავიღო Elden Ring, რომლის დაწყებაც უკვე ალბათ რამდენიმე წელია რაც მინდა, მაგრამ ზუსტად ის ფაქტორი, რომ უკვე ნანახი და ათასჯერ გავლილის თავიდან გავლა მომიწევს, უბრალოდ სხვა შეფუთვაში, არ მაძლევს იმის მუღამს რო საბოლოოდ დავიწყო. არადა შინაარსობრივი და ვიზუალური მხარე, ისევე როგორც სეთინგი ძალიან მინდა რო ვნახო. ან სიტყვაზე Blasphemous, რომელიც დარწმუნებულივარ, რომ საინტერესოა, მაგრამ იმდენად მომბეზრდა მეტროიდვანიის ჟანრი, რომ აქაც იგივე პრობლემის გამო ვერ ვიწყებ.
მაგალითები ძაან ბევრია Cyberpunk, Lies of P, Halo, AC Origins, Returnal ... და სხვა
ერთადერთი რისი თამაშიც არ მეზარება არი რაღაც ინოვაციური მექანიკის გარშემო შექმნილის, ჟანრთა უჩვეულო ნაზავის, ან უკვე დიდი ხნის დავიწყებულის, მაგალითან რამე კარგი სტრატეგია, ან იზომეტრული rpg. მაქ ასევე ერთი გამონაკლისი ჟანრი, რომელიც ჯერჯერობით მაინც არ მომბეზრებია, იმერსივსიმი, მაგრამ ესეც ალბათ იმიტომ, რომ თვითონ ჟანრია თავისთავში მრავალფეროვანი.
ასევე არი ჟანრები, რომლებსაც უკვე ფიზიკურად ვეღარ ვთამაშობ. მაგალითად ბეისიქ შუთერი, ფაქტიურად გაუვალი წინაღობასავით ჩამოყალიბდა.
საინტერესოა თქვენი აზრი ამ საკითხზე, გაქვთ თუ არა იგივე დისკომფორტი, დაბლოკილი ჟანრები და თუ გაქვთ, როგორ ებრძვით, რა პრინციპით არჩევთ თამაშებს?