Omikron: The Nomad Soul - ქვესთის, RPG, პირველი პირის ექშენის და Fighting ელემენტების მქონე PC და Sega Dreamcast თამაში. Quantic Dream-ის მიერ შემუშავებული პირველი სათამაშო პროექტი, რომელიც კომპანია Eidos Interactive მიერ იქნა გამოცემული. თამაშის პირველი რელიზი PC-ზე 1999 წლის 1 ნოემბერს, ხოლო შემდეგ Sega Dreamcast-ისთვის 2000 წლის 22 იანვარს შედგა.
გეიმფლეი
თავის დროზე Omikron: The Nomad Soul საკმაოდ უცნაური მულტიჟანრული თამაში გახლდათ. მისთვის კონკრეტული ჟანრის მისაკუთვნებლად გარკვეულ დეველოპერულ საიტებზე დისკუსიებიც კი იმართებოდა. თამაშში ერთდროულად რამდენიმე მოზრდილი სამყაროს გამოკვლევა, გარკვეული ნივთების შეგროვება - გამოყენება, პერსონაჟებთან ინტერაქტიული დიალოგები, პირველი პირის ექშენ სცენები და ორთაბრძოლებია გაერთიანებული. Omikron-ი სხვადასხვა, სიტუაციის მიხედვით გააქტიურებად მართვის სისტემებზეა დაფუძვნებული. პირველ მათგანში თქვენ მხოლოდ სიარული, სირბილი, ხტუნვა და ნივთების აღება შეგიძლიათ. მეორე რეჟიმის გააქტიურება იარაღის ამოღების შემდეგ ხდება, რის შემდეგაც თქვენ უკვე ჩაკუზული სიარულის, გადაკოტრიალების და რათქმაუნდა სროლის ფუნქციები გიჩნდებათ. მესამე რეჟიმი, ჩხუბი - თავის სპეც დარტყმებით მოცემული, კლასიკური ორთაბრძოლების მსგავსი სისტემა. თამაშის თითქმის ყველა მოქმედება მესამე პირის ხედიდან ხდება, მაგრამ დროთაგანმავლობაში გარემოს უკეთ დასათვარიელებლათ, პირველი პირიდან ხედვაზეც შეგიძლიათ გადართვა. გამოსაკვლევად მოზრდილი და თავისუფლად გადაადგილებადი ლოკაციებია მოცემული (ახლის ძიების ერთადერთი ხელის შემშლელ ფაქტოს ალბათ მხოლოდ ხშირი ჩატვირთვის ეკრანი წარმოადგენს). ქალაქის მრავალრიცხვოვან ქუჩებში მანქანები და ფეხით მოსაიარულე მოქალაქეები მოძრაობენ, ანათებს სარეკლამო ბილბორდების თვალისმომჭრელი შუქი. ეს არის თამაში რომელშიც ქალაქში ფეხით და ავტომობილით თავისუფლად გადაადგილება ჯერ კიდევ Grand Theft Auto 3 გამოსვლამდე იყო შესაძლებელი. ავტომობილის მართვა როგორც დამოუკიდებლად, ასევე ავტომატურად არის შესაძლებელი, ანუ იძახებ ტაქსს, რომელიც დანიშნულების წერტილზე ჩამოგსვავს. ომიკრონის ქუჩებში უამრავი ინტერაქტიული ადგილია მოცემული - სიცოცხლის მოსამატებლად აფთიაქს შეგიძლიათ ესტუმროთ, სხადასხვა ტიპის ამუნიციის და შეიარაღების გასაუმჯობესებლად კი იარაღების მაღაზიაში მიბრძანდით.
სიუჟეტი
სიუჟეტის მიხედვით, ფუტურისტულ სამყაროში განვითარებად, მისტიკურ ტრილერთან გვაქვს საქმე. ომიკრონი - Rad'an-იდან მეორე პლანეტა PHAENON-ზე განთავსებული მჭიდროდ დასახლებული ქალაქი გახლავთ. იგი სიცივისგან დამცავი უზარმაზარი კრისტალური გუმბათის ქვეშ არის მოთავსებული (პლანეტაზე გამყინვარების პერიოდია) და სხვადასხვა სექტორებად იყოფა: Anekbah, Qualisar, Jaunpur, ჯაჰანგირი და Lahoreh. მის მობინადრეებს კი სპეციალური ნებართვის გარეშე საკუთარი სეკტორების დატოვება სასტიკად ეკრძალებათ. თამაშის დასაწყისში, თქვენ, პოლიციელის სახელად კაილის სხეულში სახლდებით. კაილის სხეულში ჩასახლებული სული, ნამდვილი კაილის და მისი მოწყვილე დენის დაწყებული სერიული მკვლელობების გამოძიებას აგრძელებს. მოპოვებული ინფორმაციის თანახმად ცნობილი ხდება, რომ სერიული მკვლელი ჩვეულებრივი ადამიანი არ არის, იგი დემონია რომელიც პარალელურ სამყაროებში მოხვედრილი ადამიანების სულების იპარავს. უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ მოცემული დემონი თვითონ კაილის სხეულში ჩასახლებული მოთამაშის სურლის მოპრვასაც ცდილობს, მაგრამ მისი ბოროტი ზრახვის განხორციელებას, მოთამაშის სხვა სხეულებში ჩასახლების შესაძლებლობა უშლის ხელს (თამაშის ქვესათაურიც ზუსტად აქედან გამომდინარეობს - Nomad Soul). მოგვიანებით, მთავარი გმირი "გამოღვიძებულებათ" წოდებული საიდუმლო ანტისახელმწიფო მოძრაობის წარმომადგენლებს ხვდება და არკვევს, რიმ დემონები ომიკრონის სახელმწიფოს წევრებს შორისაც არიან. მათი მთავარი მიზანი კი, მათივე ღმერთი ასტაროტის ტყვეობიდან დახსნაა.
>>>
გაგრძელება
კრიტიკოსების შერეული შეფასებების მიუხედავათ, თამაშმა გარკვეულ კომერციულ წარმატებას მაინც მიაღწია, რაც უკვე მის მეორე ნაწილზე დაფიქრების საშუალებას იძლეოდა. თამაშის მთავარი გეიმდიზაინერის და სცენარისტის, დედვიდ კეიჯის მტკიცებით, გულშემატკივრების მიერ ახალი ნაწილის გამოშვებასთან დაკავშირებულ თხოვნებს, იგი სამი წლის განმავლობაში ყოველ კვირას გამოგზავნილი ათასობით წერილს მეშვეობით იღებდა. მაგრამ მოულოდნელათ სტუდიასა და თამაშის გამომცემელ Eidos Interactive-ს შორის გარკვეული უთანხმოება გაჩნდა. შედეგათ, კეიჯმა და მისმა გუნდმა Eidos-თან ყველანაირი ურთიერთობა გაწყვიტა და თავიდან Vivendi Universal-თან, ხოლო შემდეგ Atari-თან გააგრძელეს პარტნიორობა. გარკვეულ მომენტში სტუდიამ ახალი სერია - Omikron: Exodus დაანონსა, მაგრამ ჯერ კიდევ უცნობი Fahrenheit-ის გამო, მეორე ნაწილი მალევე გაყინეს. მოგვიანებით კიდევ ერთი, ამჯერად Omikron: Karma-ს შექმნის შესახებ გახდა ცნობილი, მაგრამ მასაც წინა პროექტის ბედი ეწია. ხელის შემშლელი ფაქტორი კი ამჯერად Heavy Rain გახდა. მას შემდეგ Omikron: The Nomad Soul მომდევნო ნაწილის შესახებ აღარაფერი გვსმენია.
მუსიკა
თამაშის მუსიკალური გაფორმება დევიდ ბოუის და რევს გებრელსის შექმნილია. ბოუის კომპოზიტორის როლის გარდა, კიდევ ერთ საინტერესო ინგეიმ პერსონაჟის, ომიკრონის კომპიუტერულ ქსელში მაცხოვრებელი ხელოვნური ინტელექტის როლიც მოარგეს. თამაშის საუდტრეკი ძირითადად ელექტრო მუსიკისგან შედგება და საკმაოდ დასამახსოვრებელი ტრეკებით არის დაკომპლექტებული.
გეიმფლეი
თავის დროზე Omikron: The Nomad Soul საკმაოდ უცნაური მულტიჟანრული თამაში გახლდათ. მისთვის კონკრეტული ჟანრის მისაკუთვნებლად გარკვეულ დეველოპერულ საიტებზე დისკუსიებიც კი იმართებოდა. თამაშში ერთდროულად რამდენიმე მოზრდილი სამყაროს გამოკვლევა, გარკვეული ნივთების შეგროვება - გამოყენება, პერსონაჟებთან ინტერაქტიული დიალოგები, პირველი პირის ექშენ სცენები და ორთაბრძოლებია გაერთიანებული. Omikron-ი სხვადასხვა, სიტუაციის მიხედვით გააქტიურებად მართვის სისტემებზეა დაფუძვნებული. პირველ მათგანში თქვენ მხოლოდ სიარული, სირბილი, ხტუნვა და ნივთების აღება შეგიძლიათ. მეორე რეჟიმის გააქტიურება იარაღის ამოღების შემდეგ ხდება, რის შემდეგაც თქვენ უკვე ჩაკუზული სიარულის, გადაკოტრიალების და რათქმაუნდა სროლის ფუნქციები გიჩნდებათ. მესამე რეჟიმი, ჩხუბი - თავის სპეც დარტყმებით მოცემული, კლასიკური ორთაბრძოლების მსგავსი სისტემა. თამაშის თითქმის ყველა მოქმედება მესამე პირის ხედიდან ხდება, მაგრამ დროთაგანმავლობაში გარემოს უკეთ დასათვარიელებლათ, პირველი პირიდან ხედვაზეც შეგიძლიათ გადართვა. გამოსაკვლევად მოზრდილი და თავისუფლად გადაადგილებადი ლოკაციებია მოცემული (ახლის ძიების ერთადერთი ხელის შემშლელ ფაქტოს ალბათ მხოლოდ ხშირი ჩატვირთვის ეკრანი წარმოადგენს). ქალაქის მრავალრიცხვოვან ქუჩებში მანქანები და ფეხით მოსაიარულე მოქალაქეები მოძრაობენ, ანათებს სარეკლამო ბილბორდების თვალისმომჭრელი შუქი. ეს არის თამაში რომელშიც ქალაქში ფეხით და ავტომობილით თავისუფლად გადაადგილება ჯერ კიდევ Grand Theft Auto 3 გამოსვლამდე იყო შესაძლებელი. ავტომობილის მართვა როგორც დამოუკიდებლად, ასევე ავტომატურად არის შესაძლებელი, ანუ იძახებ ტაქსს, რომელიც დანიშნულების წერტილზე ჩამოგსვავს. ომიკრონის ქუჩებში უამრავი ინტერაქტიული ადგილია მოცემული - სიცოცხლის მოსამატებლად აფთიაქს შეგიძლიათ ესტუმროთ, სხადასხვა ტიპის ამუნიციის და შეიარაღების გასაუმჯობესებლად კი იარაღების მაღაზიაში მიბრძანდით.
სიუჟეტი
სიუჟეტის მიხედვით, ფუტურისტულ სამყაროში განვითარებად, მისტიკურ ტრილერთან გვაქვს საქმე. ომიკრონი - Rad'an-იდან მეორე პლანეტა PHAENON-ზე განთავსებული მჭიდროდ დასახლებული ქალაქი გახლავთ. იგი სიცივისგან დამცავი უზარმაზარი კრისტალური გუმბათის ქვეშ არის მოთავსებული (პლანეტაზე გამყინვარების პერიოდია) და სხვადასხვა სექტორებად იყოფა: Anekbah, Qualisar, Jaunpur, ჯაჰანგირი და Lahoreh. მის მობინადრეებს კი სპეციალური ნებართვის გარეშე საკუთარი სეკტორების დატოვება სასტიკად ეკრძალებათ. თამაშის დასაწყისში, თქვენ, პოლიციელის სახელად კაილის სხეულში სახლდებით. კაილის სხეულში ჩასახლებული სული, ნამდვილი კაილის და მისი მოწყვილე დენის დაწყებული სერიული მკვლელობების გამოძიებას აგრძელებს. მოპოვებული ინფორმაციის თანახმად ცნობილი ხდება, რომ სერიული მკვლელი ჩვეულებრივი ადამიანი არ არის, იგი დემონია რომელიც პარალელურ სამყაროებში მოხვედრილი ადამიანების სულების იპარავს. უნდა აღინიშნოს ისიც, რომ მოცემული დემონი თვითონ კაილის სხეულში ჩასახლებული მოთამაშის სურლის მოპრვასაც ცდილობს, მაგრამ მისი ბოროტი ზრახვის განხორციელებას, მოთამაშის სხვა სხეულებში ჩასახლების შესაძლებლობა უშლის ხელს (თამაშის ქვესათაურიც ზუსტად აქედან გამომდინარეობს - Nomad Soul). მოგვიანებით, მთავარი გმირი "გამოღვიძებულებათ" წოდებული საიდუმლო ანტისახელმწიფო მოძრაობის წარმომადგენლებს ხვდება და არკვევს, რიმ დემონები ომიკრონის სახელმწიფოს წევრებს შორისაც არიან. მათი მთავარი მიზანი კი, მათივე ღმერთი ასტაროტის ტყვეობიდან დახსნაა.
>>>
გაგრძელება
კრიტიკოსების შერეული შეფასებების მიუხედავათ, თამაშმა გარკვეულ კომერციულ წარმატებას მაინც მიაღწია, რაც უკვე მის მეორე ნაწილზე დაფიქრების საშუალებას იძლეოდა. თამაშის მთავარი გეიმდიზაინერის და სცენარისტის, დედვიდ კეიჯის მტკიცებით, გულშემატკივრების მიერ ახალი ნაწილის გამოშვებასთან დაკავშირებულ თხოვნებს, იგი სამი წლის განმავლობაში ყოველ კვირას გამოგზავნილი ათასობით წერილს მეშვეობით იღებდა. მაგრამ მოულოდნელათ სტუდიასა და თამაშის გამომცემელ Eidos Interactive-ს შორის გარკვეული უთანხმოება გაჩნდა. შედეგათ, კეიჯმა და მისმა გუნდმა Eidos-თან ყველანაირი ურთიერთობა გაწყვიტა და თავიდან Vivendi Universal-თან, ხოლო შემდეგ Atari-თან გააგრძელეს პარტნიორობა. გარკვეულ მომენტში სტუდიამ ახალი სერია - Omikron: Exodus დაანონსა, მაგრამ ჯერ კიდევ უცნობი Fahrenheit-ის გამო, მეორე ნაწილი მალევე გაყინეს. მოგვიანებით კიდევ ერთი, ამჯერად Omikron: Karma-ს შექმნის შესახებ გახდა ცნობილი, მაგრამ მასაც წინა პროექტის ბედი ეწია. ხელის შემშლელი ფაქტორი კი ამჯერად Heavy Rain გახდა. მას შემდეგ Omikron: The Nomad Soul მომდევნო ნაწილის შესახებ აღარაფერი გვსმენია.
მუსიკა
თამაშის მუსიკალური გაფორმება დევიდ ბოუის და რევს გებრელსის შექმნილია. ბოუის კომპოზიტორის როლის გარდა, კიდევ ერთ საინტერესო ინგეიმ პერსონაჟის, ომიკრონის კომპიუტერულ ქსელში მაცხოვრებელი ხელოვნური ინტელექტის როლიც მოარგეს. თამაშის საუდტრეკი ძირითადად ელექტრო მუსიკისგან შედგება და საკმაოდ დასამახსოვრებელი ტრეკებით არის დაკომპლექტებული.