ყველა ინდი ინდია?!, განხილვის გახსნა > პასუხისმგებლობის თავიდან არიდება...

დისკუსა გეიმინგზე ◀ განხილვის გახსნა ◀ გარჩევის გახსნა ◀ გამოკითხვა ◀ შედარება ◀ ჩამონათვალი ◀ გაზიარება
User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#61 » 13 Nov 2020 05:07

მე ფაბლიშერების ეპოქას არ ვუტევ, მე ვამბობ რო 2000-იანების ბოლოსკენ მაგ ფაბლიშერებმა დაიკიდეს მომხმარებელი და საწველ პროდუქციაზე გადავიდნენ.
დაბალბიუჯეტიანმა თამაშებმა კიდე ეგ ლომკები მომიკლეს და არის ისეთები 9/10 და 10/10 ვეშებად რო მიმაჩნია.
კატეგორიზაციასაც არ ვუკეთებ დიდად, ფაბლიშერების ქვეშაც მყავს ფავორიტი დეველოპერები და სტუდიები და ფაბლიშერების გარეშეც, იმენა იმდენი აკრგი თამაში მაქვს ახლა დაგროვებული სათამაშოდ რო მომდევნო ხუთი წელი მართლა ტანკში შემიძლია ვიჯდე და ვითამაშო :D:D:D
ინდი თამაში სერჩით 2010 წლის მერე არ დამიძებნია მგონი, ჟანრებად ვეძებ სულ, მართლა არ მაინტერესებს ინდია თუ არა.
ეგ ციფრული ნაგავი კიდე რავი თავისუფალი ბაზარია რა, მუსიკაშიც ეგრეა რავი, სადაც მარტივი ხდება პროდუქციის შექმნა, იქ სულ გროვდება დიდი დოზით პროდუქტი რასაც გადარჩევა უნდა მერე.

Hollow Knight მივა დარქ სოულსთან კი, Blasphemous-იც მივა. მოცემული ლორით და იდეებით და არა ინტერპრეტაციებით. ეხლა 3D სამყრო და მსგავსი დეტალიზაცია ვერ ექნებათ, მარა 2D რაც არის დიდებული თამაშებია და მაგ 2D-ს გამო არ დაიწუნება არანაირად, მითუმეტეს რა ჟანრიც აირჩიეს იმაში.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#62 » 13 Nov 2020 05:25

კი მივა, იმით რაც ორივეს საერთოაქ, მარა რაც "ბლადბორნს" ბიუჯეტის გამოაქ, ეგ არააქ არცერთს. და ეგ მომენტი, რბილად რომ ვთქვათ ძალიან დიდი ამბავია :)
შენმუც შეიძლება ყოფილიყო 2D, იგივე იდეებით, მაგრამ სეგას ერთ-ერთი ყველაზე მაღალ ბიუჯეტიანი ექსფერიანსი რო არ ყოფილიყო, ვერ დადებდა იმ პრეცენდენტს რაც არი. თუ იმენა პანზერში ზიხარ, ჩამოთვლას დავიწყებ. რავი გადაიყვანე 2D'ში დეკადების ბლოკბასტერები )) თუ ერთიდაიგივე იქნებოდა წადი და წიგნები წაიკითხე მაშინ და ტვინს ნუ მი**ნავ )))

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#63 » 13 Nov 2020 05:36

რატო უნდა გადავიყვანო :DD რაც საერთო აქვს იმას ვუდარებ და რამაც შთაბეჭდილება მოახდინა. ზოგი რაღაც 3D-ში რეალიზდება უკეთესად და ზოგი 2D-ში.

P.S. ეპოქის პონტში 2018 წლის ნორმალური და კარგი თამაშების სია, შევადაროთ ამ სქრინს https://imgur.com/fprDkDp და თუ გიდნათ სათითაოდ გავიაროთ რა ვარგა და რა არა. (ნუ მე აქაც ვთვლი ნაგვად რამდენიმეს და იმ ძველშიც)

Spider-Man
God of War
RDR2
Assassin's Creed Odyssey
Shadow of The Tomb Raider
Detroit: Become Human
Ni no Kuni 2
Octopath Traveller
Hitman 2
Far Cry 5
Super Smash Bros Ultimate
Soul Calibur 6
Dragon Ball Fighter Z
Forza Horizon 4
Pillars of Eternity 2 Deadfire
A Way Out
Return of Obra Dinn
Sea of Thieves
Frostpunk
Gris
Celeste
The Messenger
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#64 » 13 Nov 2020 11:40

მაშინ არასწორი დასკვნაა რო ესენი პრავდება ინდითი. ყველა მაგ პროდუქტს ყავს თავისი მომხმარებელი, და შიგნით პოულობენ რაღაცას რასაც დიდი და უფრო ხარისხიანი პროდუქტები არ აძლევენ. ან აძლევენ ისეთ ფასში რისი ტრაკიც არ აქვთ რო იყიდონ.

50ჯერ რაც ვთქვი უკვე A/B/C კლასი და ფასთან მიმართებაში წერენ მაგ შეფასებას.

► Show Spoiler


6 დოლარიანი დინოზავრებიანი ჰალო(პაბლიშერით), ან 2 დოლარიანი მარიო ან მარიო კარტის კლონი პატარა ბავშვი დასაპარკირებლად. ფაქტიურად პირატული კლონების ეპოქაა რო იყო დენდიზე რეალიზებული ეგ ლეგიტიმურ ფორმატში. და როგორც იმ კლონებს ყავდათ მომხმარებელი, ყავთ ამათ. მანდ ინდი რა ხ*ი შუაშია ეხა, ან რომელი როზგით გაქვთ იმედი რო კაცმა პირველად პლატფორმერი დაკლონა დაგიდებთ შედევრს.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#65 » 13 Nov 2020 11:49

აი იგივეს მაგალითი Playstation 2-დან. (ეპოქიდან სადაც ვაბშე არ იყო ინდი) https://www.thegamer.com/the-25-worst-p ... -all-time/
კინო IP-ებით, უყურადღებოთ დარჩენილი ჟანრებით და ა.შ. რახან ყავდა მაგას მომხმარებელი Sony აწვდიდა იმ ხარისხსის პროდუქტს(ყლ*ბას) რაც იყო available მაგ სექტორისთვის.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Tom Clancy
Posts: 1783

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#66 » 13 Nov 2020 19:21

რა გაირკვა?
ანძა და გზა...

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#67 » 13 Nov 2020 20:26

Tom Clancy wrote:რა გაირკვა?

ყველა ინდი ინდია :trolface:
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#68 » 13 Nov 2020 20:57

რა გაირკვა და ყველაფერი რაც კარგი გამოდის სტიმზე ინდია და რაც ყ*ლეობაა ის უბრალოდ შემცვლელია იმ ძვრიანი პროექტების რისი ყიდვაც არ შეულია ხალხს. ასევე რაც ყლეობაა ისიც კარგია, იმიტომ რომ სტრიმერები სტიმავენ და კაიფობს ხალხი :) ანუ იმ ტონა ხალტურა ნაგავს, რამაც პლადრომა დააჭაობა, უცებ მოეძებნა ახნა :) ყველა კმაყოფილია, ბუყბუყი გრძელდება.

ასევე გავარკვიეთ, რომ ინდი ის არი რაზეც სლეიერას და კიპერას მოწონთ უშუალოდ და რეალურად ინდი რა არის იმას არააქ მნიშვნელობა.

ჩამომიწერა აგერ კაცმა 2018 ში გამოსული სონის და მაიკროსოფტის ექსკლუზივები, მიაწერა უბისოფტის და როქსტარის "ინდი" თამაშები ))) კამათში სადაც ის უნდა გავარკვიოთ, რომ თურმე ინდი სექტორი დებს ამამზე კარგ და ამათ დონის თამაშებს https://imgur.com/KyZM3dz https://imgur.com/fprDkDp - იმიტო რო ფაბლიშერების მეშვეობით მიხწეული ბიუჯეტები არაფერს არ იძლევა...
არაფერს არ იძლევა:
Spider-Man
God of War
RDR2
Assassin's Creed Odyssey
Shadow of The Tomb Raider
Detroit: Become Human
Ni no Kuni 2
Octopath Traveller
Hitman 2
Far Cry 5
Super Smash Bros Ultimate
Soul Calibur 6
Dragon Ball Fighter Z
Forza Horizon 4
Sea of Thieves

:trolface: :trolface: :trolface: :trolface:
მაგარი ბისედაა ძაან, იმენა ჩავაბარებდი

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#69 » 13 Nov 2020 21:07

გაირკვა რომ მთელ რიგ მყიდველის და გამყიდველის დინამიკების ახსნა ერთი კულტურული მოვლენით არასწორია. განსაკუთრებით როცა ანალოგიური დინამიკები უამრავ ეპოქაში და სფეროში მოიძებნება მარტივად. და კიდევ უფრო განსაკუთრებით როცა ამ კულტურულ მოვლენას უკვე 5 წელზე მეტია თავისი გავლენა და წონა ძალიან დასუსტებული აქ მარკეტინგულად.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#70 » 13 Nov 2020 21:09

რა შუაშია ექსკლუზივები. ადრე არ იყო ექსკლუზივები? არ გამოდისო კარგი თამაშებიო და ეგ სია სხვა რამეს ამტკიცებს, და თუ სადმე რამე დანაკლისია ინდი ავსებს იმ დანაკლისს. რისთვის დავდე შეხედე მაგასაც და და მიწერია, ინტერპრეტაციის გარეშე :D

რავიცი ახლა როკსტარი რო 5 წელში სამ GTA-ს დებდა და დღეს 10 წელში ერთს ასწრებს ეგ იმას მოკითხეთ რაოდენობრივად, მარა წლიურად კარგი თამაშების რაოდენობა დამაკმაყოფილებელზე მეტია, თუ არადა სათითაოდ შეიძლება ყოველი წლის შემოწმება და შედარება.

ხოდა რავი ახლა რაღაც ანტიგანწყობა თუა ინდიზე იყოს კაცო, ეგ არ შეესაბამება რეალობას. ცუდი თამაშები იყო ადრეც და არის ეხლაც, ეხლა იქნება უფრო მეტი იმიტო რო ყველას მიუწვდება ხელი. სეგაზე 900 თამაშიდან რამდენი კარგი გაქ ნათამაშები ეგაც დათვალე თუ გინდა და გეტყვი რო დანარჩენი ან ცუდი იყო, ან საშუალო დიდი მინუსებით და ან ჰარდკორი რომელიც ნიშური იყო ძალიან. იგივე სიტუაცია იჯდა ფლეისტეიშენებზეც. გადამოწმებასაც არაფერი არ უნდა, პატარაა ზომაში მთლიანი კრებული :D

ხო მაგ სიაში:
Metroid Echoes, Astro Boy, Onimusha 3, Tales of Symphonia, Spiderman, Outrun 2, Sonic Advance 3 და Red Dead Revolver არის მაქსიმუმ mediocre თამაშები და თავის დროზეც თავის ჟანრში ცუდებადაც კი ითვლებოდა და რატო მოძრაობს ამდენს ეგ სურათი ვერ გავიგე :D ან Fable-ზე მაგარი RPG რანაირად ვერ დადო ინდიმ ვერც მაგას ვერ ვხვდები. ექშენებზე დავწერე რო არ კეთდება მაგ დონის ინდი ექშენები ისედაც. EDIT: Rollercoaster ამოვიღე, სხვა სიმში ამერია.

ხოდა კიდე იმას ვერ ვხვდები ეს ინდი სექტორი რატო უნდა დავატოლოთ რაღაც ოქროს ეპოქებსროცა რაღაცა ჟანრი პრაიმში იყო, როცა ამ მძღნერ ეპოქაში AAA RPG ების რაოდენობ და კომპლექსურბა გვიდევს ერთ მხარეს და ინდი RPG და კომპლექსურობა მეორე მხარეს, მოდი ერთმანეთს დავაჯახოთ და მერე მოვიტანოთ მაგალითად ბალდური და პლეინსკეიპი.

P.S. დღევანდელი ინდი RPG-ები როვნად უდგას ოქროს ეპოქის RPG-ებს. ზოგიერთის ზრის უკეთესიც კია ჟანრის მოყვარულ წრეებში. ინდი მეტროიდვანიებიც როვნად უდგას კლასიკურ მეტროიდს და ქესლვანიას, თუ არ აჯობა უკვე.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#71 » 13 Nov 2020 21:33

გაირკვა რომ მთელ რიგ მყიდველის და გამყიდველის დინამიკების ახსნა ერთი კულტურული მოვლენით არასწორია.

და იმ ერთი კონკრეტული მოვლენის დეფინიცია (ანუ ინდის) - გაურკვეველი. რის გამოც ხდება, რომ ინდი მხოლოდ ის არის რაც შენ გინდა. ან მე. ან ჯონი დეპს. ყველას ჩვენი გვაქ და გვიყვარს :)

SLaYeR - ექსკლუზივები იმ შუაშია რო სონის ფაბლიშინგით გამოდის და მაგათი შიდა სტუდიები აკეთებენ :) მე ინდი სექტორს და იმ ფაბლიშერ-დეველოპერის ეპოქას ვადარებ აქ ერთმანეთს და არა იმას რაც ეხა გამოდის ზოგადად :) რავი ეს შედარება რატო გადაწვიტე არვიცი, დამილინკე ჩემი მსგავს შედარებაზე გამყვანი ფრაზა მაშინ. კაცი გეუბნები ფაბლიშერებს და მათ მიერ შექმნილ ბიუჯეტებს თავისი დიდი პლისუი მოაქვსთქო და ფაბლიშინგით გამოსულ თამშებს მილინკავ. რავიცი რა გითხა

SLaYeR / hellwalker - ინდიზე ანტი განწყობა არ არის. ინდიზე არის ის განწყობა, რომ მას არააქვს განსაზღვრება და ყველაფერი მას ეწეპება ამის გამო, რაც არასწორია და მარტო ცუდი მოაქ როგორც უშუალოდ ინდი სექტორისთვის, ასევე მოთამაშისთვის, რომელსაც ორიენტირება არ შეუძლია ამ ფენომენის გარშემო, მისი არასრული დეფინიციის გამო.

SLaYeR - ხოდა რადგან სეგას მიდარებ სტიმს, მოდი ისიც შევადაროთ რაოდენობრივად რამდენი რამდენზე იქნება კარგის და ცუდის ფარდობითობა )) რაზეც შედარების გარეშე გეტყვი და დიდი ალბათობით მაგას მაინც დაიჯერებ, რომ ბევრად მეტია პროცენტულად სეგაზე კარგი და ათასობით ნაკლებია ხალტურა - რაც ცუდშიც არ გადის და დაუმთავრებელს ნიშნავს.

თამაშების სურათს რაც შეეხება, იმიტომ ვხმარობ, რომ ფაბლიშერ-დეველოპერის მოდელით მიღებული საკულტო თამაშების დემონსტრირება მოვახდინო. კონკრეტულად ეგ თამაშები არაფერს ნიშნავს. მე მეგონა ეგ მაინც არ იქნებოდა განსამარტი. მაგრამ 2018 წლის ფაბლიშერების ქვეშ გამოსული სიის დალინკვამ და იმის მიწერამ, რომ ინდი ავსებს რასაც ესენი ვერ ფარავენ გამოასწორა ეგ ამბავი.

ეხა ფეიბლს რო გამოყოფ და რო მიცინიხარ რანაირად ვერ დაიდოო, მეც გიცინივარ მაგაზე. კი დაიდო :) მაგაში მართალი ხარ :) ინდიში ფეიბლზე უკეთესი ერპიჯიები დაიდო. ბიოვეარის და ინტერფლეის დონის სტუდიებიდან წასული ხალხის ხელით, რომლებსაც გამოცდილება ზუსტად მაღალბიუჯეტიან პროექტებში ქონდათ მიღებული. ეგეც არაფერს არ ნიშნავს, ისე ვამბობ.

ყველა ინდი, ინდია არა - ყველა ინდი კარგია

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#72 » 13 Nov 2020 21:34

პოსტს რო დავწერ მერე სხვა პოსტი მხვდება ზევით ))) რაიყო ))

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#73 » 13 Nov 2020 21:52

ხოდა კიდე იმას ვერ ვხვდები ეს ინდი სექტორი რატო უნდა დავატოლოთ რაღაც ოქროს ეპოქებსროცა რაღაცა ჟანრი პრაიმში იყო, როცა ამ მძღნერ ეპოქაში AAA RPG ების რაოდენობ და კომპლექსურბა გვიდევს ერთ მხარეს და ინდი RPG და კომპლექსურობა მეორე მხარეს, მოდი ერთმანეთს დავაჯახოთ და მერე მოვიტანოთ მაგალითად ბალდური და პლეინსკეიპი.

P.S. დღევანდელი ინდი RPG-ები როვნად უდგას ოქროს ეპოქის RPG-ებს. ზოგიერთის ზრის უკეთესიც კია ჟანრის მოყვარულ წრეებში. ინდი მეტროიდვანიებიც როვნად უდგას კლასიკურ მეტროიდს და ქესლვანიას, თუ არ აჯობა უკვე.


ეს არ ეწერა მე რო წერა დავიწყე და ამას გამოვეხმაურები.
ინდი სექტორი იმიტო უნდა დავატოლოთ ჩემო სლეიერ ოქროს ეპოქისას, რომ მაშინ ფაბლიშერების ფულით და ზედამხედველობით იქმბნებოდა თამაშები. საინტერესოა დისკუსიის ამ ეტაპზე რო გაგიჩნდა ეს კთხვა. მე აქ ვცდილობვდი მეთქვა, რომ ამ მოდელს ბევრად მნიშვნელოვანი თამაშები აქვს შექმნილი და კიდევ ქმნის. მაგაზე ვლაპარაკობდით თავიდანვე.

და ის რომ დღევანდელი RPG ები როვნად უდგას კლასიკას, ძალიან კარგია - უბრალოდ პირველ რიგში RPG გარდა ძალიან ბევრი ჟანრი არსებობს, სადაც ვერ უდგას და მეორე რიგში, თუ უდგას უდგას სიუჟეტური თვალსაზრისით, არჩევანის თავისუფლების და სხვა შეზღუდული ბიუჯეტის რეალობაში შესაძლებელი ელემენტებით - მაგრამ გოტიკს, მასკარადს, მოროუვინდს, სკაირიმს და სვა მსგავს თამაშებს, ვერ უდგას ტექნოლოგიურად. ბანალურად იმიტომ, რომ 3D -ა და ამ ფორმატის გარეშე ეს თამაშები არ იქნებოდა ის რაც არის. მათი ეფექტის დიდძალი წვლილიც ზუსტად ამ სამ განზომილებაზე მოდის დღემდე, ხოდა ჩემთვის ეს მნიშვნელოვანია, თუნდაც ერპეგეშიც, რადაგნ იმერსია მაქ საერთოდ სხვა დონის. იზომეტრიასაც ვაფასებ, მაგრამ ეს მომენტი ბევრად პრივილეგირებულია და ეს დონე შესაძლებელია, მხოლოდ დიდი ბიუჯეტით.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#74 » 13 Nov 2020 22:07

SLaYeR - ექსკლუზივები იმ შუაშია რო სონის ფაბლიშინგით გამოდის და მაგათი შიდა სტუდიები აკეთებენ :) მე ინდი სექტორს და იმ ფაბლიშერ-დეველოპერის ეპოქას ვადარებ აქ ერთმანეთს და არა იმას რაც ეხა გამოდის ზოგადად :) რავი ეს შედარება რატო გადაწვიტე არვიცი, დამილინკე ჩემი მსგავს შედარებაზე გამყვანი ფრაზა მაშინ. კაცი გეუბნები ფაბლიშერებს და მათ მიერ შექმნილ ბიუჯეტებს თავისი დიდი პლისუი მოაქვსთქო და ფაბლიშინგით გამოსულ თამშებს მილინკავ. რავიცი რა გითხა

მოქონდათ კი, დღესაც ცალკეულებს მოაქვთ, ვინ უარყოფს მაგას? კარგი იყო როცა ამდენი ფული ისხმებოდა ხარისხში და არ იყო ხალტურა. ხარისხზე და ინოვაციაზე ორიენტირებული ინდუსტრია იქცა კონვეიერად და მაგიტომ დაფასდა ის ინდიც თორე ვინ გაიხედავდა მაგეთ? AAA სტუდიები რო ახალტურებენ თამაშს და ერთი და იგივეს შტამპავენ ეგაა პრობლემა. იმ სურათის გამო დავწერე თორე მე არ ვადარებ ეპოქებს საერთოდ, შეიძლება შევადარო თამაში თამაშს, ისაც იმიტო რო მომწონს და რაღაც საზომია ჩემთვის, მეტი ინტერესი არ მაქვს. ის სია იმიტომ დავლინკე რო ცოტა თამშის გამოსვლაზე იყო ლაპარაკი და არა იმიტო რო მაგ ეპოქას ვადარებდი ახლანდელ ინდის. და ნუ ცალკეულ თამაშებზე რო დავიდეთ ზოგი აჯობებს და ზოგი ვერა.

SLaYeR / hellwalker - ინდიზე ანტი განწყობა არ არის. ინდიზე არის ის განწყობა, რომ მას არააქვს განსაზღვრება და ყველაფერი მას ეწეპება ამის გამო, რაც არასწორია და მარტო ცუდი მოაქ როგორც უშუალოდ ინდი სექტორისთვის, ასევე მოთამაშისთვის, რომელსაც ორიენტირება არ შეუძლია ამ ფენომენის გარშემო, მისი არასრული დეფინიციის გამო.

ანუ აქ არგუმენტი რაც შეიძლება იყოს არის ერთი: არის თავისუფალი ბაზარი, არი ხელმისაწვდომი სამუშაო იარაღები, არის სფერო პოპულარული და დიდი თაობა ვეღარ ეძახის მხოლოდ გასართობს, ამიტო ეტანება ბევრი ადამიანი და კეთდება უამრავი ექსპერიმენტი ძალიან დაბალ ფასად. ბუნებრივი პროცესია ეს და ამისი აღმოფხვრა შეუძლია მხოლოდ დიდი ფულის ჩასხმას ხარისხიან პროდუქტში და იმით ხალხის დაინტერესებას. ვისაც უნდა 2$ იანი თამაში ითამაშოს, ვისაც უნდა ჰენტაი ის ითამაშოს.

SLaYeR - ხოდა რადგან სეგას მიდარებ სტიმს, მოდი ისიც შევადაროთ რაოდენობრივად რამდენი რამდენზე იქნება კარგის და ცუდის ფარდობითობა )) რაზეც შედარების გარეშე გეტყვი და დიდი ალბათობით მაგას მაინც დაიჯერებ, რომ ბევრად მეტია პროცენტულად სეგაზე კარგი და ათასობით ნაკლებია ხალტურა, რაც ცუდშიც არ გადის და დაუმთავრებელს ნიშნავს.

რა თქმა უნდა დღეს მეტი იქნება, ადრე არ იყო ხელმისაწვდომი საქმე დეველოპერობა კი არა პროგრამირებაც კი. დღეს ბევრი ადამიანი სწავლობს პროგრამირებას და რატომ არ მოსინჯავენ ბედს? სტიმი არ იქნება და იქნება itch.io, newgrounds და 2000-იანების სიამოვნებით ვთამაშობდი newgrounds-ზე თამაშებს, კაკრაზ იმ დანაკლისის გამო რაც მქონდა AAA-დან, სულ არ იყო მგონი მაშინ სტიმი.

ეხა ფეიბლს რო გამოყოფ და რო მიცინიხარ რანაირად ვერ დაიდოო, მეც გიცინივარ მაგაზე. კი დაიდო :) მაგაში მართალი ხარ :) ინდიში ფეიბლზე უკეთესი ერპიჯიები დაიდო. ბიოვეარის და ინტერფლეის დონის სტუდიებიდან წასული ხალხის ხელით, რომლებსაც გამოცდილება ზუსტად მაღალბიუჯეტიან პროექტებში ქონდათ მიღებული. ეგეც არაფერს არ ნიშნავს, ისე ვამბობ.

გამოცდილი ხალხის პრაქტიკაც ბევრს ნიშნავს თუ ხარისხს დებს და დისკო ელიზიუმის ახალგაზრდა ტიპების გამართლებაც. მუღამი ისაა რო ნიჭიერი ხალხი ხან დიდ სტუდიებში იქნება, ხანაც ცალკე, მთავარია ხარისხი დადონ და თამაშმა გაამართლოს.

მე იმ ტენდენციის ახსნა ვცადე რატომ გახდა ეს პატარა სტუდიები გამართლებული, ანუ როგორ გაამართლა, როგორ აშოვნინა ფული ამ ხალხს, რატომ დააფინანსეს ჟანრის მოყვარულებმა კიკსტარტერზე - მიზეზი იყო ის რო ეს დაპირებები აკლდა ხალხს და უნდოდათ ხელახლა გამოეცადათ უკვე დაკარგული და მივიწყებული გეიმფლეი თუ მიდგომები, ხოდა ზოგმა გაამართლა, ზოგმა ვერა, ზოგმა ძველს აჯობა, ზოგმა ჩაიჯვა, ზოგი გაკოტრდება, ზოგი გამდიდრდება, ზოგს მაიკროსოფტი იყიდის და იქნება მუდმივი ცვლილება. ბაზრის basic ამბავია ეგ რასაც ვუყურებთ

ინდი სექტორი იმიტო უნდა დავატოლოთ ჩემო სლეიერ ოქროს ეპოქისას, რომ მაშინ ფაბლიშერების ფულით და ზედამხედველობით იქმბნებოდა თამაშები. საინტერესოა დისკუსიის ამ ეტაპზე რო გაგიჩნდა ეს კთხვა. მე აქ ვცდილობვდი მეთქვა, რომ ამ მოდელს ბევრად მნიშვნელოვანი თამაშები აქვს შექმნილი და კიდევ ქმნის. მაგაზე ვლაპარაკობდით თავიდანვე.

თავისთავად აქვს და ვისურვებდი რო კიდე ჰქონდეს. მირჩევნია მაქსიმალურად ბევრი ფულით გამოწურონ ნიჭი ვიდრე ლიმიტებში იწვალოს ნიჭიერმა ხალხმა. აგერ მაიკროსოფტმა რო დაითრია რამდენიმე RPG დეველოპერი მივესალმები მაგას, სანამ აურევენ იქამდე.

და ის რომ დღევანდელი RPG ები როვნად უდგას კლასიკას, ძალიან კარგია - უბრალოდ პირველ რიგში RPG გარდა ძალიან ბევრი ჟანრი არსებობს, სადაც ვერ უდგას და მეორე რიგში, თუ უდგას უდგას სიუჟეტური თვალსაზრისით, არჩევანის თავისუფლების და სხვა შეზღუდული ბიუჯეტის რეალობაში შესაძლებელი ელემენტებით - მაგრამ გოტიკს, მასკარადს, მოროუვინდს, სკაირიმს და სვა მსგავს თამაშებს, ვერ უდგას ტექნოლოგიურად. ბანალურად იმიტომ, რომ 3D -ა და ამ ფორმატის გარეშე ეს თამაშები არ იქნებოდა ის რაც არის. მათი ეფექტის დიდძალი წვლილიც ზუსტად ამ სამ განზომილებაზე მოდის დღემდე, ხოდა ჩემთვის ეს მნიშვნელოვანია, თუნდაც ერპეგეშიც, რადაგნ იმერსია მაქ საერთოდ სხვა დონის. იზომეტრიასაც ვაფასებ, მაგრამ ეს მომენტი ბევრად პრივილეგირებულია და ეს დონე შესაძლებელია, მხოლოდ დიდი ბიუჯეტით.

ეს ჟანრებიც მოთხოვნა/მიწოდების ამბავია. რავი მასკარადის დონის 3D სამყაროს შექმნა დღეს ძალიან გაუჭირდება პატარა სტუდიას, შეუძლებელც კი მგონია დღეს იმერსივ სიმის დონის ლეველ დიზაინი დადონ ამ ბიუჯეტებით. ხოლო რასაც ახლა აკეთებენ, თუ არ მოითხოვს ხალხი არ გაეყიდებათ და შეეშვებიან მაგასაც - აგერ Deadfire მარტო იმის გამო არ გაიყიდა რო არც მარკეტინგი ჰქონდა კარგი და უბრალოდ ეგ უთე**ლესი სეთინგი პროსტა უმრავლესობამ არ მიიღო პირველი ნაწილის გამო, დაიგრუზა შემქმნელი და ბერად აღკვეცას აპირევს მგონი )))) თუ არადა აკეთონ ხარისხიანი. ეხლა ტენდენცია რო იყოს AAA დონეზე რო მაგ კომპლექსურ გეიმფლეის/ექსპლორაციას აწვებოდნენ და ვიჩერის დტალიზებული სამყარო იდოს ამხელა, იმხელა თამასა იქნებოდა რო ეგრევე დაიწყებდა ვიღაცა მაგ ხალხის შეკრებას და გამეორებას, მარა ნუ რაც აკლია ვიჩერს, დღეს ეგ არის სხვაგან სხვა სახით და ვითარდება მაგ ორი კუთხით ჟანრი მაინც. აგერ ახლა Baldur's Gate 3 გამოდის ძალან ლამაზი ვიზუალით და ვნახოთ სადამდე გაქაჩავენ, აყვნენ ამ გაპოლიშებული ლამაზი პერსონაჟების ტენდენციას და კარგია ეგ
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#75 » 13 Nov 2020 22:08

ის ერთი მოვლენა მოკვდა უკვე. გაიარა ეგ ოქროს პერიოდი, თავის საქმე ქნა. გააჩინა მუხტი დეველოპერებში რომ საკუთარ იდეებს, ოცნებებს და სიმართლეს მიყვნენ და იყვნენ დამოუკიდებელი მწარმოებლები. აპოვნინა დიდი პუბლიშერების მიერ აუთვისებელ მარკეტებში საკუთარი ადგილი. მყიდველსაც გაუჩინა ამათი ნაწარმის ღირებულების დანახვის უნარი და შევიდა მაგათ შოპინგ ლისტებში.

ამასობაში ზოგადად თამაშების ინდუსტრია შეიცვალა, გაიზარდა და გადაიხლართა.
► Show Spoiler


შენ თუ გინდა ამ ახალ მარკეტში გარკეული ღირებულებებით გამოარჩიო დეველოპერები, რომელიც მაგ ორიგინალური ინდი მუხტის იდეებით მოღვაწეობენ მაშინ ეგ თემა ცალკე განვიხილოთ ამ დამატებითი ხუ*ზნის გარეშე.

► Show Spoiler
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#76 » 13 Nov 2020 22:21

მეც ამაზე ვლაპარაკობ და ვაპროტესტებ

მაგრამ ვფიქრობ რომ გაჭირდება მანდ საერთოს პოვნა, რადგან ძალაინ აჯაფსანდალია. არტჰაუსი თამაშები და არტჰაუსი ზოგადად მაგალითად სავსეა ტრაკში პერო ფესტივალების მოსაგებად დაინჟინირებული ნაგვით რომელიც სრული ბუტაფორიაა და არ ატარებს ძლიერ მხატვრულ ღირებულებებს. ნოსტალგიაზე აგებული თამაშები სავსეა ასევე ბუტაფორიული და არასიღმისეული პროექტებით რომელიც ვიზუალურად გავს მარტო ძველ პროექტებს.
გამოდის რო გავიდეთ იმ თამაშებზე რაც გვინდა გამოცდილება, აუთენტურობა და ხარისხი უნდა გავითვალისწინოთ. და მაგას თუ ვშვებით მაშინ აწი კარგი თამაშების სია გამოდის ხელით ნარჩევი და შეფასებული.

ხოდა აჯაფსანდალი, რომ არის და ყველაფერს, რომ ძალით, თუ უნებლიედ ინდი ერქმება სანრო, ეგ არის ამ თემის მთავარი არსი. მე მინდა რო ყველაფერს თავის სახელი ერქვას და ინდის დეფინიცია ვიცოდე ამ აჯაფსანდალის თავიდან ასარიდებლად.

მაგიტომ ვამბობ, რომ რეალური ინდის განსაზღვრა უნდა გაჩნდეს, რომ იგი განთავისუფლდეს ამ ნაგავისგან რაც მასში მოიაზრება.

მე ზევითაც დავწერე და ვფიქრობ, რომ ინდი უნდა იყოს ის თამაში, რომლის ცენტრალური სათამაშო ელემენტები არის რაღაცით უნიკალური, ხოლო თვითონ თამაში არის დასრულებული და წარმოადგენს არა სადემონსტრაციო მოდელს, არამედ პროდუქტს. აი ეგეთი ინდი მინდა მე პირადათ. და იმედია აქ მაინც მიხვდები, რომ მე ინდის არაფერს არ ვერჩი, უბდალოდ მინდა მეტი კონკრეტიკა, რომ ვენდო მიმდინარეობას. არმინდა აჯაფსანდალი.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#77 » 13 Nov 2020 22:45

თეორიულად მივესალმები მაგას და ნებისმიერი მცდელობას რომ იყოს ეგეთი ტერმინი რომ იპოვო მარტივად რაც გინდა. პრაქტიკულად არ ვიცი რაში შემიძლია მანდ მოხმარება. ეგეთი რამის ბრენდინგს და გავრცელებას სერიოზული ინფლუენსერი ჭირდება.

სტიმმა მაგის მოგვარება ცადა ტეგებით. რო მაგალთად ინოვაციურ თამაშს ექნებოდა ინვოცაციუური ტეგი და არტჰაუსს, არტჰაუსის. პახოდუ ბევრი მოთამაშე რასაც დატაგავდა იმას ექნებოდა წონა. მაგრამ სხადასხვა ჟანრებში სხვადასხვა ეფექტურობით იმუშავა. ეხა მეორე ტალღაზე დაგვიგზავნა დეველოპერებს სწორედ მიტაგეთო მაგას წინ წამოვწევთო და რავი რა შედეგი იქნება.

► Show Spoiler
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#78 » 13 Nov 2020 23:12

იყოს ნიშური, რა პრობლემაა? უშუალოდ იმ ჟანრში შეიტანოს რაღაც ახალი რაშიც გამოდის, იმ ჟანრში იყოს უნიკალური მისი ცენტრალური სათამაშო ელემენტებით. მთავარია, რომ იყოს უნიკალური და დასრულებული.

ყველა ინდი რაც ფასეულია ფასობს მისი უნიკალური ელემენტები გამო, ახალი ხედვის გამო. აი გაიაზრეთ. ეს ახალი ხედვაა ზუსტად ის, რაც აერთიანებს და კრავს ხარისხიან თამაშებს მანდ. მეტი ვერაფერი ვერ გახდის რეალურად გასაგებს იმ მცნებას რასაც ინდი ქვია.
მე და შოთამ რო გავაკეთოთ ეხა ტეტრისის პირდაპირი კლონი ეგეც ინდია, იმიტო რო ჩვენი დამოუკიდებელი ბიზნესია, მარა ეგ არავის არაფერს არ აძლევს საეთოდ და ეგ მინდა რო გითხრათ.

და ამ ყველაფრიდან გამომდინარე გამოდის, რომ ინდია ის თამაში, რომელიც ანვითარებს ჟანრს, ან ქმნის ახალს. ინდეფენდენთი კი იმიტომ მიენიჭა, რომ პროექტში მაშტაბური ექსპერიმენტის საშუალებას ფაბლიშერი არ იძლევა, ხოდა მისგან თავისუფლებამ მოიტანა ის, რაც რეალურად უნდა ერქვას ინდის - ინოვაციური პროექტი . და მე თუ დღევანდელი სტიმის თამაშებს უშუალოდ ამ ფილტრით გავივლი, დავიგინები, რომ ბევრად უფრო მეტ რიალურ ინდის ვიპოვი, ვიდრე რაიმე სხვა ინდი ფილტრებით რაც სტიმს შემოაქ.

ჩემი აზრით, ინდი არის ინოვაციური და რაც მთავარია დასრულებული პროდუქტი და არაფერი სხვა.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#79 » 13 Nov 2020 23:34

ანუ თუ სწორედ გავიგე. ეხა შენ მოგაქ ეგ მოცემულობა არამარტო შენთვის არამედ ზოგადად. ამიტომ მაგაზე პირადი მაგალითით გიპასუხებ.

ჩემ პირად მაგალითზე მასე ვიწროდ არ იფარგლება. ტეტრისი რო 10 წელი არავის გაეკეთებინოს და გამიკეთოთ ძველი ტეტრისი მუღამის მომტანი ახალი ტეტრისი, რომლის user experience არის გათანამედროვებული ჩემთვის ღირებული იქნება. (და ფული ამბობს რომ ძალიან ბევრი სხვისათვისაც).

კიდე ბევრი ეგეთი შემთხვევაა რომლის მთავარი აპრიორი არაა ინოვაცია ან უნიკალურობა.

ჩემთვის უფრო სწორი იქნება რომ თუ მიწევს კომპრომისი გაკეთება შენ პროდუქტზე, უნდა მომცე ის რასაც უფრო ხარისხიანი პროდუქტები ვერ მაძლევენ საკმარისი დოზით. მორჩა.

თუ კომპრომისის გაკეთება არ მიწევს კიდე შენ პროდუქტზე, მკიდია ინდი ხარ თუ მინდი. არის კარგი პროდუქტი უბრალოდ.

► Show Spoiler
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Return to “Gamer”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests