ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?), საკითხის გარჩევა

მოთამაშე ▶ საერთო თემა ▶ საკითხის გარჩევა ▶ ჩამონათვალი ▶ გამოკითხვა ▶ შედარება ▶ კითხვა
User avatar
SLaYeR
Posts: 5276

ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#1 » 18 Mar 2020 14:35

>>>

რამდენიმე დღის წინ, ჰორორებისადმი მიძღვნილ საკმაოდ კარგ საიტზე relyonhorror.com გავრცელდა ინფორმაცია რომ სონი დაინტერესბეულია კონამისგან ცნობილი სერიების ყიდვით - კერძოდ: Metal Gear Solid, Silent Hill და Castlevania. ბმული: https://www.relyonhorror.com/latest-new ... s-revival/

ინფორმაცია უკვე რამდნეიმე დღეა ნეტში ტრიალებს და ემატება სხვადასხვა წყაროებიდან ჭორები, რაც არ გამორიცხავს რომ სიმართლე იყოს. ჭორს საინტერესოს ხდის კიდევ ის ფაქტი რომ კომპანიამ ეს თამაშები შესაძლოა ექსკლუზიური უფლებით მოიპოვოს Playstation 5-ისთვის.

FB-ზე ღრმად განხილვა მეზარება, ამიტომ ამ თემაში განვიხილოთ რას ფიქრობთ და ზოგადად ტენდენციას შევეხოთ.


ჩემი პირადი აზრით, სიმართლე იქნება თუ არ იქნება, ჩვეულებრივ ფანბოების სიზმარს გავს, თითქოს ფრენჩაიზები "დაუბრუნდებათ" თავდაპირველ ან საუკეთესო ნაწილის შემქმნელ დეველოპერებს და წლობით იარსებებს ისევ ))
ვეცდები რეალობასთან ახლოს მდგომი კითხვები დავსვა და დაწერეთ თქვენს როგორ წარმოგიდგენიათ სიტუაციის განვითარება:

MGS:
თითქოს კოჯიმა გააკეთებს პირველ და მეორე Metal Gear--ის რიმეიქს, MSX-ზე რო იყო იმას. რა მოხდება ამით? უბრალოდ ახალ MGS ლუპში ჩავარდება ხელოვანი რომელსაც შესაძლოა დღეს რაღაც კრიზისი აქვს და დიდი შანსია რომ ვერასოდეს ვეღარ იპოვის თავს, ასაკი აქვს უკვე, შემდეგი 10 წელი კიდე MGS-ს გარშემო უნდა იტრიალოს? ალტერნატივა კი არის ის რო ამ კაცმა ხარისხით MGS დონის ახალი ფრენჩაიზი შექმნას რისი უნარიც ნამდვილად აქვს. იმ ორი ნაწილის რიმეიქებზე ადრეც ამბობდა არ შევქმნიო - სოლიდ სნეიქის სთორი დაამთავრა უკვე მეოთხე ნაწილში და აღარ უნდოდა დაბრუნება, სხვამ გააკეთოსო ამბობდა. ახალი გრაფიკით რა უნდა გვაჩვენონ, თუ როგორ მოკლავს სოლიდ სნეიქი ჯერ ვენომს (ახალი რეტკონით) და შემდეგ ბიგ ბოსს?

Silent Hill:
თითქოს თიმ საილენთი და ტოიამა ჩაუჯდებიან და რიბუთს გააკეთებენ. აქაც იგივე ხდება, სახელია მთავარი და არა არსი. სონის თუ ამ დრიმ თიმის შეკრება შეუძლია და თიმი მოწადინებულია გააკეთოს ჰორორი, რატო არ შეუძლია ახალი ფრენჩაიზი დაუკვეთოს რომელიც წლები იარსებებს? რა აუცილებელია ისევ იმ დაწყევლილ ქალაქში, ისევ იმ ქალაქური trope-ებით მიუდგნენ ახალ სიუჟეტებს და ჩაიკეტონ, როცა გახსნა და გამოცდილებაზე ახლის მოხარშვა ძალიან დიდი ალბათობით იგივე შედეგს დადებს უკეთესს თუ არა? რატომ უნდა დაუბრუნდეს ეს ხალხი მენტალურად 20 წლის წინანდელ მდგომარეობას, როცა გაიზარდნენ და ახალი გამოცდილების გამოყენების საშუალება შეიძლება მიეცეთ? იგივე ტოიამასთვის ათასჯერ შეეძლოთ რამე ახალი გეიმფლეი ტრენდები დაედოთ მიმათულებად და ცოლთან ერთად დადებდა კარგ ჰორორს, როგორც საირენი გახადა საკულტო სერია რთული გეიმფლეის მიუხედავად, არც ახალს დააკლებდა რამეს.

Castlevania:
აქაც თითქოს იგა (კოჯი იგარაში) შექმნის რიბუთებს. იგა არის კაცი რომელმაც საუკეთესო ნაწილად აღიარებული - შესაძლოა ნაწილობრივ კონსოლის პოპულარობის გამო - Symphony of The Night შექმნა PS1-ზე, თუმცა იგას გარდა მაგ ფრენჩაიზში კიდევ იყო კარგი ნაწილები, იქამდეც და მერეც, უბრალოდ 2D გეიმფლეიმ თავის დროზე არაპოპულარობის გამო გადაინაცვლა პორტატულ ნინტენდოს კონსოლებზე და ინდი ტალღის შემოტევამდე 2D თამაშების პოპუალრობა აღარ დაბრუნებულა. ხოდა იგა დღეს ინდი დეველოპერია, აქაც იგივე სიტუაციაა რომ თუ შეუძლია სონის იგას თამაში ჩააბაროს მსხვილი ბიუჯეტით, თავისუფლად შეძლებს ეს კაცი ახალი ალტერნატივის შექმნას ახალი გამოცდილებით და არ იქნება საჭირო ერთი და იგივე დრაკულას მილიონი ინკარნაციის შექმნა ერთი და იგივე trope-ების გამეორებით.

ჩნდება კითხვა - რატომ არ ეძლევათ ამ ხალხს ახალი ფრენჩაიზები? არის მათდამი საკმარისი ნდობა თუ ფრენჩაიზის სახელი უფრო სანდოა? თუ დეველოპერს არ ენდობი რომ ახალ პროექტს გაამართლებს, მაშინ ხო იგივე შანსია ხსენებული ფრენჩაიზებიც არ გამოუვიდეს და უბრალოდ სახელის გამოღა გაიყიდოს თამაში. სახელზე დაყრდნობა გასაგები პოლიტიკაა, კონკრეტული პიროვნებების მონაწილეობის მარკეტუნგულად გამოყენებაც, მაგრამ გეიმინგი პირველ რიგში შემოქმედებაა და ამ შემოქმედებას ქმნიან ნიჭიერი შემოქმედები, კონკრეტული პიროვნებები, კომპანიები კი არა, კონკრეტული ჯგუფები კონკრეტული ხელმძღვანელებით.
რა ჯობია მედიუმის წინსვლისთვის? შემოქმედების კონკრეტულ trope-ებში ჩაკეტვა გაყიდვისთვის თუ ახალი, სუფთა საშვილიშვილო შედევრები? მე პირადად მეორე უფრო მაინტერესებს და მეორე უფრო მგონია პროგრესი.

ხოდა რავიცი, მგონი ფანბოებიც უდნა დაფიქრდნენ და კომპანიებიც თუ საით მიდის ეს ტენდენცია. ფაქტია რომ რიმეიქები, რიბუთები, რემასტერები (საჭიროა და ცუდი ნამდვილად არ არის) და ცოტაოდენი ახალი არის დღევანდელი დიდი კომპანიების პოლიტიკა, ეს კი იმდენად ცოტაა რომ ახალ იდეებს ვერ აძლევს და ვერც მისცემს გასაქანს. რამდენჯერ უნდა გაგრძელეს დამთავრებლი სიუჟეტები და რამდენჯერ უნდა შეიძინონ ახალი თვისებები ამოწურულმა პერსონაჟებმა? მეტი კითხვების დასმა ჯობია მემგონი დღეს იმ ხალხისგან ვისაც სფეროზე შესტკივა გული და ამავდროულად ხარისხს ითხოვს.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Riddick
Posts: 10122

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#2 » 18 Mar 2020 15:42

მთავარი ამბავი მგონია კაპკომი და რეზიდენტის რიმეიქის წარმატება. პლიუს კოლოსუსი.
ანუ ვფიქრობ, რომ ახალ ნაწილებზე მუშაობაზე ორიენტირებით არ ხდება ეს ამბავი. პირველ რიგში იქნება იმის გამოყენება რაც უკვე დაძველდა და ტექნოლოგიურად განახლებული იერით, ძალიან დიდი შემოსავლის პოტენციალი ექნება.

შენ ეხუმრები ეხა SH მაღალი ხარისხით გაკეთებულ რიმეიქს? ოქროს მაღაროა. ან MGS ების თანამედროვე ვარიანტები... ჩათვალე იმაზე ნაკლებს არ მოიტანს ფულს რაც თავის დროზე ორიგინალებზე იშოვეს. ოღონ იმ შემთხვევაში თუ მაღალი ხარისხის იქნა. პლიუს ექსკლუზიური რიმეიქები მეხუთე PS-ისთვის (კონსოლის გაყიდვების გარანტიაა). ძალიან აზრიანი ნაბიჯია სონისგან გიო.

პ.ს. მე გუშინ წინ ვნახე FF7 დემო და ვიყავი რეალურად გაოცებული. თამაში არი ჩვეულებრივი სიჯიაის დონეზე. ეგეთი ხარისხით რო ამ ფრანჩიზების სერიები გამოვიდეს, ძაან გემრიელი იქნება პატრონისთვის პირველ რიგში. ანუ ფაქტიურად გაქ ლეგენდარული პორქტის სქემა, ანუ გაყიდვის გარანტია. მთავარია როგორი ხარისხით გაათანამედროვებ.
https://www.youtube.com/watch?v=FbccrO8qKog

User avatar
SLaYeR
Posts: 5276

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#3 » 18 Mar 2020 16:05

ნუ მე უფრო ის მაინტერესებს ეს მთავარი სერიოზული დეველოპერები როგორ განვითარდებიან, კონკრეტული პიროვნებების შემოქმედებითი გზის გაგრძელება მაინტერესებს, აი მაგალითად ტოიამამ რო ჰორორი დადოს რას გააკეთებს, ან კოჯიმას რა შეუძლია.. ვისაც ნაპოვნი აქვს ნიშა და აგრძელებს საქმეს, ის მიხარია და გასაგები ამბავია. აი თუნდაც შინჯი მიკამის არჩეული გზა არ მომწონს მარა რაც უნდოდა ის იპოვა, ლოგიკურად მივიდა.

რიმეიქების მაღაროს თემა გასაგები ამბავია, ნუ მე არ მაინტერესებს ეს და ორიგინალი მაკმაყოფილებს ან რემასტერი მირჩევნია, მარა ვიღაცას აინტერესბეს და ითამაშებს, განსაკუთრებით ახალი თაობა, მარა კომპანიის მთავარი ხაზი სადამდე უნდა წავიდეს, რამდენ წელში ერთხელ უნდა გაკეტდეს რიმეიქები?
თან ღადაობა იმაშია რო რაღაც კონკრეტულ ეპოქაში შექმნილი შედევრები ნახლდება, იმათ შემდეგ რაც იყო ისენი კი არა.

Final Fantasy VII-ის რიმეიქის, მიზეზებზე რო ვისაუბროთ თუ რა საჭირო იყო ამისი გაკეთება მივალთ იქამდე რო თამაშის სთორი არის კარგი. 20 წელია Sqaresoft-ის დაშლის შემდეგ მაგ დონის თამაში არ დაუდია კომპანიას და შესაბამისად ფანებიც რაც კარგია და ერთგვარი ინტრო იყო სერიებში იმას ითხოვენ ))) მე ეგ უფსკრულის პირას მისული კრიზისი მგონია შემოქმედებითად რო კომპანია 20 წელი 1997 წლის თამაშს ვერ ჯობნის და ვერ აყვარებს მასას. ეს რიმეიქი რო გამოვა 20 წელი კიდევ იგივე ელოდებათ ))))) ნუ შიდა კონტენტით თუ არ დაღუპეს ეს რიმეიქი ეგაც საკითხავია.

იგივე კეპკომმა რა ქნა? რეებს აკეთებდა ბოლო 15 წელი საერთოდ ჰორორში, რაღაც ფანების აგორებული თემით მივიდა მეორის რიმეიქამდე და გაუმართლა, სერიოზული survival horror გამოუვიდა რაც RE4-ის შემდეგ მთელი ამ წლების განმავლობაში შეეძლო გაეკეთებინა, ნებისმიერ დროს.

მარკეტინგული სვლის გარდა მაინტერესებს მართლა ღირებულება რა არის, კონამიმ რო დაიკიდა გასაგებია, აი ახლა რო ახალი სერია დააანონსოს რეპუტაციის გამო არ ექნება იმ დონის გამოხმაურება რაც ადრე, მარა სონის ხელში მოცემულობას რა ცვლის? ამ მოხუცი ხალხის ძველ სერიებზე დაბრუნება? რო არ დაბრუნდნენ რიმეიქები კონამისაც ხო შეუძლია რო მოისურვოს?
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Riddick
Posts: 10122

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#4 » 18 Mar 2020 19:26

თანამედროვე კონამი აზზე არვარ რაარი. არვიცი რა შეუძლიათ. კოჯიმას მერე კონამიზე არაფერი არ გამიგია. სონი კიდე ეხა ახალი თაობის კონსოლს უშვებს. ეგ სახელები რო იყიდონ და თუნდაც იგივე რიმეიქები დაანონსონ, კონსოლის გაყიდვები რამდენჯერმე გაეზრდებათ.

აი ახალი ნაწილები თუ დაანონსეს ძაან გატეხავს, მაგაში მეც გეთანხმები. არც MGS არც SH ეგ აფსოლიტურად არ ჭირდება. თან კოჯიმას დამოკიდებულება რო ვიცი, ეგ MGS გამგრძელებელი თავისი ნებით არაა.

ისე ზოგადად რო შევხედო კიდე, მე პირადად ნეგატივს დიდათ ვერ ვხედავ. საკმაოდ დიდი დროა ამ თამაშების პირველი ნაწილების გამოსვლიდან გასული და ცოტა მეინსტრიმში რო დააბრუნონ ის რაც ნამდვილად კარგია გაასწორებს.

ყველა ვარიანტში მოხდება უკვე დიდი კლასიკის მასიური რიმეიქების ეპოქა. ბევრი დადებითი ფაქტორი ერთიანდება მაგაში და ემატება თანამედროვე თამაშების აფსოლიტური იმპოტენცია. სახე დაკარგული სამომხმარებლო ნაგავს უფრო რო გვანან, ვიდრე თამაშებს.
https://www.youtube.com/watch?v=FbccrO8qKog

User avatar
SLaYeR
Posts: 5276

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#5 » 18 Mar 2020 19:47

ხო ნუ რიმეიქები, რეიმეჯინები, რემარსტერები, ფრენჩაიზ რიბუთები, ესენი როგორც ფილმებზე ხდება, აქაც მოსული პონტია კომერციულად, ზოგს გამოუვა და ზოგს არა, ზოგს მოეწონება და ზოგს არა, საჭიროა და დალშე შემსრულებელს გააჩნია. უფლება აქვთ მილიონჯერ დაარიბუთონ პროექტი, უბრალოდ ფრენჩაიზსაც გააჩნია. Tomb Raider რიბუთი ჩემთვის ნაგავია, ვიღაცისთვის Uncharted-ზე უკეთესი თამაში. Silent Hill 1 რეიმეჯინი Shattered Memories აკირას გამოა მარტო Silent Hill, ნუ HD რემასტერები უმეტესად კარგია და რიმეიქებში ზოგ რამეს ზედმეტს იზავენ, ზოგს ამოჭრიან და წინასწარ შეგუების თემაა.
ამეებზე მგონი ორიგინალი დეველოპერის კონსულტაცია და მინიმალური ჩართულობაც საკმარისია ზედამხედველის პონტში, ახლიდან რო არ გაატარონ მთელი გზა.

MGS ახალი ნაწილი გაუგებარია რა უნდა იყოს მთავარ სერიებში.
SH-ზე კიდე შეიძლება თუ დავუშვათ თიმ საილენთი იქნება მზად რო განახორციელონ რამე ადრე განუხორციელებელი, თუ არადა ამ გუნდის შეკრების ტრაკი თუ აქვს ვინმეს მისცენ ახალი რამე ))
Castlevania რავიცი, ახალი 2D მეტროიდვანია? 3D-ში იაპონურიც ნანახი გვაქვს და ევროპულიც )))

კონამი ამ ფრენჩაიზებს როგორც იძლეოდა (MGR: Revengeance, SH: Homecoming, Origins, Shattered Memories, Downpour, Castlevania: Lord of Shadows 1,2) პრიnციპში სონისაც რო გააკეთებინოს გასაგები იქნება და მომგებიანიც, გაყიდვით რატო უნდა დათმოს არ ვიცი.
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
SLaYeR
Posts: 5276

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#6 » 24 Mar 2020 17:34

https://www.facebook.com/RelyonHorror/p ... 8469968426 კონამიმ თქვა გამოიცანით აბა რომელია შუალა თითიო
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

User avatar
Riddick
Posts: 10122

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#7 » 24 Mar 2020 18:16

არ ხსნის შუალა თითს ))
https://www.youtube.com/watch?v=FbccrO8qKog

User avatar
SLaYeR
Posts: 5276

Re: ძველი ფრენჩიზების ახალი სიცოცხლე(?)

Unread post#8 » 24 Mar 2020 18:22

ჩავასწორე FB ლინკით. უკვე მეორედ ჭედავს ეგ საიტი, ეტყობა ბევრი ხალხი აწყდება და ვერ უძლებს )))))
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Return to “Gamer”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests