ყველა ინდი ინდია?!, განხილვის გახსნა > პასუხისმგებლობის თავიდან არიდება...

დისკუსა გეიმინგზე ◀ განხილვის გახსნა ◀ გარჩევის გახსნა ◀ გამოკითხვა ◀ შედარება ◀ ჩამონათვალი ◀ გაზიარება
User avatar
Slacker
Posts: 313

ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#1 » 06 Nov 2020 23:55

ძმებო დღეს ვფიქრობდი, შეიძლება სადმე უკვე იალაპარაკეთ კიდეც ამაზე,
კაროჩე ამ ინდი თამაშებით ტვინი არ მოგე**ნათ??
რას ვგულისხმობ ანუ ყველაფერი რომ ან ინდია ან AAA, თითქოს გამოსავალია რა, აი ინდი თამაშია და არ და*ვა*ვა ძმაო ))))
დღეს ვათვალიერებდი თამაშებს და ჯერ ხო იმენა ერთი არ მოგეწონება, თუ მოხდა და რამე დაგევასა ინდი, ძმაო. გადმოწერ, თითქოს ჯიგრულია მარა აი რაღაც ნაწილზე მაგრად არ იმუშავეს ეტყობათ.
მორტალ შელიც რომ ინდი თამაშში საღდება კაროჩე ძაან ცუდია რა.
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: Beer Talk

Unread post#2 » 07 Nov 2020 00:19

ბევრი მიმართულებაა ინდიში
Hollow Knight არის ინდი და დარქ სოულსის დონის თამაშია, გინდა ლორით, გინდა თემატიკით, გინდა გეიმფლეით.
RPG-ები ისეთები დაიდო ნებისმიერ AAA-ს დაუდგებიან, ძველსაც და ახალსაც
მე ინდიში უფრო ვხედავ პოტენციალს და ხარისხიან განვითარებას ვიდრე AAA-ში.
მინუსი არაა ეგ რო ბევრია და არჩევა ჭირს, ნიშა და ფავორიტი დეველოპერები უნდა იპოვო და იმათ გაყვე.
იგივე ლოგიკაა "აი AAA თამაშია, ნახე რა გრაფიკაა, რა პროდაქშენია, როგორ შეიძლება დაგვაჯვა" და სინამდვილეში ***ობაა ჩვეულებრივი, კომპანიების სახელით და ფულით გაქაჩული
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: Beer Talk

Unread post#3 » 07 Nov 2020 00:36

ხოდა კაკრაზ ეგ მაღიზიანებს, ინდი არა დურბინდი, თამაში თუ კაია, ხოდიანია და ყველას მოგვწონს, AAA თუ არაა, ამიტომ ინდია?
თვითონ მიდგომაა რა ბანძი, ყველა ინდი ვარო იძახის თუ AAA-ს არ აკეთებს და დებილობაა ეგ, თითქოს ორი უკიდურესობა არსებობს მხოლოდ და მორჩა.
მორტალ შელი ითამაშე? ეგ რანაირი ინდია
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: Beer Talk

Unread post#4 » 07 Nov 2020 00:53

ინდი იმას ნიშნავს რო რაღაც დიდი სტუდია არაა და ის აკეთებს.
ახლა შენ რო დაითრიო მილიონი და გააკეთო თამაში ინდი იქნები იმიტო რო 100 მილიონს დახარჯავს დიდი სტუდია და შეიძლება მაინც შენ აჯობო იდეაშიც, გეიმფლეიშიც, თამაშის მუღამშიც. საამაყო ამბავიც კია ეგ რო დიდ პროდუქტს დებ პატარა სტუდია
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: Re: Beer Talk

Unread post#5 » 07 Nov 2020 01:39

არამგონია ფანბოის გარდა ეგეთი რამე გითხრას ვინმემ. ძაან ცუდი ხალხი იყენებს ხოლმე ეგეთ ტაქტიკას თავისი მ*ერის გასამართლებლად. ნუ რათქმა უნდა პირიქითაც არ უნდა შეუვარდე არაადეკვატურად და რაღაც 1 კაციან თამაშს არ მოსთხოვე ჰიდეო კოჯიმას სინემატიკები, და ლაივ ორკესტრით ჩაწერილი მუსიკა.

იმაში არ დაგეთანხმები რომ ინდი და AAA არის მარტო. ხარისხის შეფასება მაგათ დამოუკიდებლად ხდება. ანუ არის ბოლომდე გაპოლიშებული ექსპერიენსები პატარა სტუდიებიდანაც (Super Giant), და უზარმაზარი Team-ებისგანაც. არის იგივე B-Grade პროექტებს რო ეძახიან, საშუალო ბიუჯეტის მაგალითები ასევე უამრავი სხვადასხვა ზომის სტუდიებისგან. და არის პროტოტიპის დონის ნაგავიც.

ხალხს აქ ამ ყველა ხარისხთან თავისი დამოკიდებულება და მოლოდინი ჩამოყალიებული. მარტო თამაშებზე არაა ესე კინოშიც იგივეა და სერიალებში. ზოგი მარტო ყველა მხრივ ხარისხიან პროდუქტს მოიხმარს. ზოგისთვის მნიშვნელოვანია ვიზუალური პრადაქშენი და დალშე ნაგავ სთორის და გეიმპლეის აიტანს, ზოგი პირიქით კაი სთორი და გეიმპლეი მიეცი და თუ გინდა ტუალეტის ქაღალდზე დახატული არტი იყოს.

მაგის გარშემო ყალიბდება მერე მარკეტები და ნიშები. მაგალითად ბოევიკები თუ დინამიურია და ეფექტურად გადაღებული, უმეტესობა არ ითხოვს მაგათგან კაცობრიობის არსზე დამაფიქრებელ სიუჟეტს. B-grade open world RPG_ს თუ საინტერესო ექპლორაცია და სთორი აქ, რახიტ კომბატს და პრობლემურ გრაფიკას აიტანს ბევრი.

ამიტომ ზოგადი შეფასების და ობიექტურობის გარეთ, ყალიბდება ეგეთი პირობითი ხარისხის ნიშები. და უკვე მყიდველი/გამყიდველის შეთავაზება იგება მაგ პირობითობით. მანდაც არასწორი იქნება შენგან რო შეუარდე და გატრაკება დაუწყო, ნაკლებს რატო აიგნორებთო. მარა შენ თუ შენ პირად ექსპერიენს წერ და თამაშის ნაკლები ვნებს შენ ექსპერიენს არც იმათმა უნდა გაგიტრაკონ.

პირადად მე უფრო მიხარია ინდი თამაში, თუნდაც ინდიში CD Project-ს ხელა გიგანტი იგულიხსმებოდეს. იმიტომ რომ ვერ ვიტან პაბლიშერის მონობაში მუშაობას დეველოპერების და მთელი ცხოვრება შედევრების დადების მერე რო შეულიათ მოისროლონ როგორც გაუსწორდებათ IP-ს ქონის გამო არ მევასება ეგ ამბავი.

მაგრამ იმას რო ვარჩევ რა ვითამაშო ან რა მომწონს სულ *ზე მკიდია ავტორი. თუნდაც ჰიტლერის და სტალინის დუეტი იყო პედოფილთა ალიანსის მხარდაჭერით. პროდუქტი პროდუქტია და იმის ხარისხით და არსით შევაფასებ, და პირადად თუ მომწონს ექსპერიენსი დადებული.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: Indie მინდი ფერაჩინდი

Unread post#6 » 07 Nov 2020 02:03

ტაკ ტერმინებს რაც შეეხება. არცერთს არ აქ მყარი განსაზღვრება.
AAA -არის ნასესხები ტერმინი სპორტიდან და აქ იგულისხმება რომ გამოცდილი სტუდია, დაკოპმლექტებული პროფესიონალებით და დიდი ბიუჯეთით აკეთებს მაშტაბურ პროდუქტს.

ინდი - ტექნიკურად ნიშნავს ინდივიდუალურ მეწარმეს. ანუ როჟა რომელიც არაა სხვის სუბსიდირებაში და ქმნის საკუთარ პროდუქტს. ბლიზარდი მაგალითად AAA - ინდია. ასევე უბისოფტიც და CD Project-იც.

უფრო კულტურულ ამბავში ინდი დაიწყო როგორც ფენომენი როცა თუ არც ვცდები Electronic Art-იდან წამოსულმა ორმა დეველოპერმა შექმნა პატარა თამაში სახელად World Of Goo. მაშინ ყველა სერიოზული გეიმერი იყო დიდი პაბლიშერების პროდუქტის მომხმარებელი, მარკეტები იყო ჩაკეტილი პატარა სტუდიებისთვის და პატარა თამაშები იყო ქალებზე და კაზუალებზე გათვლილი თამაშები როგორიც იყო Diner Dash და Zuma.

World Of Goo - ის გამოსვლამ შეცვალა ხალხის დამოკიდებულება. რომ შეილება პატარა სტუდიამ გააკეთოს პატარა თამაში რომელიც არის თ*სლი და რომლის თამაში არ შერცხვება ნამდვილ გეიმერს.

(მანამდეც კეთდებოდა პატარა სტუდიებში გეიმერული თამაშები მაგრამ აღიარების გარეშე ნიშებზე მუშაობდა. მაგალითად პირველი Mount & Blade)

ამის მერე მიყვა რამდენიმე ეგეთი წარმატებული ხარისხიანი პროექტი. Braid, Limbo, Super Meat Boy, Fez.

ამან კიდე უფრო გაამყარა ინდიების პოპულარობა და კულტურულად underdog_ის როლი მოირგო. ნამდვილი გეიმერები რომლებიც დიდი ბუღალტერიად ქცეული სტუდიებიდან მოდიოდნენ და უსულო დაშტამპული ნაგავის მაგივრათ გულით გაკეთებულ ჯიგრულ პროექტებს დებდნენ.

ამის მერე რაც დრო გავიდა უფრო გაივრცო ინდის როლი და სახეობა. ზოგმა ტრაკში პერო გაიკეთა და სასიარულო სიმულატორებით აბსტრაქტულ სთორითელინგს ხელოვნებად ასაღებდა, ზოგი ნოსტალგიას წველიდა, ზოგი ერთ გიმიკას ირჩევდა და ნოვატორის ქუდით ლაბორატორიის ვირთხის სიმულატორებს დებდა. ზოგიც მარკეტინგ სლოგანად იყენებდა პროსტა ინდის და ასეტ სთორის შაბლონებით აწყობილი თამაშებით სტიმის კარტების ალგორითმების ექსპლუატაციით ფულს აკეთბედა ან სტრიმერებთვის აბსურდული ექსპერიენსის მასალას აგენერირებდა.

ამ ყველაფრის ფონზე პერიოდულად ღირებული, საინტერესო და ხარისხიანი პროექტები ამოყვინთავდა. ისევე როგორც ყველა სხვა სფეროში.

ეხა ცოტა გაცვეთილ მარკეტინგ ტერმინად შემორჩა, რომელსაც ვინც როგორც უნდა და ესმის ისე იყენებს. და უკვე კონკრეტული კონტესტიდან გამომდინარე უნდა შეაფასო და გამოხვიდე.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10330

Re: Indie მინდი ფერაჩინდი

Unread post#7 » 07 Nov 2020 04:27

მე მესმის ამ ადამიანის პოზიციაც და პრეტენზიაც. მეც ასევე არ ვთვლი, რომ თითიდან გამოწოვილია ინდის იარლიკით შეცდომებზე თვალის დახუჭინების ფენომენი - ანუ - ინდია, ეპატიება. მაგ პრინციპით უამრავი ნახევრამდე მიყვანილი "კარგი შეფასების მქონე" თამაში მინახავს და მაგაზე მილაპარაკია კიდეც. მაგალითებიც მომიყვანია. სტიმმა გააჩნია ეგ განწყობა და გააჩინა ინდის პირველი ტალღებით, რომელიც რეალურად კარგი თამაშებისგან შედგებოდა. ხოლო უკვე დღეს, მსგავსი ლეგასის გამო, თუ პროექტი შედარებით ორიგინალურია, მისი ტექნიკური შესრულება მომხმარებელს უმეტესწილად ყ*ეზე კიდია - ერთგვარი დინამიკა გაჩნდა ეგეთი, კულტურული ფენომენი. მაგრამ იგივე ხალხი, კონსოლებზე იგივე თამაშებს სრულიად სხვა თვალით და რეაქციით აღიქვავს. სასტიკი კრიტიკის ქვეშ ხვდება ბევრი პორტი. და მანდ ჩანს ხოლმე ყველაზე კარგად ამ თემის მთავარი ჭრილობა.

დღეს ინდიში მოიაზრება თამაშების ერთგვარი არტჰაუსი, მაგრამ რეალურად ხალტურის ბუდეს აგენერირებს. ამ მოცემულობის სწორად გასაგებად კიდე უფრო შორს წასვლაა საჭირო.

ეს "არტჰაუს დვიჟუხა" დაიწყო ციფრული დისტრიბუციის ფენომენის გაჩენით. ეს ის დროა როცა დეველოპერი მიხვდა, რომ რეალური დისკების გარეშეც შეეძლო თამაშების გაყიდვა. და იმასაც მიხვდა, რომ გამომცემელიც აღარ იყო საჭირო. ანუ? ამასთან ერთად აღარ იყო საჭირო ის უზომო ტრა*კის ტკივილი, რაც ფაბლიშერის მიერ, პროექტის ზედამხედველობის ქვეშ ყოფნას ნიშნავდა. ეს რეალურად ჯანგოს განთავისუფლების ისტორიაა, უბრალოდ გეიმდეველოპმენტის ისტორიაში. რასაც როგორც ყოველთვის თავისი პლიუსებიც მოჰყვა - კარგი, ინოვაციური ექსფერიანსების სახით და მოჰყვა მინუსებიც - თაღლითი სტუდიები და მათი ხალტურა, რომელსაც თვითონ სტიმი და სხვა გასაყიდი პლადფორმები, რბილად, რომ ვთქვათ ნაკლებად აკონტროლებენ. და რომლების რიცხვის ყოველდღე უფრო და უფრო მატულობს.

ხოდა მივიღეთ ეს სურათი რაც დღეს გვაქვს. საკმაოდ ქაოტური, დიდი+კარგი პროექტების მაგარი სიმცირით.

და ეხა რაც შეეხბეა AAA პროექტებს. რაც რეალურად იმას ნიშნავს, რომ თამაში ცნობილი კომპანიის ზედამხედველობის ქვეშ გამოდის, ანუ იგივე გამომცემლის. გამომცემელი, ამ შემთხვევაში არის პროექტის ყველაზე დიდი ფინანსური პარტნიორი, რომელსაც შესაბამისად ყველაზე მეტი უფლებააქ საბოლოო პროდუქტზე. და აქ ხდება ის, რაც არ უყვართ ინდი დეველოპერეს - გამომცემლის წესების გათვალისწინება და მათი სახით, ერთგვარი ხარისხის კონტროლის ყოლა. ხარისხის კონტროლის, რომელსაც პირველ რიგში იმ თავისი ჩადებული ინვესტიციის დაბრუნება აინტერესებს. რაც ნიშნავს, რომ თამაშში იქნება უშუალოდ იმდენი ძველი და ახალი იდეა, რამდენსაც მათ მიერ დათვლილი რისკის გაწევის დიაპაზონიც მოგვცემს.
და შეიძლება ვთქვათ, რომ ეს ყველაფერი ცუდია, რადგან ხელს უშლის ახალი, ინოვაციური იდეების დაბადებას, უბრალოდ აქ ძალიან დიდი მაგრამ იწყება.

მაგრამის პირველი და ყველაზე რიზონული ეტაპი არის თვითონ გამომცემელის ფენომენი, რომელსაც დეველოპერი ვერ ატყუებს ისე, როგოც მე და შენ გვატყუებს დღეს ვიღაც ვასია, თავის ტუალეტში, მუხლზე აწყობილი "რაღაცის კოდით". რომელიც ერლი ექსესში უდევს, მაგრამ ისეთი დისქრიფშენი უწერია, რომ ყველას ჯერა ვასიასი. იგი შეძლებს. მარა როცა კომპანიას 50, ან 100 მილიონი აქ პროექტში ჩადებული, ეს იმას ნიშნავს რომ იგი თავის საქმესთან ერთად შენ საქმესაც აკეთებს. რადგან ორივეს ძალიან გინდათ, რომ საბოლოო პროდუქტი იყოს ის რაც რეალურად ეღირება მისი საფასური.

ზუსტად ამიტომ იყო, რომ ადრე გააჩნდა სტუდიასაც და გამომცემელსაც. თუ გამომცემელს ქონდა იმის უნარი, გამოცდილება, პროფესიონალიზმი, რომ უბრალოდ ხარისხი გაეკონტროლებინა პროდუქტის და უშუალოდ მის დეველოპმენტში არ ჩარეულიყო, გამოდიოდა ის თამაშები რაც ჩვენ დროს გამოდიოდა :) ხოლო დღეს ეს "ბოროტი", ჩვენი საქმის მკეთებელი ტიპები აღარ არიან იმდენად საჭიროები. დღეს არიან მხოლოდ ისეთი კომპანიები, რომლებიც იგივე სტუდიები არიან თავიანთი თამაშებისთვის და შიგნით ზუსტად იგივე ხდება რაზეც ეხა ვილაპარაკე. მაგ. შეილება ბლიზარდი უშვებდეს თავის თამაშს, მაგრამ რადგან ამხელა თანხას დებს შიგნით, იმ დეველოპმენტის გუნდს თვითონვე აფსოლიტურად ისე აკოტროლებს როგორც იგივე გვერდითი გამომცემელი :)
და გვყავს სხვა უამრავი ფორმის და დონის, ოღონ გაააცილებით მცირე თამაშები, რომლებშიც ცალსახად ჭარბობს უამრავი სახის, პროფესიონალურიდან დაწყებული, ლოხურით დამთავრებული ავადსახსენებელი ხალტურა. ხალტურა რომელიც თითქმის გამორიცხულია პროექტის დეველოპერი-გამომცემლის ფორმატში. და მე ნამდვილად ვერ ვიტვი, რომ ეს ფორმატი მოთამაშისთვის წამგებიანი იყო, ან გახდა დღეს. ზუსტად მაგიტომ იყო, რომ ადრე დიდი თაითლები არა წელიწადში 2 ჯერ, არამედ 10 ჯერ და 20 ჯერაც გამოდიოდა.

აი 2004 წელი სიწტვაზე, ან 2007 წელი. მე ვხედავ აქ იმას რაც დღეს აღარ მაქ და მენატრება. დღეს ელემენტარულად მეზარება, იმ ქაოსში გარკვევა რაც ხდება.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: Indie მინდი ფერაჩინდი

Unread post#8 » 07 Nov 2020 11:08

აბსოლუტურად გასაგებია რასაც წერთ თქვენ, მაგრამ მაინც მგონია, რომ სწორად ვერ ავხსენი რაზე მაქვს საუბარი.
ინდი კაია თუ ცუდი ამაზე არ ვსაუბრობ, პრობლემა მდგომარეობს იმაში რომ ყველა ე.წ. პოპულარული თამაში არის ან AAA ან ინდი, ოღონდ ეს ხდება იმიტომ რომ საშუალო ზომის და შესაძლებლობების გუნდებიც თავის პროდუქტებს "ინდიში" ფუთავენ და ამით თითქოს პასუხისმგებლობას იხსნიან.
უხეშად რომ ვთქვათ თუ ორი კორპუსი ხალხი არ აკეთებს თამაშს ესეიგი ინდია.
მოკლედ მორტალ შელი, როკეტ ლიგა და დისკო ილიზიუმიც რომ ინდია და ორი კაცი რომ თამაშზე მუშაობს ისიც, არაა სწორი))
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#9 » 07 Nov 2020 11:30

ინდიში გადის ის რომელიც გამომცემლის ფრთის ქვეშ არ კეთდება. მაგიტოა რო ყველაფერი ინდია :) იდეაში ძაან უაზრო განსაზღვრებაა და უფრო ტრ**ში პერო ამბავია, ვიდრე რეალური დეფინიცია. ისევე როგორც ААА.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#10 » 07 Nov 2020 11:37

Riddick
ეგ არ მომწონს ზუსტად.)))
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#11 » 07 Nov 2020 12:12

Publisher- არანაირად არ ყოფილა Gate Keeper-ი ხარისხის. უამრავი ხალტურა და ნაგავი თამაშები გამოდიოდა მაშინაც სწორედ პაბლიშერების ქუდის ქვეშ და ძალიან არასწორი დახასიათებაა მაგისი. PC-ზე ხო გამოდიოდა და გამოდიოდა, და კონსოლსაც არაუჭირდა. განსაკუთრებით EA-ს რეპერტუარს რო შეხედო. თუ არ გჯერათ ჩაუჯექით გეიმსპოტზე ან Ag.ru_ზე წლებით და ხარისხი 7-ზე ქვემოთ და ნახავთ რამდენ ნაგავს აკეთებდნენ ეგ პაბლიშერებიც. მათ შორის ბაგებს, დაუმთავრებელ ფიჩერებს და ა.შ. ან მშრალი ხიდის ექსპერიენსი გაიხსენეთ ელემენტარულად ყოველ Soul Reaver 2-ს გვერდით რო ედო Chaos Legion https://youtu.be/RwSVf6vSlyE?t=453 და რამდენი თამაშის უკან დაბრუნება დამჭირვებია სრული ნაგვობის გამო. ჩაშხამებული და გაფუჭებულ სერიებზე არაფერს ვიტყვი კონსოლზე და ფართო აუდიტორიებზე რო ტენიდნენ ნიშა სერიებს და მულტიპლეირს ტენიდნენ აფსურდულად ყველგან.

მანდ Gate Keeper-ი და მაგ როლის შემსრულებელი იყვნენ ჟურნალისტები და პლატფორმები, რომლებიც ქმნიდნენ სიტუაციას სადაც ინფორმაცია მოგვდიოდა მარტო TOP 100 თამაშზე, და იმის იქით რა ხდებოდა საერთოდ არ ვიცოდით. ანუ იყო კურირებული კრიტიკოსები და რევიუშიკები. (პახოდუ ჩვენც ერთადერთი Target აუდიტორია ვიყავით, და ჩვენ გემოვნებაზე არგებდნენ ყველაფერს. რაც მოშნად შეიცვალა ეხლა. )

ეხლა ჟურნალისტებს აღარ ვენდობით იმიტომ რომ თამაშებზე ლაპარაკის მაგივრად გეი უფლებებზე და ვირტუალური ძუძუების სექსისტობაზე გვი*ავენ ტვინს. თორე ეხაც რო შეხვიდე და გამოიწერო ბევრი საიტი ვაბშე არარი რთული უმეტესად AAA და გაქაჩული თამაშების კურირებული სტრიმი მოგდიოდეს.

რაც შეეხება მაღალი ხარისხის AAA თამაშებს, მანდ კაკრას რო პაბლიშერების ბრალია ეგენი რო არ გამოდის. იმიტომ რომ დააკვირდე ნელნელა ყველა სტუდია გადაყავთ დიდი Games As Service მულტიპლეირ ვეშების საშტამბად. იმიტომ "კეთილი ფულიანი ბიძიები" (კაირა)))))) ფიქრობენ რომ მეტი ფული ონლაინში და ლუტ ბოქსებში მოიხევა და Single Player გეიმინგი მკვდარიაო არავის არ უნდაო ნუ გვთხოვთ მაგასო გვეუბნებიან. https://medium.com/@orucdim/the-single- ... 33be220fbc

P.S. და ეს ყველაფერი იმის ფონზე რომ დღესაც უამრავ თამაშს უშვებენ პაბლიშერები და მათ შორის AAA თამაშების უმეტესობას. ზუსტად იგივე პაბლშირები, იგივე კონტრაქტებით, იგივე სტუდიებთან.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#12 » 07 Nov 2020 14:47

მინდოზ პოდაქშენს ადარებ შენ. ანუ ხედავ დავუშვათ 10 კაციან ინდი თამაშს რომელსაც საოცრად მაღალი პროდაქშენი აქვს და ფიქრობ რო ინდი არ უნდა იყოს, იმიტომ რომ გვერდით ერთ კაციანი თამაში დევს დაბალი პროდაქშენ ხარისხით, მარა რეალურად ორივე ინდია. მორტალ შელზე არ ვიცი რამდენმა კაცმა იმუშავა მარა პატარა თამაშია, დიდი დროზე ვერ გაქაჩავდნენ მაგ პროდაქშენს, ამიტომ სადღაც რაღაც დააკლეს. ბევრ AAA-ზე უკეთეს გრაფიკას და გეიმფლეის თუ დებს ეს ვერ გამორიცხავს ინდი კატეგორიიდან. ეხლა 20 მილიონი თუ ედოთ და ისე უბერავდნენ ეგ სხვა საქმეა.

სისწორე რაში მდგომარეობს ვერ ვხვდები. დამოუკიდებელი სტუდია ქმნის პატარა ბიუჯეტით და ბუნებრივად მაგ ნიშაში ექცევა. როკეტ ლიგა შეიქმნა 2 მილიონად, როცა მაგ თამაშამდე უამრავი სტუდია ხარჯავდა ფულს სხვადასხვანაირ რეისინგებზე და ეგეთი რამე არავის მოაფიქრდა))) დისკო ელიზიუმი რამდენიმე მეგობარმა შექმნა ესტონეთიდან "გარაჟის" დონეზე და კი დადეს ტოპ როულფლეი.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#13 » 07 Nov 2020 19:31

თქვენ ხარისხზე მელაპარაკებით და მე იმაზე რომ ყველაფერი ინდი თამაში გახდა უკვე და ამ ყველას ინდობაში, მართლა პატარა პროექტები ჩაკარგულია))
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#14 » 07 Nov 2020 19:49

ანუ ინდიში გაგყავდა ფსიქოლოგიურად ცუდი თამაშები და ეხა კარგი თამაშებიც რომ არის ნერვები გეშლება მაგათი გარჩევა რო გიწევს? ვერ მივხვდი :D
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#15 » 07 Nov 2020 19:59

თავისუფალი ბაზარია, მინიმუმ 6 უფასო ენჯინი, ინდუსტრიამაც კაი ხანია ჩამოირეცხა სტიგმა და ერთერთი წამყვანი სფეროა, ხოდა ბუნებრივია ეგ რო ბევრი ხალხია მიმწყდარი და ბევრი ინდი თამაში იქმნება :D რაოდენობრივადაც დიდი კომპანიები იმდენი არ არიან რამდენიც ეს პატარა სტუდიები :D

პატარა სტუდიების ან ცალკეული ინდივიდების ბიუჯეტური თამაშები = ინდი თამაშებს
პატარა ბიუჯეტი შეიძლება იყოს 1$ იც და 5 000 000$ დოლარიც, ანუ დიდი სტუდიების ბიუჯეტს რო შევადაროთ ბევრად ნაკლები.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#16 » 07 Nov 2020 22:05

hellwalker
ინდიში გამყავდა და გამყავს თამაშები, რომლებიც შექმნილია დამწყები სტუდიების მიერ და არა სხვადასხვა სტუდიებიდან წამოსული ხალხის დაარსებული პატარა სტუდიის მიერ, რომელთაც ძირითადად ფაბლიშერის ნერვები არ აქვთ და მოდი ამათ დედასაც შე**ცით ჩვენით მოვხოდოთო :D
ესეც ინდია განმარტების მიხედვით, კი ბატონო. მარა აი არ მევასებიან რაა
SLaYeR
ხოდა არ მომწონს ყველა რომ ინდი თამაშების შექმნას აწვება და არ უნდათ ფაბლიშერები, თავის ხოდზე წამოწოლილები არიან და რასაც უნდათ აკეთებენ და ამასობაში იქმნება ძაან ბევრი ნაგავი. ვერ დაა*ვამ ძმაო ინდია, პატარა სტუდიაა, ბიჭებმა იწვალეს)))))))
ზოგჯერ საჭიროა როზგი)))))))))

ისევ იგივე აღარ მითხრათ, მგონია, რომ ჩემშია პრობლემა და ვერ გიხსნით რა არ მომწონს.
თუ არ მეთანხმებით გასაგებია და მისაღებია^^
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

User avatar
SLaYeR
Posts: 5399

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#17 » 07 Nov 2020 22:16

ეგაა მაგარი რო რასაც უნდა იმას აკეთებენ და ბაზარზე გათვლილ დირექტივებს არ ასრულებენ :D
თან ნუ რაოდენობრივად სამი AAA თუ გამოდის კარგი წლიურად, სამჯერ მეტი მაინც ინდი გამოდის კარგი, როგორც თამაში ყველანაირი თვალის დახუჭვების გარეშე. ვერ აყენებს AAA გეიმინგი ამ მარალი ხარისხის ვიზუალური და ანიმაციური კინო თამაშებით პლანკას, რითაც განსაზღრვრავდა ბაზრის ტრენდს, პლანკას აყენებს გეიმფლეი, ინოვაციები, საინტერესო გადაწყვეტები, თამაშურობა, ხოდა ამიტომაც ყავს და კიდე კარგა ხანს ეყოლება ამ პატარა სტუდიებს მყიდველი
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
hellwalker
Posts: 5618
Contact:

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#18 » 07 Nov 2020 23:06

ხო არ ვიცი, ისეთი შეგძნება მაქ რომ ვიღაც ზადროტმა ს*მა დაგიწერა მარაზმი სადღაც და იმის უსამართლობაზე ხარ გაბრაზებული.

დალშე ტერმინების გარშემო ვერ შედგება მანდ დისკუსია. ისე გამოდის ეხა როგორც ვხვდები რომ შენი პირადი დეფინიციით დაყოფილი კლასიფიკაციას რო არ ემთხვევა ზოგადი კლასიფიკაცია მაგი არ მოგწონს?

ხარისხს რაც შეეხება, როგორც გავიგე არ მოგწონს გამოცდილი ხალხის მიერ დამოუკიდებლად წამოწყებული და ბოლომდე ვერ მიყვანილი პროექტები. განსაკუთრებით როცა ინდის ქუდით ამართლებენ თავის მიქარვებს?

ეგ არავის არ მოწონს, მეგა ფანბოების გარდა. და კი ორმაგად ჩმორულია ინდით რო ცდილობ კიდევ საკუთარი მიქარვა ან მოთამაშის მოტყუება დაფარო.

OFFTOPIC
► Show Spoiler
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 10330

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#19 » 08 Nov 2020 08:03

თითონ ინდის დეფინიციასთან გვაქ პრობლემა. ყველა სხვადასხვანაირად აღვიქვავთ.

ადამიანს არ ესმის როგორ შეილება იყოს მრავალ მილიონიანი და გამოცდილი ხალხით დაკომპლექტებული სტუდიის თამაში, ინდი თამაში. და იგივე "ბლიზარდის" თამაში და "შოთას" გაკეთებული თამაში, რატო უნდა ხვდებოდეს ერთ კლასიფიკაციაში.
არ სიამოვნებს, როცა მსხვილი სტუდიის მიხალტურებულზე ხალხი თვალს ხუჭავს იმიტო რო ინდია :) რავი მე ესე გავიგე ყოველშემთხვევაში.

და მეც არ მესმის ეგ. ძაან თხელი ზღვარია. შეიძლება ფაბლიშერზე მიბმული სტუდია არ იყო, მაგრამ იმხელა სტაფი და ბიუჯეტი გქონდეს, რომ შენ პროექტები "დამოუკიდებლი, საავტორო თამაშის" ფორმატში საერთოდ არ აღიქმებოდეს. მაგას ერთადერთი ალბათ სტუდიის სტაფის რაოდენობა და ბიუჯეტის ზომა უნდა საზღვრავდეს, მაგრამ ეგეც საკამათო თემა იქნება.

***
ფაბლიშერის და სტუდიის ფორმატს რაც შეეხება, რავი მგონი საკმაოდ გასაგებად ავხსენი რატომაც ვამართლებ და რა შემთხვევაშიც.
ცუდიც ბევრი ყოფილა, რომელსაც უწვალებია სტუდიები, არ მიუცია კრეატიული პოტენციალის გამოვლენის საშუალება, დაუძალებია პროექტის დროზე ადრე გამოშვება... და კარგიც, რომელსაც პირიქით, ძალიან ბევრის გაკეთების საშუალება მიუცია ინდივიდუალური არტისტების და არტისტების გუნდებისთვის, მათი ბიუჯეტის დამსახურებით ისეთი იდეების განხორციელება გამხდარა შესაძლებელი, რაც სხვანაირად ვერაფრით მოხერხდებოდა...
და აქ მე მაგაზე არ მაქ ლაპარაკი.

მე ვამბობ ორი ძალის ერთ პროდუქტზე მუშაობაზე. ძალა რომელიც უშუალოდ აკეთებს პროდუქტს და ძალა რომლის ფულითაც კეთდება პროდუქტი - ეს მოცემულობა უკვე თავის თავშივე გულისხმობს, რომ შიგნითვე დაიწყება თამაშის საბოლოო, საბაზრო სახეზე მუშაობა და მიზანი იქნება რაც შეიძლება სრულყოფილი პროდუქტის გატანა ბაზარზე, რომ მან მასში ჩადებული რესურსი ამოიღოს და შემოსავალზე გავიდეს. და მე მომწონს როდესაც ეს ესეთი სახით ხდება. ეს ერთგვარი გარანტია, რომ პროდუქტს მიიღებ, შეიძლება დაბაგულს, მაგრამ პროდუქტს და არა შუამდე მიყვანილი თამაშის კოდს, რაღაც იდეის ხორჩშესხმას, რომელიც იდეის იქით იკიდებს პროექტს. პირველის შემთხვევაში ამ ტიპის დაკიდების საშუალებას ის გამომცემელი არ იძლევა, მის წინაშე ვერ აყალბებს თავის საქმეს ავტორი. ამაზე უკეთ ვერ ავხსნი.

აი თამაში სერვისების თემა უკვე სხვა დონის გარყვნილებაა და პირველ რიგში ონლაინ თამაშებზე ვრცელდება, ამიტო აქ არ დავიწყებ მაგის გარჩევას, შეგვილია თამაში სერვისების თემაში ვილაპარაკოთ.

User avatar
Slacker
Posts: 313

Re: ყველა ინდი ინდია?!

Unread post#20 » 08 Nov 2020 09:22

აი ბაჩო რასაც იძახის პირველ ნაწილში მაგის თქმა მინდოდა კაროჩე მე))))

*** ამის მერე რაც უწერია, მაგას პროსტა ვეთანხმები))))
რა დროს ლექსიაო იობანი ვროტ,
ხმლით შემოვარდნილა Tim Roth

Return to “Gamer”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests