Game Design Conflicts - Jonathan Blow, თამაშის დიზაინის კონფლიქტები >>> საკითხების გარჩევა

ფორმატები . საერთო თემა . ჩამონათვალი . საკითხების გარჩევა . გამოკითხვა . ხმის მიცემა . შედარება . სხვა
User avatar
hellwalker
Posts: 4868
Contact:

Game Design Conflicts - Jonathan Blow

Unread post#1 » 21 Apr 2019 15:13

ტოპიკის გახსნის ინსპირაცია იყოს ეს ვიდეო

phpBB [video]

ნაკრებია სხვადასხვა ცნობილი Talk-ების და ეხება თამაშების როლს და "ნამდვილ" ფორმას. კონკრეტულად კი კრიტიკა მიდის მეინსტრიმ ინდუსტრიის რომელიც მარტივ გეიმპლეის და გეიმპლეისგან დისონანსში მყოფი კინოსებრი ისტორიებს ტენის თამაშებში და ამ ფორმულის ერთადერთ განვითარებას მაშტაბების გაზრდაში ხედავს.
ამის ალტერნატივად საკმაოდ კონტროვერსიული აზრია მოყვანილი, რომ თამაშებმა უნდა დაანებონ წინასწარ გაწერილი ისტორიების მოყოლას თავი და მთლიანად ორიენტირდნენ თამაშის ძლიერ მხარეებზე. კონკრეტულად კი ინტერაქტიულობაზე და მოთამაშის თამაშის სისტემებთან ინტერაქციაზე გაკეთდეს აქცენტი. ის ემოციები, აზრები, თუ განცდები რაც იქმნება მოთამაშე<->სისტემას შორის, რომ განიხილოს როგორც მთავარი და ღირებული ამომავალი წერტილი თამაშების. ანუ AAA თამაშების იყოს მასეთი. კიდევ ბევრ საინტერესო თემას ეხება ვიდეო და ბევრ სალაპარაკოს და საფიქრალს ბადებს მგონი.

აი თვითონ ჯონათან ბლოუს ორიგინალი ვიდეო სადაც უფრო ვრცლად განიხილავს პრობლემას: https://youtu.be/mGTV8qLbBWE?t=2
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 9410
Contact:

Re: თამაშის დიზაინი, მექანიკები, ტრენდები, პრობლემები - ზოგადი

Unread post#2 » 23 Apr 2019 07:08

ჩაუჯექი ვიდეოს, ჩემი ინგლისურით (რამე თუ არასწორად გავიგე და არასწორად გავყევი წინასწარ ბოდიშს ვიხდი, შემისწორეთ)) .
იმხელა თემებია, რო სამივე კომფლიქტი ცალკე გასარჩევია (თან საკმაოდ განსხვავებულია ერთმანეთისგან). ჩემ ენაზე გადმოთარგმნის მერე:

1. გეიმფლეი ელემენტების და სიუჟეტის ერთმანეთთან შინაარსობრივი თავსებადობის მნიშვნელობა.
2. ჩელენჯის ისეთი მოდელის განსაზღვრა, რომ მოთამაშისთვის ექსფერიანსი ფასეული ხდებოდეს.
3. სიუჟეტური არჩევანის თავისუფლების ილუზიის ჩარჩოებიდან გამოყვანა და მუშა მექანიკად ქცევა.

1. ექშენებს ე*მება უაზროდ გაწერილი, გაუმართლებელი აგრესიის გამო, მარა პარალელურად ხაზს უსმევენ, რომ სეთინგი წყვიტავს ამ მომენტს - თუნდაც იგივე კრატოსის მიერ ვინმეს მოკვლა ბევრად უფრო გამართლებულია ლოგიკურად, ვიდრე ნატან დრეიქის, რომელიც იდეაში პროსტა კაი როჟა უნდა იყოს.
მერე მოდის Nintendo მოხსენიების მომენტი, როცა ამბობენ, რომ მათი არჩეული აფსურდული მულთფილმის სტილისტიკა ყველაზე კარგად ამართლებს სხვადასხვა ტიპის გეიმფლეი მექანიკების არსებობასო და ამ დროს გამახსენდა Shigeru Miyamoto, ტიპი რომელიც ამბობს რო თამაშებში ყველაზე მნიშვნელოვანია თვითონ გეიმფლეი და მერე ყველაფერი დანარჩენი.

ჩემი აზრით, ამ კუთხით ყველაზე გააზრებული თამაშები Hidetaka Miyazaki-ს აქვს. იმის მიუხედავათ, რომ სიუჟეტურად თითქმის ყოველთვის ძნელი გასაგებია ის თუ კონკრეტულად რა ხდება თამაშში, გეიმფლეი მექანიკები ისეა გარემოს ქაოსში ჩაშენებული, რომ სუფთა ქვეცნობიერ დონეზე გაძლევს მიმდინარე მოვლენებზე ინფორმაციას. ყველა ელემენტი გააზრებულია და შინაარსობრივად გამართლებული.
და Silent Hill კლასიკური სერიების მოტანაც შეილება. მონსტრები, სამყარო და ელემენტარული ინტერაქციები თამაშთან, აქ ალბათ კიდევ უფრო ორაზროვანი და გეიმფლეი ელემენტებზე გააზრებულად მორგებულია. ბურუსი თავიდან ტექნიკური შეზღუდვის გამო დაამატეს და იმდენად ორაზროვანია გარემო რო ერთ-ერთი მთავარი ელემენტი გახდა სამყაროსი და უშუალოდ თამაშის არსს გადმოსცემს.
ეხა უბრალოდ მეტი არ მომდის თავში, თუ გამახსენდა მერე მივაწერ, არადა საინტერესო თემაა ძაან.

2. აქ თვითონ ამ ფორმულირებით გავცემ პასუხს - ჩელენჯის ისეთი მოდელის განსაზღვრა, რომ მოთამაშისთვის ექსფერიანსი ფასეული ხდებოდეს - და ღიმილით ვწერ ამ კაცის სახელს კიდე ერთხელ Hidetaka Miyazaki. პრიველ და მესამე Dark Souls ყოფილა მომენტები საოცრად გამაღიზიანებელი, ვერ გავდიოდი, მარა ვთამაშობდი იმიტო რო მენახა დარჩენილი კონტენტი და ეს კონტენტი იმდენად საინტერესო იყო უმეტეს შემთხვევაში, რო მავიწყებდა იმ დისკომფორტს და ციკლი თავიდან ეშვებოდა.
აი ბლადბორნში მქონდა კულტურული შოკის მსგავსი, იმდენად დამთრგუნველი ხდება გასვლის პარალელურად, რო უბრალოდ მინდოდა რო კულმინაციის წერტილი გამეარა. თამაშის მიზანია რო შეგიქმნას მუდმივად აუტანელ გარემოში ყოფნის განცდა, რომლიდანაც გამოსავალს ვერ პოულობ და ეგ ჩემი აზრით იდეალურად გამოსდის.
ანუ ჩელენჯის თემა ორივე თამაშის შემთხვევაში ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური და მნიშვნელოვანია, რადგან უშუალოდ მაქედან გამომდინარეობს დანარჩენი მოქმედება - ერთგვარი განსაცდელია, რომელშიც სხვადასხვა თამაშში, სხვადასხვა მოტივით გადიხარ.

3. სიუჟეტური არჩევანის თავისუფლებაზე ადრეც გვილაპარაკია და მარტივად ჩანს აფსურდულობა. მაშინაც ვამბობდი და ეხაც შემილია გავიმეორო, რომ წინასწარ გაწერით მსგავსი რამის გაკეთება ნებისმიერ შემთხვევაში გაუმართლებელი იქნება. და წინასწარ გაწერაში ვგულისხმობ სიუჟეტის მთლიანად დასრულებული სქემის აწყობას, რომელსაც 2, ან მეტი გავრცობის გზა ექნება. დარწმუნებულივარ, რომ მაგას ჯობია იყოს 1 გაზა, მაგრამ საინტერესო, როგორც წიგნებში. მაგრამ სიუჟეტური პარამეტრების გაწერა და მერე ყოვლისშემძლე რანდომის ხელში მიცემა ამ ყველაფრის, არი ის კუთხე სადაც შეილება მართლა ძალიან მაგრად გაიშალოს ეს ყველაფერი. RimWorld ცალსახად სანახავი რამეა.
https://www.youtube.com/watch?v=PPp9zEJD1aI&feature

User avatar
hellwalker
Posts: 4868
Contact:

Re: თამაშის დიზაინი, მექანიკები, ტრენდები, პრობლემები - ზოგადი

Unread post#3 » 23 Apr 2019 13:24

საერთო ჯამში ჩემი აზრით ეგ ყველაფერი დასაწყისშივე მცდარ იდეაზე იგება რომ არსებობს "იდეალური ფორმა იმის თუ რა უნდა იყოს თამაშის ექსპერიენსი". ესთეთიკაზე და ჰარმონიაზე ორიენტირებული კაცია ბლოუ და გარედან ყოველშემთხვევაში ისე ჩანს რომ ქაოსის ელემენტის ფასეულობას ვერ აფასებს სათანადოდ.

მაგის აღწერილი ფორმა, თუ სწორედ აღვიქვი რისი თქმა უნდა, არის თამაშის სისტემასა და მოთამაშეს შორის ჰარმონიული თანამშრომლობა. ამ ორის საინტერესო ურთიერქმედებით თითონ აქტივობა მოთამაშის ხდება ღირებული, ფასეული და თვიდმყოფადათ გამართლებული. მედიტაციური პაზლები იქნება რომელიც რაღაც თემაზე გაფიქრებს, თუ მე და სლეირა რომ სკაირიმის იმერსიაში შევდივართ და პროსტა რანდომ თამაში ბევრ გაწერილ ისტორიაზე საინტერესო ხდება და მნიშვნელოვანი.
ეს ფასეული, კარგი და საინტერესოა. მეც გამისწორდება მეტი თამაშები ამის გაკეთებას რომ ცდილობდნენ.

მაგრამ მედიუმის საუკეთესო ფორმებზე ბაზარი სხვების დაკნინების კუთხით უკვე ანანიზმია ჩემი აზრით რომელშიც ძაან ადვილია გადავარდნა. განსაკუთრებით "ბევრ ფულს მოიტანს, ბევრი მოთამაშე ეყოლება, ბევრს ეყვარება მაგრამ აი ის, ის არ იქნება მაინც თუ ეს არ უქენი. ამიტომ რაღაც ინდი თამაში 1000ჯერ ნაკლები წარმატებით არის რაც არის" ბაზარში რო გადადის.

არანაირი სისტემა ან ექსპერიენსი არ არის ღირებული/არაღირებული მონაწილის სუბიექტური ექსპერიენსის გარეშე. ანუ სისტემა არ არის თავისი არსით ღირებული, ღირებულია ის ექსპერიენსი რომელსაც ბადებს პლეიერში. მაგის დავიწყება და მთლიანად ჰარმონიულ სისტემების ფორმების წყობაზე გადასვლა ძალიან ცუდ გზამდე მიდის რომელიც უკვე სისტემის ავტორის რაღაცის პირად ძიებაზე გადადის და არა მოთამაშისთვის ექპსერიენსის დადებაზე.

სიტყვაზე იგივე სიუჟეტის თავისუფლება რომ ავიღოთ. ძალიან უაზროდ ეტენება აქ ტერმინი ილუზიური არჩევანი. მაგ კუთხით ვაბშე ყველაფერი ილუზიურია ფიქციაში, ამიტომ არჩევნის ილუზია არ არის პრობლემა, პრობლემაა რომ ეგ ილუზია ვერ იმალება სათანადოდ და მაგ არჩევნით გამოსაწვევ ექსპერიენს ვერ იწვევს.

სიტყვაზე Mass Effect 1,2 -ში ან Kotor-ში ძალიან ცოტა თავისუფლებაა არჩევნის რეალურად, მაგრამ საერთოდ არანაირი პრობლემა არაა მაგისი. თვითმყოფადი პროდუქტია, შეკრული. ის ახერხებს წინასწარ გაწერილ, დარეჟისორებულ ისტორიაში ჩასვას მოთამაშის მიერ შექმნილი პერსონაჟი და ინტერაქტიული თავგადასავლის ექსპერიენსი შეუქმნას.

სიუჟეტი არ იცვლება, მაგრამ იცვლება შეპარდი. მოთამაშის გონებაში ყალიბდება სრულიად უნიკალურ, მოთამაშის გონებით აღქმულ და ფორმირებულ პერსონაჟად, რის ხარჯზეც ყველას თავისი შეპარდის ვერსია ყავს. ეგ კიდევ ბევრად ჩართულს და საინტერესოს ხდის მერე იმ სწორხაზოვან ისტორიას.

Walking Dead-ში არაფერი მსგავსი არაა, არჩევნები ზედაპირულია და რეალურად არაფერი ღირებულება არ შემოაქ პროცესისთვის. და ერთადერთი მიზეზი მაგისი არის რომ უაზროდ ჩადეს ეგ არჩევნები და ვერ უპოვეს ფორმა რომელიც საერთო სურათში ჩაჯდებოდა კარგად და თამაშის თემატიკას დაეხმარებოდა. ამიტომ ერთადერთი რასაც აკეთებს Walking Dead-ში არჩევნები არის რომ რაღაც მოლოდინს აჩენს და მერე გაღიზიანებას იწვევს ეგ მოლოდინი რომ არ მართლდება.

ამას წინათ DND -ზე წუწუნებდა მასტი და მაგას მახსენებს ეს თემა მაგრად. 3 თვე სიუჟეტს ვიგონებდი ჩემი პლეირებისთვისო სერიოზულ, დახვეწილ და ატმოსფერულსო. ძაან მაგარი პერსონაჟი მოვიფიქრე რომელიც ეგრევე გაუსწორდათ რო ნახესო და მაგას უნდა დაეწყო მთელი არკა ჩემი სიუჟეტისო. მაგრამ რენდომზე ტროლინგის ხასიათზე მოვიდნენ მოთამაშეებიო. მოკლეს ჩემი პერსონაჟი, გვამი 3დ პრინტერის მასალადად გამოიყენეს, ხორცის ბაგეტი დაპრინტეს და შეჭამესო.

ანუ საბოლოოდ იმის თქმა მინდა რომ არის წარმატებული/წარუმატებელი ექსპერიენსი. ყველა ექსპერიენს თავისი მომხმარებელი ყავს და ადამიანის მიერ ხელოვნურად მოფიქრებულ სტრუქტურაში და ღირებულებებში მაგისი გატარება და უნივერსალურ სიმართლედ წარმოჩენა სისულელეა. მხოლოდ ვიწყო წრეში შეილება განსჯა ობიექტურობით.

სიტყვაზე Got-ს ბოლო სეზონი/Marvel Movies სიუჟეტურად ნაგავია, მაგრამ როგორც ჰაიპ მანქანა და რაღაცის ნაწილად ყოფნის შეგრძნების გამომწვევი პროდუქტი ძალიან მაგრად მუშაობს, ამიტომ ვისთვისაც ეგ მთავარი ღირებულებაა, და ციფრებს თუ შევხედავთ ბევრია ეგეთი, შემდგარი პროდუქტებია. ეხა შეილება დაჯდე და იბაზრო იმაზე რომ კინოში სთორია მთავარი, მაგრამ კინოდ მაგ ექსპერიენსის გამოყოფა უკვე ადამიანის მიერ მოფიქრებული და პროექცირებული ვეშია და სინამდვილეში კინო როგორც მოვლენა ბევრად ფართო და განუსაზღვრელი რაღაცაა.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

Riddick
Posts: 9410
Contact:

Re: თამაშის დიზაინი, მექანიკები, ტრენდები, პრობლემები - ზოგადი

Unread post#4 » 23 Apr 2019 22:10

რავი მე ნათელი დღისავით ვხედავ სამივე კომფლიქტს. სამივეში გამოყოფილია მთავარი არათავსებადობა, ანუ სისტემის მანკიერი მხარეები და დადებულია შესაძლო ევოლუციის ვარიანტები. ჩისტა მაგაში მე ცუდს ვერაფერს ვერ ხვედავ და ვთვლი რო ძაან ზუსტი მიგნებებიაქ ტიპს. ის საკითხი რო თითონ აზადროტებს და ზედმეტად ჰარმონიულ, რამე უნიკალურ სოლუშენს ეძებს ეგ არაა სწორი იასნა, მარა საერთო დონეზე დღეს ნაღდად ჭირდება ინდუსტრიას ამ მომენტების გააზრება, რადგან "ნატან დრეიქივით ტიპები შემცირდნენ, დეარ ისტერივით თამაშებმა გაა.ვან და სიუჟეტური არჩევანის საკითხი როგორმე რეალურად გამოვიდეს მითიურის სტატუსიდან და გასაგები გახდეს რაარი საჭირო".

პ.ს. ძნელია სამივე ამ თემაზე ერთად ლაპარაკი. სამივე ძალიან საინტერესოა.
https://www.youtube.com/watch?v=PPp9zEJD1aI&feature

Return to “Gamer”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests