rFactor-ეს არის კომპიუტერული თამაშის ერთ-ერთი ჟანრი, კონკრეტულად კი-ავტოსიმულატორი, რომელიც შექმნილია კომპანია Image Space Incorporated-ის მიერ. აღსანიშნავია, რომ rF ინტერნეტში მთლიანად ციფრული დისტრიბუციის მეშვეობით გავრცელდა.
თამაში დევიზი: «Customize. Control. Connect.» (დაკომფიგურება. მართვა. დაკავშირება).
ოფიციალური ვებ-გვერდი: rfactor.net
rFactor არის საუკეთესო პლატფორმა mod-ების გასაკეთებლად (თავდაპირველად ხელმისაწვდომია მხოლოდ რამოდენიმე ავტომობილი და გზა). სწორედ ამის გამო, rF გახდა ყველაზე გავრცელებული თამაში სიმრეისინგში (Sim Racing). rFactor-ის გავრცელებას ყოფილ საბჭოთა კავშირში ხელს უწყობდა ის ფაქტიც, რომ "პირატული" ვერსია იყო სრულად ფუნქციონირებადი (მაგ: Live for Speed-ისგან განხსვავებით, რომელიც მკაცრად ითხოვს თამაშის ოფიციალურ საიტზე რეგისტრაციას, სერვერებზე სათამაშოდ).
Intel-ის პრომო პროგრამის დახმარებით, rFactor-ს დაემატა ნამდვილი Formula 1-ის ბოლიდი.
დადებითი:
- შესანიშნავი Multiplayer-ის სისტემა, რომელიც ბევრად აღემატება მის წინამორბედში არსებულს (F1 Challenge 99-02).
- განვითარებული მოდელირების გამო, თამაშშს შეგიძლიათ დაამატოთ თითქმის ნებისმიერი სარბოლო სერია, რომელეც უმეტეს შემთხვევაში 4 საბურავიან ავტომობილებს შეიცავს.
- შესაძლებელია ნებისმიერი სახის plugin-ის დამატება-მაგალითად: ტელემეტრი (Telemetry -Телеметрия) ან ხმოვანი მინიშნებები (rFactor Spotter - Споттинг).
- არსებობს რბოლა სადაც მონაწილეობას ღებულობენ მხოლოდ დაბალი სიმძლავრის მქონდე დამწყები ბოლიდებით. ასეთი რბოლის დროს პილოტისთვის დიდი რაოდენობით სხვადასხვა სახის დახმარებაა ხელმისაწვდომი, რაც მოუხერხებელ მრბოლელსაც კი აძლევს იმის საშუალებას, რომ მიუჯდეს თამაშს.
- დეველოპერების დაპირებიდან გამომდინარე, იმ დროისთვის თამაშს უკვე გააჩნდა ყველაზე რეალისტური სარბოლო საბურავის მოდელი (თუმცა, Live for Speed-ის დეველოპერებიც არ დარჩნენ ვალში ISI (Image Space Incorporated)-ს და მალევე მოახდინეს საბურავების სიმულაციის სრულყოფა საკუთარ თამაშში).
- საკმაოდ დიდი სხვაობაა "მინიმალურ" და "მაქსიმალურ" სისტემურ მოთხოვნებს შორის. აღსანიშნავია, რომ თამაშის ჩართვა შესაძლებელია 3 წლის წინ შეძენილი კომპიუტერის საშუალებით (თამაშის გამოსვლის დროს). იმ პერიოდში იყენებდნენ DirectX 7-ს, თუმცა ამავდროულად არსებობდა DirectX 9-ის Shader-ებს მხარდაჭერაც, რომელიც ადრე სამომხმარებლოდ გამოსულ ვიდეო დაფებზე ძალიან ნელა მუშაობდა.
უარყოფითი:
- თავდაპირველად ხელმისაწვდომია რამოდენიმე გამოგონილი ავტომობილი და გზა ("BMW Sauber"-ის გუნდის და მისი სპონსორის Intel-ის დახმარებით, თამაშის 1.150 ვერსიაში უკვე შევიდა რამოდენიმე რეალობაში არსებული გზა-Nürburgring, Circuit Gilles Villeneuve, Silverstone Circuit და სხვები).
- არსებობს გარკვეული პრეტენზიები ფიზიკასთან, საჭის ძალის უკუკავშირთან (force feedback) და კომპიუტერული ბოტების (AI) ხელოვნურ ინტელექტთან. ამევე დროს არსებობს მოყვარულების მიერ დამზადებული plugin-ები, რომლებიც მნიშვნელოვნად აუმჯობესებენ კომპიუტერული საჭის უკუკავშირს (force feedback). არ დაგავიწყდეთ, რომ შესაძლებელია თქვენი ხელოვნური ინტელექტის საგრძნობლად გაუმჯობესება. ამისთვის კი საჭიროა გაიაროთ "ტრენინგი" ნებისმიერ გზაზე, თამაშში არსებული რომელიმე მანქანით.
- არ არსებობს რბოლა სველ ამინდში (არსებობს მხოლოდ "სველი" გზები, მაგრამ წვიმის გამორთვა, მომატება ან დაკლება ესეთ გზებზე საერთოდ არ შეიძლება; Aquaplaning-ი საერთოად არ არის მოდელირებული). ამ შემთხვევაში არსებობს RFE plugin-ების კომპლექტი, რომელიც დამოუკიდებელმა modder-ების ჯგუფმა შექმნა. ის არამხოლოდ წვიმიანი გზის იმიტაციის საშუალებას გვაძლევს, არამედ გამოსახავს მას სწორად.
- ცუდად გაუაზრებელი სასტარტო სიგნალიზაციის სისტემა. ავტოსიმულატორების ცნობილი პრობლემა: დაწყების ხაზთან არსებული ერთადერთი შუქნიშანი საკმაოდ რთული დასანახია უკანა პოზიციებიდან. ეს პრობლემა მოგვარდება 2 გზით: სტანდარტულ გზებზე დაკიდეს ბევრი შუქნიშანი (რასაც modder-ები ყოველთვის არ აკეთებენ) და დუბლირებული დაწყების ხმა (რაც საშუალებას გაძლევთ დაძრათ ავტომობილი, ხმის დახმარებით). უნდა აღინიშნოს, რომ ასეთ შემთხვევაში უეკთესი იქნებოდა შუქნიშნის ასახვა ეკრანის გვერდითა მხარეს (ისე როგორც სხვა სარბოლო თამაშებში, როგორებიცაა: Grand Prix, Racing Simulation 3, Live for Speed).
- თვითონ სისტემა ეს არის - უშუალოდ თამაშის ძრავა და მომხმარებლების mod-ები, რომლებიც ეჭვს ბადებს: ხშირ შემთხვევაში mod-ის ავტორები, საავტომობილო ინდუსტრიას იცნობენ მხოლოდ სიმულატორებიდან და გზების უმრავლესობა კი მოდელირებულია Google Earth-ის დახმარებით. აქედან გამომდინარე ag.ru-ზე თამაშმა მიიღო დამანგრეველი შეფასება: rFactor: Фактор скорости. მეორეს მხრივ, ძალიან ბევრი modder-ების გუნდი მჭიდროთ ურთიერთობს რეალურ გუნდებთან და ზოგჯერ მანქანის მწარმოებლებთან. მაგალითად: mod-ი - Palatov dp4 ან Factory Five GTM. ზოგიერთი გზის შექმნის დროს, გამოყენებული იყო ლაზერული სკანირება (მაგალითად: Oran Park LiDAR). შეგიძლიათ იხილოთ ვიდეო Oran Park LiDAR - Real vs Sim Comparison Lap ასევე ლაზერით სკანირების პროცესიც: Oran Park LiDAR თუ უფრო მეტად დაინტერესდით, შეგიძლიათ ეწვიპთ ამ ბმულს: Oran Park Lives On
- rFactor ყველა პლატფორმაზე ვერ იყენებს მრავალ ბირთვიან პროცესორს (ყველა ბირთვს), რის შედეგადაც მნიშვნელოვნად მცირდება ოპტიმიზაცია. იმისატვის, რომ თამაშმა გამოიყენოს პროცესორის ყველა ბირთვი, ამისთვის საჭიროა გამოვიყენოთ CPU-Control, თუმცა ხშირ შემთხვევაში საკმარისია გამოვიყენოთ სპეციალური გასაღები, ბრძანებათა სტრიქონში.
ნებსმიერ შემთხვევაში, rFactor ბევრად უფრო რთული და რეალურია, ვიდრე არკადული სარბოლო თამაშები. მაგ. ისეთი როგორებიცაა: Need for Speed და Codemasters-ის F1. rFactor-ს საკმაოდ მაღალი შეფასება მისცა Formula 1-ის მსოფლიო ჩემპიონმა Kimi Räikkönen-მა, ხოლო Michael Schumacher მას იყენებდა როგორც სავარჯიშო მოწყობილობას საკუთარ კარტინგის (kart) ცენტრში, რომელიც მდებაარეობს მის მშობლიურ ქალაქში - Kerpen-ში. http://www.f1news.ru-ს მკითხველებთან ურთიერთობის დროს, რუსმა Formula 1-ის მძღოლმა - Виталий Петров-მა აღიარა, რომ მან შეისწავლა უცნობი გზები სწორედ ამ სიმულატორის დახმარებით.
რუსიფიკაცია:
2008 წელს, «Руссобитом»-ის მიერ გამოშვებული იქნა რუსიფიკაცია, დასახელებით «Racing: Фактор скорости». ag.ru-ს თანხმობით, ეს სახელი იქნა არჩეული, რადგან მიექციათ შემთხვევითი მყიდველების ყურადღება. თვითონ რუსუფიკაციის ხარიხსი დიდად არ ბრწყინავს, რისი გარკვევაც ამ ბმულზე გადასვლით: rfactor და სურათებზე დახედვითაც კი საკმარისია.
შეგიძლიათ ნახოთ Lewis Hamilton-ის რამოდენიმე სურათი rFactor-ის Event-ზე
ჩვენ შეგვიძლია დავამატოთ კიდევ ერთი პროფესიონალი (racing pro) მრბოლელის სახელი ჩამონათვალს, რომელმაც გამოსცადა rFactor-ი. F1-ის ყოფილი მსოფლიო ჩემპიონი ლუის ჰამილტონი ცდიდა სიმულატორს ჩინეთის Grand Prix-ის დაწყებამდე.
ჰამილტონმა სიმულატორი ითამაშა Tag Heuer-ის მხარდასაჭერ ღონისძიების დროს, რომელიც მიმდინარეობდა ჩინეთში. rFactor Event-ის დროს გამოიყენებოდა გამარტივებული მენიუს სისტემა, რომელშიც ნებისმიერი ქმედების განხორციელება ხდებოდა მხოლოდ კომპიუტერული საჭის დახმარებით.
ქვემოთ შეგიძლიათ იხილოთ Mclaren-ის მრბოლელის მაღალი რეზოლუციის ფოტოები, რომელიც გადაღებულია ბოლიდის მართვის დროს.
2011 წლის, 26 აპრილი.
- შემქმნელი - Image Space Incorporated
- გამომცემელი - თვითონ Image Space Incorporated
- დიზაინერი - Image Space Incorporated
- თამაშის ძრავი - isiMotor2
- პლატფორმა - Microsoft Windows
- გამოსვლის თარიღი - North America - 31 აგვისტო, 2005 წელი
- უკანასკნელი ვერსიის გამოსვლა - 1.255G / 12 ივნისი, 2013 წელი
- ჟანრი - Sim racing
- რეჟიმი - Single player, Multiplayer, Career mode
- მედია/დისტრიბუცია - ინტერნეტიდან გადმოწერის შესაძლებლობა (Internet download)
rFactor-ეს არის კომპიუტერული თამაშების ერთ-ერთი ჟანრი - სარბოლო სიმულატორი (racing simulator), რომელიც გაძლევთ შესაძლებლობას მართოთ ნებისმიერი ტიპის 4 საბურავიანი ავტომობილი, ღია ეპოქაში: დაწყებული ქუჩის (street) მანქანებიდან და დამთავრებული formula-თი: (open wheel). თამაში მიზნად ისახავდა, რომ ყოფილიყო ყველაზე ზუსტი სარბოლო სიმულატორი (race simulator) იმ პერიოდისთვის. rFactor-ი გამოვიდა 2005 წლის ნოემბერში. იმ დროს თამაშს არ ჰყავდა ბევრი კონკურენტი საკუთარ სფეროში (ბაზარზე); თუმცა rFactor-ი გამორჩეული იყო მრავალი ტექნიკური მიღწევით საბურავების მოდელირებაში, აეროდინამიკის (aerodynamics) კომპლექსში და ასევე (15 degrees of freedom) - თამაშის ძრავის თავისუფლებით (physics engine).
rFactor-ი შექმნილია კომპანია Image Space Incorporated (ISI)-ის მიერ, რომელიც აკეთებს სიმულატორებს ადრეული 1990-იანი წლებიდან მოყოლებული, როგორც კომერციული ასევე სამხედრო მიზნებისთვის. isiMotor2 - არის ძრავი, რომელზეც თამაშია დაფუძნებული და ის გახლავთ პირდაპირი წინამორბედი იმ ძრავის, რომელიც გვხვდებოდა ISI-ის მიერ შემუშავებულ ადრეულ თამაშის სათაურებში, განსაკუთრებით კი - F1 Challenge '99-'02-ში, რომელიც გამოშვებულია EA Sports-ის მეშვეობით. isiMotor2-ის ძრავა აგრეთვე გამოყენებულია ბევრ Simbin-ის თამაშში, მათ შორის GT Legends, GTR და სხვა Race-ის სერიებში. ამ ძრავის შეცვლილი ვერსია იყო გამოყენებული Sim Factory-ში რომელიც ეკუთვნის ARCA Sim Racing-ს. rFactor-ის სპეციალური ვერსია ხელმისაწვდომი იყო ბიზნესის აპლიკაციებისთვის, როგორებიცაა: სიმულატორების ღონისძიება ან პრომოუშენი: commercial
rFactor Event
Gameplay-სიუჟეტი
rFactor-ს რბოლის სესიების დროს გააჩნია დეტალური ინტერფეისი, როგორც offline ასევე online რეჟიმში თამაშისას, რომელიც საშუალებას აძლევს მოთამაშეებს გააკონტროლონ საკუთარი მანქანის მექანიკური პარამეტრები setup, chat-ის საშუალებით მიწერონ სხვა მოთამაშეებს (ეკონტაქტონ მათ) და რათქმაუნდა შევიდნენ სარბოლო გზაზე საკუთარი ავტომობილით. მოთამაშის მანქანა შეიძლება იმართოს რამოდენიმე ხედით (viewpoints), მაგრამ ორი ყველაზე პოპულარული მათგანი არის: 1) სალონის ხედი (cockpit view) (მრბოლელის თვალიდან დანახული) და 2) swingman view (მანქანის ზევით ან უკან) მდებარე ხედი.
ავტომობილის საუკეთესოდ გაკონტროლება ხდება კომპიუტერული საჭის დახმარებით (steering wheel), თუმცა ამისთვის, ჯოისტიკიც (joystick) ან კლავიატურაც (keyboard) შეიძლება იყოს გამოყენებული. კლავიატურა ასევე გამოიყენება ზოგიერთი ქმედებისთვის, მაგალითად ისეთის როგორიცაა: pit service-ის მოთხოვნა და სამუხრუჭე სისტემის დარეგულირება (adjusting brake bias). გასათვალისწინებელია, რომ ეს ქმედება არის თანამედროვე სარბოლო ავტომობილის საჭის ღილაკების ანალოგიური. ამიტომ გაითვალისწინეთ, რომ ბევრ კომპიუტერულ საჭეს გააჩნია ღილაკები, რომელიც შეიძლება დაიმეპოს ძალიან მარტივად. კონკრეტულად კი კლავიატურის ნებისმიერ ღილაკზე დაჭერით (keystrokes). მოთამაშეს ძალიან მარტივად შეუძლია პირდაპირ სარბოლო გზიდან გადავიდეს მართვის ინტერფეისში escape ღილაკზე (ESC) დაჭერით. ასევე შესაძლებელია უბრალოდ pit box-ში შესვლაც.
Vehicles and Circuits-მანქანები და გზები
rFactor-ს გააჩნია ავტომობილების ორი კლასი, ესენია: "Open Wheel Challenge" და sedan. Open Wheel Challenge-ის მანქანები არიან open wheelers, მასში კი შედის როგორც 100 HP სასწავლო ავტომობილები, აგრეთვე F3-ის და F1-ის მსგავსი ბოლიდები (ე. წ. Formula). sedan მანქანები მერყეობს კომპაქტურად, როგორც სპორტული BMW-ეს კლასის ავტომობილები და US Muscle მანქანები; ისინი ასევე შეიცავენ stock cars (USAR-ის მსგავსს).
ISI-მ გამოაცხადა (2006 წლის, 10 მაისს) გარიგება Intel-თან რადგან დაამატოს BMW Sauber Formula One-ის ბოლიდი თამაშში. ამ ავტომობილის დემონსტრაცია შედგა 2006 წელს, European Grand Prix-ზე. გარიგება უნდა ყოფილიყო სპეციალური, რადგან ხელი შეწყობოდა უახლესი Intel Core 2 პროცესორის გამოსვლას. BMW Sauber rFactor-ს დაემატა 2006 წელს. მისი შესაბამისი მანქანები კი 2007 და 2008 წლებში დაემატა თამაშს, როგორც ოფიციალური დამატება (add-on).
შემქმნელი ISI არ ცდილობდა მოეპოვებინა ნებსიმიერი სერიის ლიცენზია, სწორედ ამიტომ თამაში შეიცავს მხოლოდ გამოგონილ გზებს და მანქანებს. rFactor-ი გამოიცა მხოლოდ 5 ობიექტზე, რომელიც მოიცავს დაახლოებით 10 სქემას (layouts), რომელზეც შესაძლებელია საპირისპიროდ სიარული (reverse races). ეს ობიექტებია: Orchard Lake (an oval and road course), Mills Park და Toban Raceway (road courses), Joesville Runabout (a short oval) და Sardian Heights (a street race in a city environment). შემდეგ განახლებებში დაემატა Sardian Heights-ის სქემა, Essington Park, Lienz (a mountain road and rally course) და Jacksonville (a high banked super speedway). თამაშს როგორც განახლება დაემატა რამოდენიმე რეალობაში არსებული გზა, მაგრამ გამოგონილი დასახელებებით, რომელიც გამოვიდა 2006 წელს, ისევე როგორც ამ ჩამონათვალში არსებულები: Barcelona (Circuit de Catalunya, Spain), Brianza (Autodromo Nazionale Monza), Northamptonshire (Silverstone Circuit) და Nuerburg (Nürburgring).
Intro
Modifications-მოდიფიკაციები
rFactor-ში არსებულ ორიგინალ ავტომობილებს და გზებს ძალიან მალე დაემატა უამრავი არაოფიციალური მოდი. ერთ-ერთი ადრეული მოდი იყო F3-ის ავტომობილი, რომელიც გახდა ძალიან პოპულარული გარკვეულ პერიოდში და მოგვიანებით ოფიციალურადაც კი დაემატა თამაშს, თუმცა გამოგონილი დასახელებით. მრავალი სხვა მოდიფიკაცია იქნა გამოშვებული და მათ შორის იყო Formula One, NASCAR, IndyCar და V8 Supercars. მანქანები სხვა სარბოლო თამაშებიდან: Forza Motorsport, Shift 2 Unleashed და Test Drive Unlimited კონვერტირებული (გადატანილი) იყო rFactor-ის მოდში დასახელებით - Shift Street. ეხლა ამ მოდში 200-ზე გაცილებით ბევრი მანქანაა გადატანილი სხვადასხვა სარბოლო თამაშიდან. SDK-ს გამოშვების შემდეგ, ძალიან ბევრი ახალი ობიექტი შეიქმნა და გამოიცა როგორც თამაშის არაოფიციალური დამატებები. როგორც ზემოთ აღვნიშნეთ, ბევრი გზა rFactor-ში დაკონვენტირებულია სხვა კომპიუტერული თამაშებიდან, მათ შორის GTR, GT Legends, TOCA Race Driver, Grand Prix 4 და GP Legends.
Development-განვითარება
rFactor-ი არის F1 Challenge '99-'02-ის ევოლუცია, მაგრამ Formula One-ის გზების და ჯგუფების ლიცენზიის გარეშე. როგორც ასეთი rFactor-ის თავდაპირველი ვერსია, შეიცავდა მხოლოდ 4 გამოგონილ გზას (seven as of v1.087) სადაც დაახლოებით ათეული მონახაზია შეტანილი; იქ არის დაახლოებით 6 მანქანის კლასი, რომელიც შეიცავს 2 (open wheel) და 4 ცალ sedan-ის კლასს. მათ შორის მისი ყველაზე მნიშვნელოვანი მახასიათებლები არის მდიდარი ინტერფეისი რადგან შექმნათ თამაშის უბრალო კონტენტი, რამაც შესაძლებლობა მისცა მოყვარულებს თამაშისთვის შეექმნათ დამატებითი მანქანები და გზები. 2006 წლის, 1 აგვისტოს, ISI-მ გამოუშვა სრული განახლება (full update), ძალიან ბევრი ცვლილებით და ახალი ფუნქციებით. თამაში ასევე შეიცავდა 2006 წლის BMW Sauber F1-ს და ყველაზე ხშირად მოთხოვნად manual-ს. კიდევ ერთი აღსანიშნავი და ხშირად მოთხოვნადი ფუნქცია იყო მრბოლელის ცვლილება, რომელიც საშუალებას იძლევა რბოლის დროს შეიცვალოს მძღოლი. ეს ყველაფერი კი ისე ხდება, როგორც Le Mans-ის რეალურ 24 საათიან რბოლაში.
მიუხედავად იმისა, რომ მოდელი არის მაღალგანვითარებული ხელოვნური ინტელექტის (Artificial Intelligence) მქონე, ის მაინც ექვემდებარება ბევრ ცვლილებას და კრიტიკას. AI-ს (ბოტების) ბლოკირების კოდი, (ეს AI-ს კოდი შეიცავს სხვა მანქანების ბლოკირების და თავიდან აცილების ფუნქციას) თავიდან ინქნა დაწერილი კრიტიკის საპასუხოდ. Mike Z-მა ISI-დან პირობა დადო, რომ "AI-ის ბლოკირების ფორმა იქნება ბევრად უფრო ძლიერი და ლოგიკური თამაშის მომავალ განახლებაში. მე კონცენტრირებული ვარ დავაფიქსირო თამაშის შეცდომები ამ განახლებაში; მომვალში კი მე გავაფართოებ AI-ს ქცევებს (მაგრამ რათქმაუნდა ჯერ კიდევ დავაფიქსირებ რამოდენიმე შეცდომას...)". სამომავლო განახლება AI-ს "გზის შესწავლის" საშუალებას მისცემს, რომელიც მას (AI) ასწავლის იდეალურ გზის ტრაექტორიას ნებისმიერ გზაზე სამართავად. ვერსია - v1.150-ში, AI გაუმჯობესდა და შეიძინა სწრაფი მართვის სტილი. თუმცა, მაინც დარჩა რამოდენიმე პრობლემატური საკითხი. AI-ის მძღოლები არაზუსტად ასახავენ რეალური ადამიანის ქცევას სარბოლო გზაზე და ასევე მათ არ გააჩნიათ რეალური ადამიანის მსგავსი მოხვევის უნარი. ისინი ასევე განიცდიან odd-bump ანომალიას, რომლის დროსაც უარს ამბობენ ახტომაზე, როდესაც ეს საჭიროა. AI-ის ბლოკირება არ დაბრუნდა, მაგრამ კომპიუტერის მიერ კონტროლირებად მძღოლებს აღარ მოერიდებათ სხვა მანქანების გასწრება, რომელიც კონტროლირდება ადამიანის და კომპიუტერის მიერ. rFactor-ი უზრუნველჰოფილია საბურავების მოწინავე მოდელით, რომელიც მიზნად ისახავს იყოს ბევრად უფრო უკეთესი, ვიდრე Pacejka-ს მოდელი, რომელსაც ადრე ავტო სიმულატორების უმრავლესობა იყენებდა. rFactor-ის საბურავის მოდელი სიმულირებს არაწრფივი (non-linear) საბურავის გამოყენების ციკლის თანახმად რაც დამოკიდებულია: ტემპერატურაზე და ამინდზე.
F1 Challenge გამოდგა პოპულარული online რბოლის დროს, ინტერნეტის საშუალებით GameSpy, რომელიც სშუალებას აძლევს ნებისმიერ მოთამაშეს იპოვოს ხელმისაწვდომი თამაში. rFactor-ს ამის გაკეთების რამოდენიმე გზა გააჩნია. ცენტრალური სერვერი ეკუთვნის თავად ISI-ის, მაგრამ სხვა თამაშების პოვნაც ადვილადაა შესაძლებელი. როგორც ესეთი, ცენტრალური სერვერი აჩვენებს ყველა პრაქტიკულ და სარბოლო სესიას ვებ ინტერნეტის საშუალებით, რომელიც ცნობილია Racecast-ის სახელით. ასევე არსებობს კარიერის სტატისტიკა, რომელიც ხელმისაწვდომია მხოლოდ დარეგისტრირებული მძღოლებისთვის. თამაშის სერვერის ჩართვა შესაძლებელია dedicated პროგრამის დახმარებით, რომელიც არის სრულიად უფასო. მისი გამოყენებით შესაძლებელია მოთამაშის და კომპიუტერული ბოტების (AI) მანქანების კონტროლი.
F1 Challenge-ის ევოლუციის შემდეგ, გზები უკვე შეიცავს ყველა სქემას კონკრეტულ ადგილზე, რომელიც საჭიროების შემთხვევაში საგრძნობლად ამცირებს დუბლირებული გზის გეომეტრიას. თამაშს მარტივად შეიძლება დაემატოს სხვადასხვა სახის ტრანსპორტი და ასევე შესაძლებელია ყველა ავტომობილის ერთად არჩევა ან სათითაოდ თითო კლასის. rFactor გააჩნია ძალიან კარგი ინტერფეისი, რომელიც გაძლევთ სხვადასხვა მოდიფიკაციების დამატების საშუალებას.
Reception-მიღება
rFactor-ის პირველი განხილვა (როდის ?) გამოქვეყნდა AutoSimSport-ში, სადაც Jon Denton-მა განცხადა:
What the tire model in rFactor does very well is that it models the relationship between slip angle, self aligning torque and cornering force - and it does this better than anything that has come before.
Sequel-გაგრძელება
2009 წლის მარტს ISI-მ გამოაცხადა ინფორმაცია rFactor 2-ის განვითარების (development) შესახებ, რომელსაც ექნებოდა: ამინდის ცვალებადობა, ბორბლების ახალი ცვეთის მოდელი და ასევე სხვადასხვა ტექსტურის ზუსტი ჩრდილები.
ამ სურათზე ნაჩვენებია საბურავების ცვეთა:
ასევე შეგიძლიათ ნახოთ ქვემოთ მოცემული ვიდეოებიც
Video 1 Video 2
აქ მთავრდება rF-ის ისტორია და უფრო მეტი ინფორმაციისთვის შეგიძლიათ ეწვიოთ ქვემოთ მოცემულ ბმულებს:
rFactor - ENG
rFactor - RUS
თამაშის განხილვა: rFactor - обзор автосимулятора
თამაშის შესახებ: rFactor-ი არის სარბოლო სიმულატორი, რომელიც გამოვიდა 2005 წლის ნოემბერში. თამაში შემუშავებულია Image Space Incorporated (ISI)-ის მიერ. rF მუშაობს gMotor2-ის ძრავზე, რომელიც აგრეთვე შემუშავებულია ISI-ის მიერ. gMotor2-ს ძრავა აგრეთვე გამოიყენებოდა ბევრ Simbin-ის თამაშში, მათ შორის: GT Legends, GTR და სხვა Race-ის სერიებში. სიმულატორის სლოგანია, (Customize. Control. Connect.) (დაკომფიგურება. მართვა. დაკავშირება). თამაში გვაძლევს საშუალებას, რომ დავამატოთ რეალობაში არსებული მანქანები და გზები. სწორედ ამის გამო, rFactor-ი გახდა ყველაზე მასშტაბური თამაში მთელს მსოფლიოში.
rFactor-ის ოფიციალური ვებ გვერდი: rfactor.net
თამაშის შესახებ:
დასახელება: rFactor (Original Version)
გამოსვლის წელი: 2013
ვერსია: 1255g
ჟანრი: Racing/Simulator
ენა: English
გამშვები: მოყვება
სისტემური მოთხოვნები:
ოპერაციული სისტემა: Windows XP, Vista, 7, 8
პროცესორი: 1.9 Ghz
ოპერატიული მეხსიერება: 512 MB
ვიდეო დაფა: 128/256 MB
თამაშის ბოლო ვერსია v1255g თავსებადია Windows 8-ის სისტემასთან, წინა ვერსიებისგან განსხვავებით !
მინდა გითხრათ, რომ ISI-მ გამოუშვა თამაშის უკანასკნელი patch-ი 2013 წლის, 12 ივნისს, rFactor v1255g Released და თქვენ აღარ მოგიწევთ იმდენი პროცედურის გაკეთება, რაც ადრე გიწევდათ. თამაშის გადმოწერა, შემდეგ პატჩის დაყენება, კრეკის ზემოდან გადაწერა და ა. შ. დღეს rFactor-ის დაყენება საკმაოდ გამარტივდა. ამისათვის უბრალოდ გადმოწერეთ თამაში ოფიციალური ვებ გვერდიდან: rFactor v1255g (1.0GB) შემდეგ დაკრეკეთ და ISI_BABYFACTORY მეშვეობით გახსენით თამაშში არსებული ყველა გზა და მანქანა.
ასევე შეგიძლიათ გადმოწეროთ თამაშის Lite ვერსია, სადაც შედის მხოლოდ 1 მანქანა და 1 გზა: rFactor v1255g - (274MB): შემდეგ კი დაკრეკეთ ისე, როგორც ქვემოთ არის ახსნილი.
თამაშის დაყენების შემდეგ გადმოწერეთ Crack-ი (არქივს მოყვება Trainer-იც, რომელიც დაგეხმარებათ ყველა მანქანის და გზის გახსნაში - ეს Crack განკუთვნილია თამაშის ძველი ვერსიისთვის - 1.255F, მაგრამ ახალზეც უპრობლემოდ მუშაობს): Download Crack And Trainer თამაშში დაგჭირდებათ ფულის მომატება და ამასთან ერთად ყველა მანქანის და გზის გახსნა. ამიტომ აკეთებთ შემდეგს:
Unlock money and much cars
Gaining a lot of money and all cars with ease In the main menu, pick any of the two race car classes and once you do that, go to Control and start a testing run. Doesn't matter what track you select. In the menu where you actually debrief everything, you'll see a chatbox on the lower left of the menu. In that box, type ISI_BABYFACTORY (All caps) and send it, then exit the race. Once you do, you'll see that you're left with way more money (Around 1-2 billion depending on which class you selected) and most, if not all of the cars, unlocked.
მანქანების და გზების გახსნა უფრო რომ გაგიადვილდეთ გადახედეთ ამ ბმულს: Money Cheat to purchase cars or upgrades
rFactor ფულის მომატება შეიძლება სხვა გზითაც. ამისათვის იპოვეთ და ჩაასწორეთ .cch ფაილი (სეხელად ANY_DEV_ONLY.cch). მისი ნახვა შეგიძლიათ აქ: rfactor/userdata/<username>
გახსენით ფაილი (ANY_DEV_ONLY.cch) პროგრამა notepad-ის საშუალებით და ჩაასწორეთ ეს ველები.
[CAREER]
Experience=1228
Money=110240
თქვენ ზემოთ დაინახავთ "Experience" და "Money"-ს. შეცალეთ მათი ციფრები მაქსიმალურ რაოდენობაზე. საბოლოოდ კი შეინახეთ ფაილი. ჩართეთ თამაში და დააკვირდით ზემოთ მოცემულ ფულის რაოდენობას :)
დამწყებებს ხშირად ექმნებათ პრობლემები თამაშის ორიგინალ ფაილებთან დაკავშირებით, ამიტომ თუ რაიმე მოდიფიკაცია ან პროგრამა გადააწერეთ ორიგინალ ფოლდერებს და Backup-ის გაკეთება დაგავიწყდათ, ყოველთვის შეგიძლიათ შეხვიდეთ ამ ბმულზე და გადმოწეროთ მხოლოდ ის ფაილი რომლის აღდგენაც გინდათ (და არა მთლიანად თამაში): rFactor v1255g - Original Files
ScreenShoots - სურათები:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Videos - ვიდეოები:
1 2 3 4 5 6
rFactor Drift Addon+Bonus Folder V2.07
დასახელება: rFactor Drift Addon+Bonus Folder V2.07
გამოშვების წელი: 11/17/2014
ჟანრი: ავტოსიმულატორი
მწარმოებელი: ISI
გამომშვები: sti228
პლატფორმა: PC
ვერსია: v1255g
გამომცემლობის ტიპი: სრული
ინტერფეისის ენა: ინგლისური
გახმოვანება: არ საჭიროებს
გამშვები: ჩაკერებულია
სისტემური მოთხოვნილებები:
ოპერატიული სისტემა: Windows XP / Vista / Windows 7 / Windows 8
პროცესორი: Intel Pentium 4 / Core 2 Duo
ოპერატიული მეხსიერება: 1 GB
ვიდეო დაფა: 512 Mb (ან უფრო ახალი და ძლიერი)
ადგილი მყარ დისკზე: 20.7 GB
ქვემოთ მოცემულია ორი ცალი გადმოსაწერი ბმული. თუ მოხოლოთ თამაში გინდათ, მაშინ გადმოწერეთ პირველი ლინკი. მეორე ლინკში შედის მხოლოდ და მხოლოდ 104 ცალი გზა, რომელიც შეგიძლიათ დაამატოთ თამაშს.
Download - rFactor 1255g V2.07
Download - rFactor Track Pack
სურათები:
დიდი მადლობა მინდა გადავუხადო გიორგი ნოზაძეს ამ შენსანიშნავი ვიდეოსთვის ასევე რათქმაუნდა დიდი მადლობას ვუხდი ჩემს მეგობარ თორნიკეს, რომელმაც საკმაოდ ბევრი იმუშავა ამ გზის გაკეთებაზე და შემდეგ მის სრულყოფაზე.
რუსთავის ავტოდრომი (RIM) - rFactor-ში
ხშირად დასმული შეკითხვები:
1) როგორ ჩავრთო Dedicated Server-ი ?
Dedicated სერვერის გამართვა
2) თამაში Anti aliasing (AA) ჩავრთე, მაგრამ არ მუშაობს. რისი ბრალია ?
უკვე დიდი ხანია AA-ს ჩართვის პრობლემა მაქვს rFactor-ში. ყველაფერი მაქსიმალურზეა დაყეენბული, როგორც rF Config-ის ფაილში ასევე თვითონ თამაშშიც, მაგრამ Anti aliasing მაინც არ მუშაობს. ვისაც გაქვთ მსგავსი პრობლემა, შეგიძლიათ მიყვეთ ქვემოთ მოცემულ ინფორმაციას. პრობლემა ისაა, რომ rFactor-ის ორიგინალი AA-ჩართული რომ გქონდეთ (თუ მუშაობს რათქმაუნდა), მაინც ვერ მიიღებთ იმ შედეგს რისი მიღებაც NVIDIA Control Panel-ის მეშვეობით შეგიძლიათ. ორიგინალი AA-ს მაგალითი (თამაშის პარამეტრებით).
თემა ამ საკითხზე: AA levels in rFactor
დავიწყოთ AA-ს სწორად დაყენება. შევდივართ ჩვენი თამაშის მთავარ ფოლდერში და ვხსნით ფაილს rF Config.exe (ადმინისტრატორის ბრძანებით - Run as Administrator). ყველა პარამეტრი დაყენებული იქნება მინიმუმზე, თქვენ შეცვალეთ ისინი მაქსიმუმზე, 2 პარამეტრის გარდა.
1) Shader Level: რომელიც ავტომატურად აყენია Auto-ზე, აუცილებლად გადაიყვანეთ - Quality DX9-ზე, რადგან არ შეგექმნათ პრობლემა არცერთ მანქანის მოდზე. მათი უმრავლესობა (განსაკუთრებით ბოლო პერიოდში გამოსული მანქანები) მხოლოდ DX9-ზე მუშაობს.
2) Anti Aliasing: აუცილებლად დატოვეთ None-ზე !
დააჭირეთ Ok-ს და გადაინაცვლეთ NVIDIA Control Panel-ში. აქ კი ყველაფერი დააყენეთ ზუსტად ისე, როგორც სურათზეა ნაჩვენები.
ბოლოს დააჭირეთ Apply-ს და ჩართეთ თამაში (ადმინისტრატორის ბრძანებით - Run as Administrator). შედით Display-ში და გრაფიკის პარამეტრები დააყენეთ მაქსიმუმზე. სულ ეს იყო, იმედია გამოგადგებათ.