Might and Magic (MM) არის role-playing სტილის ვიდეო თამაშები New World Computing -გან, რომელიც 1996 -ში გახდა 3DO -ს განყოფილება. სერიების მწარმოებელი იყო ჯონ ვან ქანენგჰემი (Jon Van Caneghem).
Might and Magic მიიჩნევა ერთ-ერთ ადრეული PC role-playing თამაშების განმსაზღვრელ მაგალითად.
ორიგინალური Might and Magic -ის სერიები ოფიციალურად დასრულდა 3DO -ს დახურვასთან ერთად. უფლებები თამაშზე Ubisoft -მა იყიდა 1.3 მილონ დოლარად, რომელმაც გადატვირთა თამაში წინა სერიების გაგრძელების არანაირი ნიშანწყლით და დაიწყო ახალი სერიები Heroes of Might and Magic V და Dark Messiah of Might and Magic სახით.
Might and Magic მიიჩნევა ერთ-ერთ ადრეული PC role-playing თამაშების განმსაზღვრელ მაგალითად.
ორიგინალური Might and Magic -ის სერიები ოფიციალურად დასრულდა 3DO -ს დახურვასთან ერთად. უფლებები თამაშზე Ubisoft -მა იყიდა 1.3 მილონ დოლარად, რომელმაც გადატვირთა თამაში წინა სერიების გაგრძელების არანაირი ნიშანწყლით და დაიწყო ახალი სერიები Heroes of Might and Magic V და Dark Messiah of Might and Magic სახით.
Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum
================================================
Developer New World Computing
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platforms MS-DOS, Apple II, C64, Macintosh,
MSX, NEC PC-9801, NES, TurboGrafx-16
Release date Apple II INT 1986
NES NA August 1992
Genre Role-playing
Mode Single-player
Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum (ასევე ცნობილი როგორც Might and Magic Book 1, Might and Magic 1, MM1 ან უბრალოდ Might and Magic) არის ჯონ ვან ქანენგჰემის მიერ შექმნილი თამაში რომელიც 1986 წელს New World Computing -ის მიერ გამოიცა.
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platforms MS-DOS, Apple II, C64, Macintosh,
MSX, NEC PC-9801, NES, TurboGrafx-16
Release date Apple II INT 1986
NES NA August 1992
Genre Role-playing
Mode Single-player
Might and Magic Book One: The Secret of the Inner Sanctum (ასევე ცნობილი როგორც Might and Magic Book 1, Might and Magic 1, MM1 ან უბრალოდ Might and Magic) არის ჯონ ვან ქანენგჰემის მიერ შექმნილი თამაში რომელიც 1986 წელს New World Computing -ის მიერ გამოიცა.
თამაში ვითარდება V.A.R.N. (Vehicular Astropod Research Nacelle [გადასაზიდი ასტროპოდული{არ ვიცი რას ნიშნავს ეს სიტყვა} კვლევითი პლატფორმა]) -ის სამყაროში. ექვსი გმირი იწყებს თავგადასავალს შიდა ტაძრის საიდუმლოს საპოვნელად. თვითონ V.A.R.N. წარმოადგენს უზარმაზარ მიწის ნაჭერს მიწისქვეშა ციხეებით, მრავალი არსებითა და ასტრალური განზომილებით.
- თამაშში შესაძლებლობა გაქვთ აირჩიოთ ექვსი კლასი:
- Knight - ძირითადი მებრძოლი კლასი
- Cleric - სამკურნალო შელოცვების მცოდნე მებრძოლი შეზღუდული იარაღის არჩევანით
- Robber - ძირითადი ქურდი
- Sorcerer - საბრძოლო შელოცვების მცოდნე.
- Archer - ეს არის მებრძოლი რომელიც სხვადასხვა იარაღს იყენებს და ასევე Socrcerer -ის შელოცვებსაც ეუფლება მაღალ ლეველზე.
- Paladin - ეს არის მებრძოლი კლასი რომელსაც მაღალ ლეველზე შეუძლია Clerc -ის შელოცვების გამოყენება.
ასევე ამ კლასებს აქვს 6 ძირითადი მაჩვენებელი ძალა, გამძლეობა, სიზუსტე, ხასიათი, ინტელექტი და იღბალი(Might, Endurance, Accuracy, Personality, Intelligence, Luck).
თამაშში არის ასევე რასები ადამიანი, ელფი, ნახევარორკი, გნომი და ჯუჯა. ასევე არის სქესი და ხასიათი(Alignment -ის ყველაზე შესაბამის თარგმანად ეს მივიჩნიე) რომელიც მხოლოდ ზოგიერთ ქვესთზე ახდენს ზეგავლენას.
თამაშში არის ასევე რასები ადამიანი, ელფი, ნახევარორკი, გნომი და ჯუჯა. ასევე არის სქესი და ხასიათი(Alignment -ის ყველაზე შესაბამის თარგმანად ეს მივიჩნიე) რომელიც მხოლოდ ზოგიერთ ქვესთზე ახდენს ზეგავლენას.
სამყაროს აღმოჩენა საკმაოდ შრომატევადი საქმეა ამ თამაშში რადგან ამისათვის 16x16 სიდიდის 20 კვადრატი უნდა გამოიკვლიოთ. მოძრაობა არის შესაძლებელი წინ და უკან, ასევე შეიძლება 90 გრადუსით მარჯვნივ ან მარცხნივ მობრუნება. შეიძლება Manual -ის გამოყენება მაგრამ მე თუ მკითხავთ რვეულში ჩახაზვა უფრო სახალისოა. (მე ოთხი კვადრატი და ოთხი ქალაქის რუქა მაქვს, მეტის თუ არა, სამწუხაროდ მერე წამეშალა ახლა კი მეზარება თუმცა სწრაფი დაწყების რამდენიმე ხერხი ვიცი). მიუხედავად იმისა რომ თამაშს რამდენიმე გრაფიკული ადაპტერის მხარდაჭერა აქვს მაინც დაბალი გრაფიკული ხარისხია. ასევე იგრძნობა მუსკის არ არსებობა რომლის გაგონებაც მხოლოდ საწყის სურათზეა შესაძლებელი.
კომბატი არის მთლიანად ტექსტური, შელოცვების სწორად გამოყენებისათვის დაგჭირდებათ Manual სადაც არა მარტო შელოცვები არამედ საკმაოდ მოზრდილი ინფორმაციაა მთლიანად თამაშზე. მონსტრების ერთად-ერთი გრაფიკული გამოსახულება არის ბრძოლის დასაწყისში როდესაც ირჩევ ებრძოლო, გაიქცე, მოისყიდო თუ დანებდე მტერს.
კომბატი არის მთლიანად ტექსტური, შელოცვების სწორად გამოყენებისათვის დაგჭირდებათ Manual სადაც არა მარტო შელოცვები არამედ საკმაოდ მოზრდილი ინფორმაციაა მთლიანად თამაშზე. მონსტრების ერთად-ერთი გრაფიკული გამოსახულება არის ბრძოლის დასაწყისში როდესაც ირჩევ ებრძოლო, გაიქცე, მოისყიდო თუ დანებდე მტერს.
Might and Magic II: Gates to Another World
===================================
Developer New World Computing
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platform MS-DOS, Amiga, Apple II, Mac, C64, MSX,
NEC PC-9801, Mega Drive/Genesis, SNES,
Release date 1988
Genre Computer role-playing game
Mode Single player
მეორე ნაწილში ჩვენი გმირები ხვდებიან C.R.O.N.(Central Research Observational Nacelle[ცენტრალური კვლევითი და დაკვირვებითი პლატფორმა]) -ის სამყაროში სადაც ისინი მოხვდნენ "სხვა სამყაროს კარიბჭეებით" V.A.R.N. -დან. მათ მოუწევთ დაეხმარონ Corak -ს V.A.R.N. -დან გაქცეული დამნაშავის Scheltem -ის დაჭერაში, იმოგზაურონ ელემენტების ოთხ განზომილებაში და შეაჩერონ ის C.R.O.N. -ის მზესთან შეჯახებისაგან.
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platform MS-DOS, Amiga, Apple II, Mac, C64, MSX,
NEC PC-9801, Mega Drive/Genesis, SNES,
Release date 1988
Genre Computer role-playing game
Mode Single player
მეორე ნაწილში ჩვენი გმირები ხვდებიან C.R.O.N.(Central Research Observational Nacelle[ცენტრალური კვლევითი და დაკვირვებითი პლატფორმა]) -ის სამყაროში სადაც ისინი მოხვდნენ "სხვა სამყაროს კარიბჭეებით" V.A.R.N. -დან. მათ მოუწევთ დაეხმარონ Corak -ს V.A.R.N. -დან გაქცეული დამნაშავის Scheltem -ის დაჭერაში, იმოგზაურონ ელემენტების ოთხ განზომილებაში და შეაჩერონ ის C.R.O.N. -ის მზესთან შეჯახებისაგან.
მიუხედავად იმისა რომ სისტემა პირველი ნაწილისაა, მეორე ნაწილი ბევრად არის გაუმჯობესებული დეტალებში. დაემატა რამდენიმე ინტერფეისული ფუნქცია, ასევე გაუმჯობესდა გრაფიკა, რაც ორიენტაციას ძლიერ აადვილებს.
როგორც პირველ ნაწილში, მეორეში ისევ გვეძლევა 6 გმირი, მაგრამ ამჯერად დაემატა მებრძოლების დაქირავების შესაძებლობა, რაც გმირების რაოდენობას 8 -მდე ზრდის, მაგრამ იმ განსხვავებით, რომ დაქირავებულებს ფული ყოველდღე უნდა ვუხადოთ, რაც ლეველთან ერთად იზრდება. საინტერესოა, რომ შეგვიძლია წინა გმირების გადმოყვანა (Import) და მათით გაგრძელება თამაშის.
თამაშს ასევე დაემატა 2 ახალი კლასი, გაიზარდა შელოცვების რაოდენობა, გაჩნდა კლასის "გასაძლიერებელი" ქვესთები, გაორმაგდა წვრილამნი ქვესთები. ასევე გაჩნდა მეორადი უნარები, როგორიცა მთასვლელობა(მთების გადასალახად) და ლინგვისტი(ინტელექტის გასაზრდელად და ზოგიერთი წერილის წასაკითხად). დაემატა რუქა, რომელიც რომელიმე გმირისათვის Cartographer -ის სწავლებით აქტიურდება. თამაშში ჩვენ გვხდება 255 ურჩხული რომელთა სიცოცხლე 5 დან 64000 მდე მერყეობს.
თამაშს ასევე დაემატა 2 ახალი კლასი, გაიზარდა შელოცვების რაოდენობა, გაჩნდა კლასის "გასაძლიერებელი" ქვესთები, გაორმაგდა წვრილამნი ქვესთები. ასევე გაჩნდა მეორადი უნარები, როგორიცა მთასვლელობა(მთების გადასალახად) და ლინგვისტი(ინტელექტის გასაზრდელად და ზოგიერთი წერილის წასაკითხად). დაემატა რუქა, რომელიც რომელიმე გმირისათვის Cartographer -ის სწავლებით აქტიურდება. თამაშში ჩვენ გვხდება 255 ურჩხული რომელთა სიცოცხლე 5 დან 64000 მდე მერყეობს.
მიუხედავად იმისა, რომ თამაში ძირითადად ბრძოლაზეა ორიენტირებული, გვხვდება ასევე თავსატეხები. არის საინტერესო დეტალები: მაგალითად ერთ-ერთ გამოქვაბულში ვხვდებით სქესის შესაცვლელ მოწყობილობას (O_o), ტრადიციული RPG -ებისაგან განსხვავებით აქ ჩვენ გვხვდება დაბერებაც და როცა გმირი 75 წელს აღწევს შეიძლება მოკვდეს ბუნებრივი მიზეზებით (მაგრამ თუ არ ვცდები ეს ყველაფერი უკვე იყო პირველ ნაწილში). ასევე დაემატა დროში მოგზაურობა, რომელსაც ექვს სხვა და სხვა დროში მიყავხარ. საინტერესოა დასასრული სადაც თავსატეხი უნდა ამოხსნა შეზღუდულ დროში და გამოიყენო კომპიუტერი კოსმოსურ ხომალდში ჩასასხდომად.
- ორი ახალი კლასი:
- Ninja - სპეციალიზირებული ქურდი, რომელსაც შედარებით სუსტი აქვს ქურდობის უნარი მაგრამ შეუძია მკვლელობა (ერთი დარყმით მკვლელობა).
- Barbarian - მებრძოლები რომელთაც მაღალი გამძლეობა და რიგიანი საბრძოლო უნარები აქვს, მაგრამ შეზღუდულია იარაღისა და აბჯრის გამოყენებაში.
Might and Magic III: Isles of Terra
=========================
Developer New World Computing
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platform MS-DOS, Amiga, Mac OS, NEC PC-9801, Mega-CD, TurboGrafx-CD, SNES
Release date 1991
Genre Computer role-playing game
Mode Single-player
მესამე ნაწილს ვიწყებთ ქალაქ Fountain Head -ში, სადაც ჩვენმა გმირებმა, რომლებმაც აღმოაჩინეს მათი პლანეტის მცველის, Sheltem -ის მწყობრიდან გამოსვლის შესახებ, გადაწყვიტეს ის შეაჩერონ და Corak -ის მიერ დატოვებული ჟურნალის დახმარებით იწყებენ თავგადასავალს.
Publisher New World Computing
Designer Jon Van Caneghem
Platform MS-DOS, Amiga, Mac OS, NEC PC-9801, Mega-CD, TurboGrafx-CD, SNES
Release date 1991
Genre Computer role-playing game
Mode Single-player
მესამე ნაწილს ვიწყებთ ქალაქ Fountain Head -ში, სადაც ჩვენმა გმირებმა, რომლებმაც აღმოაჩინეს მათი პლანეტის მცველის, Sheltem -ის მწყობრიდან გამოსვლის შესახებ, გადაწყვიტეს ის შეაჩერონ და Corak -ის მიერ დატოვებული ჟურნალის დახმარებით იწყებენ თავგადასავალს.
თამაში ახალ ეტაპზე გადავიდა. ამიერიდან გვაქვს მაუსის მხარდაჭერა. ინტერფეისი გაუმჯობესდა და გახდა გრაფიკული. გაჩნდა გმირების სურათები! ამიერიდან გვაქვს შესაძლებლობა მოწინააღმდეგე შორიდან დავინახოთ და შესაბამისად ისრებით შევუტიოთ.
დაგვემატა ერთი ახალი სტატისტიკური მაჩვენებელი სიჩქარე - შესაბამისად მოძრაობის/მოქმედების სიჩქარის განმსაზღვრელი. ასევე ამიერიდან მოგვიწევს შელოცების შესწავლა მათი თავისით მიღების ნაცვლად! თამაში ნამდვილად წინგადადგმული ნაბიჯია რომელიც ყველა ფანს კმაყოფილს ტოვებს.
დაგვემატა ერთი ახალი სტატისტიკური მაჩვენებელი სიჩქარე - შესაბამისად მოძრაობის/მოქმედების სიჩქარის განმსაზღვრელი. ასევე ამიერიდან მოგვიწევს შელოცების შესწავლა მათი თავისით მიღების ნაცვლად! თამაში ნამდვილად წინგადადგმული ნაბიჯია რომელიც ყველა ფანს კმაყოფილს ტოვებს.
გრაფიკის გაუმჯობესებასთან ერთად გაჩნდა მუსიკაც! თამაშს ადრე თუ რეალურად ხმა არ ქონდა ახლა არამარტო ეფექტები არამედ მუსიკაც დაემატა! ერთ-ერთი ყველაზე მთავარი დანამატი თამაშში არის შენახვის ახალი სისტემა: თუ ადრე საჭირო იყო შესანახად ფუნდუკში დაბრუნება ახლა უკვე ნებისმიერ ადგილას შეგიძლია შეინახო და ფუნდუკს ამიერიდან ახალი პერსონაჟის შექმნის ან დაქირავებისთვის არის გამოსადეგი.
- Druid - დრუიდები სუსტი ხელჩართული მებრძოლები არიან და მხოლოდ მსუბუქი აბჯრისა და იარაღების გამოყენება შეუძლიათ. ასევე შეუძლიათ ბუნების შელოცვების გამოყენება. დრუიდები თამაშს მიმართულების შეგრძნების უნარით იწყებენ.
- Ranger - მოხეტიალე ყველაზე მრავალფეროვანი კლასია. ის არის კარგი ხელჩართული მებრძოლი და იყენებს აბჯრისა და იარაღების უმეტესობას. ასევე შეუძლია ბუნების შელოცვების გამოყენება. მოხეტიალეები გზამკვლევის უნარით იწყებენ თამაშს.
თამაშში კვლავ გვაქვს ორი ახალი კლასი:
Might and Magic: World of XEEN
=======================
Might and Magic: World of XEEN წარმოადგენს ორ თამაშს, Might and Magic IV: Clouds of XEEN და Might and Magic V: Dark Side of XEEN -ის ერთობლიობას. ეს ორი თამაში შინაარსის გარდა თითქმის ერთნაირია ასე რომ მათ ერთად განვიხილავთ.
Might and Magic IV: Clouds of XEEN
===========================
Might and Magic V: Dark Side of XEEN
============================
თამაშების მექანიკა იგივე დარჩა. გაუმჯობესდა გრაფიკა და დაემატა პერსონაჟების ხმები, ასევე საკმაოდ მომრავლდა ვიდეოები. როგორც აღვნიშნე, თვითონ თამაშის მიმდინარეობას ახალი ელემენტები არ დამატებია ასე, რომ საკმარისი იქნება თუ მარტო შინაარსს ავღწერ.
თამაშს ვიწყებთ ექვსი ახალი გმირით, ისინი საერთო ხილვებმა გააერთიანა. სიზმრებში მათ ქროდო ევლინებათ, რომელიც Lord Xeen'ისგან თავის დახწევას ითხოვს. თვითონ XEEN (Xylonite Experimental Environment Nacelle [ცელულოიდური ექსპერიმენტარული გარემოს პლატფორმა]) წარმოადგენს ორ ზედაპირიან პლატფორმას, რომელზეც სხვადასხვა სახის არსებები ცხოვრობენ. ჩვენი თავგადასავალი "ზედა" მხარეზე ხდება.
თამაში გვთავაზობს ტრადიციულ ინტერფეისს და გაუმჯობესებულ გრაფიკას. ეს ნაწილი აგრძელებს Clouds of Xeen -ში დაწყებულ ისტორიას. Lord Xeen -ის დამარცხების შემდეგ აღმოვაჩენთ, რომ სინამდვილეში მის უკან Sheltem-ი დგას, ის XEEN -ის ბნელ მხარეს აკონტროლებს და XEEN -ის განადგურებას აპირებს. ჩვენ Corak-ს ისევ ციხესიმაგრე ალამარში შეღწევასა და Sheltem-ის დამარცხებაში უნდა დავეხმაროთ.