Warcraft: Orcs and Humans
Developer(s) Blizzard Entertainment
Publisher(s) NA Blizzard Entertainment, EU Interplay Entertainment
Designer(s) Blizzard Entertainment
Series Warcraft
Version 1.22h (PC) / 1.06 (Mac)
Platform(s) MS-DOS, Mac OS
Release date(s) NA November 1994, EU 1995
Genre(s) Real-time strategy[3]
Mode(s) Single player, Multiplayer[3]
Media/distribution CD-ROM/4 Diskettes 1.44 MB
Warcraft: Orcs & Humans არის RTS სტილი თამაში, რომელიც შეიქმნა Blizzard Entertainment -ის მიერ და გამოიცა Blizzard and Interplay Entertainment -ის მიერ. MS-DOS ვერსია გამოიშვა 1994 წლის ნოემბერში, ხოლო Macintosh -ის ვერსია კი გვიან 1996 -ში. გაყიდვები საკმაოდ კარგი ქონდა და შეფასებაც შთამბეჭდავი. თამაშმა მოიგო სამი ჯილდო.
თამაშის მიმდინარეობა:
Warcraft: Orcs & Humans თამაშის მიმდინარეობა აფართოებდა Dune II -ის "ააშენე ბაზა, შექმენი არმია, გაანადგურე მოწინააღმდეგე" მონახაზს დავალების სხვა და სხვა სახის ტურების ჩართვით. ესენი იყო შენი რასის აჯანყებულების დამარცხება, შენი ქალაქის გათავისუფლება და ახლიდან აშენება, მეგობარი ძალების გათავისუფლება მოწინააღმდეგის ბანაკიდან, მტრის მთავარი ბაზის დაპყრობა და შეზღუდული ჯარით დავალების შესრულება. მაგალითად იყო დავალება სადაც ორკების ბელადის ქალიშვილი უნდა მოგეკლა. თამაშში არის ორი რასა ორკები და ადამიანები.
თამაშს მოყვება ასევე 2 მოთამაშეზე გათვილილი Multiplayer.
თამაშის მიმდინარეობა:
Warcraft: Orcs & Humans თამაშის მიმდინარეობა აფართოებდა Dune II -ის "ააშენე ბაზა, შექმენი არმია, გაანადგურე მოწინააღმდეგე" მონახაზს დავალების სხვა და სხვა სახის ტურების ჩართვით. ესენი იყო შენი რასის აჯანყებულების დამარცხება, შენი ქალაქის გათავისუფლება და ახლიდან აშენება, მეგობარი ძალების გათავისუფლება მოწინააღმდეგის ბანაკიდან, მტრის მთავარი ბაზის დაპყრობა და შეზღუდული ჯარით დავალების შესრულება. მაგალითად იყო დავალება სადაც ორკების ბელადის ქალიშვილი უნდა მოგეკლა. თამაშში არის ორი რასა ორკები და ადამიანები.
თამაშს მოყვება ასევე 2 მოთამაშეზე გათვილილი Multiplayer.
მოთამაშემ უნდა შეაგროვოს ორი, შეზღუდული რაოდენობის, რესურსი: ოქრო და შეშა. ასე რომ მოთამაშემ უნდა იჩქაროს მათი შეგროვება. ასევე თამაშის დროს ტყის ბუნებრივ კედლად გამოყენებაც შეიძლება, როცა თამაშის დასაწყისში ცოტა ჯარი გყავს.
დაბალი დონის შენობებს თამაშში, ორივე რასისათვის ერთი ფუნქციის აქვს. Town Hall არის საწყობი და მუშების გამოსაშვები შენობა. ფერმა უზრუნველყოფს საკვებს ყოველი ერთეულისათვის, ერთ ფერმას შეუძლია საკვები უზრუნველყოს 4 ერთეულისათვის. ყაზარმაში გამოიშვება არა-მაგიური ერთეულები: ქვეითი შემტევი, ქვეითი მსროლელი, ცხენოსანი და ალყის. ამ ერთეულების გაძლიერება სპეციალური შენობების დახმარებით არის შესაძლებელი.
დაბალი დონის შენობებს თამაშში, ორივე რასისათვის ერთი ფუნქციის აქვს. Town Hall არის საწყობი და მუშების გამოსაშვები შენობა. ფერმა უზრუნველყოფს საკვებს ყოველი ერთეულისათვის, ერთ ფერმას შეუძლია საკვები უზრუნველყოს 4 ერთეულისათვის. ყაზარმაში გამოიშვება არა-მაგიური ერთეულები: ქვეითი შემტევი, ქვეითი მსროლელი, ცხენოსანი და ალყის. ამ ერთეულების გაძლიერება სპეციალური შენობების დახმარებით არის შესაძლებელი.
ორივე რასას გააჩნია ორი სპეციალური შენობა, ერთი რომელიც გამოუშვებს მაგიურ ერთეულებს და მეორე რომელიც გამოიკვლევს უფრო ძლიერ შელოცვებს ამ სახეობისათვის. ადამიანებს ყავთ მღვდელი მის შესაძლებლობებშია: ხელჩართული ბრძოლა, რუქის ზედაპირის გამოჩენა, მკურნალობა. ორკებს ყავთ ნეკრომსახურები რომლელთა შესაძლებლობაშია: ხელჩართული ბრძოლა, რუკის ზედაპირის გამოჩენა, ერთეულის უვნებლობა დროებით (მაგრამ შელოცვა ბოლოს აზიანებს ერთეულს). ადამიანების ჯადოქარს შეუძლია ერთეულის უჩინრად ქცევა, მორიელების გამოძახება, დიდი მოცულობის ზედაპირზე ქარიშხლის გამოძახება და წყლის ელემენტალის გამოძახება. ხოლო ორკების კუდიანს შეუძლია ობობების გამოძახება, დიდი მოცულობის ზედაპირზე ქარიშხლის გამოძახება და დემონის გამოძახება.
მთავარი ეკრანი შედგება სამი ნაწილისაგან: ყველაზე დიდი არის რუქის ის მონაკვეთი რომელზეც ჩვენ ამჟამად ვმოქმედებთ, მარცხენა ზედა კუთხეში არის მომცრო რუკა ხოლო ქვედა კუთხეში არის ერთეულის სტატუსი და შესაძლებლობები, თუ ჩვენ მას მოვნიშნავთ. სულ ქვემოთ კი არის მენიუს ღილაკი სადაც შენახვა, გაგრძელება და სხვა ფუნქციებია. საწყის ეტაპზე რუქის უმეტესი ნაწილი დაფარულია "ომის ნისლით".
შინაარსი:
ორკები წარმოშობით არიან სხვა სამყაროდან, დრაენორიდან, სადაც უმეტესობა სისხლისმსელი მებრძოლები არიან მუდმივი ბრძოლების გამო. მაგრამ, მათი ჯადოქრები და კუდიანები გულცივები რჩებოდნენ და მთელ თავის დროს მაგიის გამოკვლევას წირავდნენ. ერთხელ შეამჩნიეს ნაპრალი განზომილებებს შორის და მრავალი წლის შემდეგ გახსნეს პორტალი უცხო სამყაროში. ერთმა კუდიანმა გამოიკვლია სამყარო, რომელსაც ადგილობრივები "აზეროთს" ეძახდნენ და უკან უცნაური მცენარეებით დაბრუნდა თავისი სიმართლის დასამტკიცებლად.
მთავარი ეკრანი შედგება სამი ნაწილისაგან: ყველაზე დიდი არის რუქის ის მონაკვეთი რომელზეც ჩვენ ამჟამად ვმოქმედებთ, მარცხენა ზედა კუთხეში არის მომცრო რუკა ხოლო ქვედა კუთხეში არის ერთეულის სტატუსი და შესაძლებლობები, თუ ჩვენ მას მოვნიშნავთ. სულ ქვემოთ კი არის მენიუს ღილაკი სადაც შენახვა, გაგრძელება და სხვა ფუნქციებია. საწყის ეტაპზე რუქის უმეტესი ნაწილი დაფარულია "ომის ნისლით".
შინაარსი:
ორკები წარმოშობით არიან სხვა სამყაროდან, დრაენორიდან, სადაც უმეტესობა სისხლისმსელი მებრძოლები არიან მუდმივი ბრძოლების გამო. მაგრამ, მათი ჯადოქრები და კუდიანები გულცივები რჩებოდნენ და მთელ თავის დროს მაგიის გამოკვლევას წირავდნენ. ერთხელ შეამჩნიეს ნაპრალი განზომილებებს შორის და მრავალი წლის შემდეგ გახსნეს პორტალი უცხო სამყაროში. ერთმა კუდიანმა გამოიკვლია სამყარო, რომელსაც ადგილობრივები "აზეროთს" ეძახდნენ და უკან უცნაური მცენარეებით დაბრუნდა თავისი სიმართლის დასამტკიცებლად.
ორკებმა გააგანიერეს პორტალი და გაგზავნეს შვიდი მებრძოლი, რომლებმაც ადამიანების სოფელი ამოჟლიტეს. დანაყოფმა უკან სანიმუშოდ საჭმელი და კარგი ნახელავები მოიტანეს და ასევე ცნობები, რომ ადამიანები დაუცველები არიან. ორკების მოთარეშე ჯგუფები უფრო დიდები და გაბედულები გახდნენ სანამ ერთხელ ადამიანების ციხე სიმაგრეს არ შეუტიეს. მაგრამ ამ დროის განმავლობაში ადამიანები საკუთარ მებრძოლებს წრთვნიდნენ, შეჯავშნულ რაინდებს რომლებსაც, გვერდს შემლოცველები უმაგრებდნენ. ადამიანებმა ორკებს თანდათან აიძულეს პორტალისაკენ დაეხიათ, რომელიც მათ ვერ აღმოაჩინეს.
შემდეგი თხუთმეტი წელი, ორკების ერთი ფრაქცია მოითხოვდა რომ პორტალი დაეხურათ, მაგრამ ეშმაკმა ბელადმა რომელმაც გააცნობიერა, მიუხედავად იმისა რომ ადამიანები რაოდენობრივად მეტნი იყვნენ, ისნი ჩამორჩნენ ტაქტიკურობაში, ორგანიზებულობასა და მაგიაში. მან გააერთიანა კლანები და გაწვრთნა ისინი დისციპლინებურ მეომრებად. ორკები მზად იყვნენ ადამიანებთან საბრძოლველად.
P.S. გასათვალისწინებელი ფაქტია რომ თამაშის ისტორია მოგვიანებით მსუბუქად გადაკეთდა. ამ ცვლილებებს მოგვიანებით დაინახავთ შემდგომ თამაშებში.
P.S. გასათვალისწინებელი ფაქტია რომ თამაშის ისტორია მოგვიანებით მსუბუქად გადაკეთდა. ამ ცვლილებებს მოგვიანებით დაინახავთ შემდგომ თამაშებში.