What Is Modern Roleplay?, განხილვა

გახსენით {საერთო თემები}{ჩამონათვალი}{ხმის მიცემა}{კითხვები}{შედარებები}
User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

What Is Modern Roleplay?

Unread post#1 » 17 May 2017 01:49

RPG ასოციაცია ჩემთვის ჯერ კიდევ რატომღაც მიბმულია შუა საუკუნეების სეთინგზე, ხმლებზე, მაგიაზე და მონსტრებზე. ალბათ კლასიკის უმეტესობის ამ ჩარჩოებში მოქცევის გამო. მარა სანამ გაგეღიმებათ დავამატებ, რომ სტრუქტურაც მესმის, ანუ რეალურად ვიცი რა შემთხვევაში ითვლება თამაში RP. არი რაღაც კანონები რომლების დაცვის შემთხვევაშიც ვიღებთ მოცემული ჟანრს. მინდა რო ჩამოვწერო ჟანრის განმსაზღვრელი მომენტები და ამით მეტი სიზუსტე შევიტანო ჩემთვისაც და იმაათთვის ვისაც შეილება რო იგივე სიზუსტის შეტანა სჭირდებოდეთ. თქვენ კი უბრალოდ შემისწორეთ, ან დაამატეთ თუ რამე გამომრჩა.

1. თამაშის დასაწყისში მოთამაშე უნდა ქმნიდეს პერსონაჟს საკუთარი ინტერესებიდან გამომდინარე. ირჩევდეს გარეგნობას, წარმომავლობას, შესაძლებლობებს და სხვა სახასიათო ელემენტებს.
2. თამაშის მსვლელობისას მოთამაშეს უნდა შეეძლოს საკუთარი პერსონაჟის შესაძლებლობების განვითარება.
3. თამაშის სიუჟეტი უნდა იძლეოდეს მოთამაშის მიერ გაკეთებული არჩევანის მიხედვით განვითარების საშუალებას, ანუ უნდა ქონდეს ერთი კონკრეტული სიტუაციის მინიმუმ ორი, ან მეტი გზით გადაწყვეტის ვარიანტი.
4. მოთამაშეს თამაშის პერიოდში უნდა შეეძლოს გარკვეული მატერიალური ღირებულებების დაგროვება.
5. სამყაროში რომელშიც ხდება მოქმედება უნდა იყოს ფსევდო გახსნილი ტერიტორია, სადაც მოთამაშე მისი სურვილისამებრ გადაადგილდება და არ მიყვება ერთ კონკრეტულ გზას.

აი ის ხუთი კანონი რომელიც შემილია რო დავწერო ამ ჟანრზე. მარა თამაშები რომლებიც ამ ხუთივეს ერთდროულად აკმაყოფილებს საკმაოდ ცოტაა და უფრო მიეკუთვნება იმ სეთინგს რომელიც ზევით დავწერე. არი ბევრი ვარიაცია, სადაც თუნდაც გმირი უკვე განსაზღვრულია / სიუჟეტი არ იძლევა ალტერნატიულად განვითარების საშუალებას / სამყარო არ არის გახსნილი ტერიტორია და თამაში მიუყვება კონკრეტულ გზას / ან თუნდაც უმეტესობა ელემენტები ასეთუისე მოცემულია მაგრამ პროექტი მკვეთრად გადახრილია სხვა ჟანრებისკენ (ექშენი, სლეშერი, ფაითინგი). და კითხვა - რა ვარიაციებს შეგვილია რო დავარქვათ RPG ჟანრაი და რას არა?
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#2 » 17 May 2017 02:34

ძალიან ბევრი დეფინიციის მცდელობა მაქ წაკითხული RPG-სი რომლის ავტორები ათწლეულები კამათობენ ამაზე და საბოლოო ჯამში ყველა ძალიან შემზღუდავი და ზედმეტად ვიწროა.

ჩემი აზრით RolePlay-ის და RPG-ის მასე განსაზღვრა შეილება მარტო დროსთან მიმართებაში გაშლისას და მისი წარმოშობის და განვითარების ისტორიის გათვალისწინებით.

Roleplay - როლის თამაში, რელიგიური რიტუალებში, რენესანსის მასკარადებში, ბავშვების მიერ საყვარელი სცენების გათამაშებაში, სამაგიდო რპგ-ებში თუ ვიდეოთამაშებში ყველგან ფიგურირებს და მისი არსი რეალურად არის რომ რაღაც როლში და სიტუაციაში წარმოიდგინო თავი და შესაბამისად მოიქცე.

ანუ საჭიროა სეტინგი, როლი და საკმარისი ინტერაქტიული ელემენტები ამ როლის მოსარგებად. ეგ არის რეალურად ბაზისი RP'ს. და შეილება რაღაც ექშენ თამაშში (Thief, Battlefield bad company 2) მეტი როლეპლეი იყოს ვიდრე RPG-ში (Diablo, Dungeon Siege).

საჭირო ინტერაქტივი როგორც წესი ითხოვს შექმნელის მიერ მოთამაშისთვის მართვის მიცემას იმ დონეზე რომ მოთამაშემ შეძლოს თავისი წვლილის შეტანა საკუთარ ექსპერიენში. ამიტომ რაღაც ძაან სწორხაზოვან და ძაან საავტორო რელსებზე შემდგარ თამაშში როლე-პლეი იშვიათი ან არ არსებულია.

ეს თავისუფლება არაა აუცილებელი სიუჟეტიდან მოდიოდეს, შეილება თვითონ გეიმპლეის მიდგომებში და თამაშის პროცესში მოვიდეს, თუ გეიმპლეი მოთამაშის პროფესიას კარგად ასახავს და არის გახსნილი და მოთამაშეს მოქმედების არჩევანს და თავისუფლებას აძლევს.

რაც შეეხება თამაშების ჟანრების ხისტ კლასიფიკაციას ეხლა უკვე ეგ ფუჭი თემაა. ისე ირევა და იზილება ერთმანეთში ჯანრები რომ უფრო ზოგად მიმართულებას და შიგთავს აჩვენებს ექსპერიენსის ვიდრე რაღაც მკვეთრ განსაზღვრებას.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#3 » 19 May 2017 15:33

ესეიგი მარტო მე არ მქონია ამ ჟანრის განსაზღვრის გარშემო ბურუსი.
როგორც შენ ამბობ, მაშინ ძირითადი ელემენტი თვითონ მოქმედი გმირი გამოდის და თუ მოთამაშეს მისადმი პირადი სიმპატიები გააჩნია შეილება სიტყვაზე Serious Sam-იც როლფლეი თამაში იყოს ტიპისთვის.

მარა მარტო ეგ რათქმაუნდა არაა საკმარისი. RPG ჩემი აზრით უშუალოდ რამდენიმე მნიშვნელოვანი გეიმფლეი მექანიკის ერთიანობა ქმნის. ანუ ერთის მხრივ შეილება გვყავდეს ადამიანი სერიოზული ფანტაზიის უნარით, რომელსაც შეილება თითქმის ნებისმიერი სთორითელინგ თამაშში როლფლეი გაეხსნას, და მეორეს მხრივ უშუალოდ თამაშის კონსტრუქციის მოდელი, რომელსაც როლფლეი თამაში ქვია. ანუ თამაში რომელშიც ძირითადი კონტენტი მიმართულია იმაზე, რომ მოთამაშეს მარტივად გაუჩნდეს ინდივიდუალური თავგადასავლის შეგრძნება.
შეილება ვბოდავ, მარა რთული ჩამოსაყალიბებელია.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#4 » 19 May 2017 16:11

RolePlay ამ შემთხვევაში და RPG სხვა რამეებია.
Roleplay არის სწორედ როლის თამაში და შეილება Serious Sam-შიც ქონდეს ვიღაცას ეგ ექსპერიენსი.

RPG -არის თამაში, რომელიც იღებს სათავეს ჰარდოკური შუასაკუნეების მინიატურების ომის თამაშიდან https://en.wikipedia.org/wiki/Chainmail_(game). რომელსაც მერე ფენტეზი ყაიდაზე გარდაქმნეს და პირველი სამაგიდო ფენტეზი თამაშები შექმნეს.

ეს თამაშები თავისი ფაბულით თავიდან უფრო დიაბლოს გავდა ვიდრე სიტყვაზე Baldur's Gate-ს. ქონდა როლის თამაშის და სთორითელინგის საწყისები მაგრამ ძირითადი მუღამი ჰარდკორული დანჯეონების გაწმენდა იყო. თითო კაცი 10~15 მინიატურას მართავდა და გრიდიან ფურცელზე დახატულ დანჯეონში აჩხუბებდა.

მერე რო დაიხვეწა ეს თამაშები უკვე სთორითელინგის და როლის თამაშის ელემენტები შემოვიდა. თითო კაცი თითო პერსონაჟს მართავდა და მის სახელს, ხასიათს, ბიოგრაფიას იგონებდა და ამ პერსონაჟის ხასიათიდან გამომდინარე იქცეოდა დანჯეონ მასტერის მიერ განვითარებულ ისტორიაში.

დაიხვეწა მექანიკებიც, შემოვიდა ინვენტარი, სხვადასხვა პავერები, ზოგმა კარტები დაამატა, ზოგმა რაღაც ფიგურები და ტალისმანები.

ამის მერე ამ ჟანრის ადაპტაცია მოხდა უკვე კომპიუტერულ თამაშებში. დაიწყო ყველაფერი Choose Your Own Adventure სტილის ტექსტური დანჯენის ექპლორაციით და მერე ასობით სხვადასხვა დიზაინით განვითარდა.

და გადაუჭრადი საკითხია ეხა ამდენ იტერაციაში გავლილი ჟანრის, თრუ ფორმის ჩამოყალიბება. ანუ საწყის წერტილს რაზე აიღებ იმაზეა დამოკიდებული. თუ სამაგიდო თამაშის ექსპერიენსის მსგავსებას აიღებ ჯერ სამაგიდო თამაშებში უნდა გაარკვიო რომელია თრუ ფორმა, თავდაპირველი დანჯენზე ორიენტირებული, DND-ის ნაირი სთორიზე ორიენტირებული თუ თანამედროვე სოციალურ ჯგუფურ გართობაზე ორიენტირებული.

თუ რაღაც საერთო მექანიკების კრებულს იღებ. მაშინაც ბევრი პრობლემაა.
ზოგი ფიქრობს რომ მაინდამაინც კომბატი უნდა ქონდეს RPG-ს, სხვები ფიქრობენ რომ სისულელეა ეს რადგან უმეტესობა RPG-ში ბევრი სიტუაცია უკომბატოდ შეილება გადაწყდეს და თუ მოგინდა ვთქვათ ელფი პურის მცხობელის ცხოვრებაზე იზამ RPG'ს.

ზოგი ფიქრობს რომ RPG-ში როგორც სამაგიდო ვერსიაში პერსონაჟების სტატები უნდა წყვიტავდეს შედეგებს, ზოგი ფიქრობს რომ ეგ სისულელეა და მოთამაშის სკილიც უნდა ფიგურირებდეს. მესამეები ამტკიცებენ რომ სულ რო ტრაკზე გასკდე მაინც მოთამაშის სკილია იქნება ჩარეული, რადგან მოთამაშე ირჩევს რომელი სკილი იხმაროს თუნდაც რომ სკილის გამოყენების შედეგი კამათელმა და სტატებმა გადაწყვიტოს.


ამიტომ რავი ჩემი აზრით მაქსიმუმ შეილება ჩამოიწეროს ზოგადი დამახასიათებელი ელემენტები რომლებიც საერთო აქ RPG-ებს. და მერე განისაზღვროს მინიმალური რაოდენობა რაც უნდა იყოს თამაშში რომ RPG-ით ჩაითვალოს. სიტყვაზე:
1) პერსონაჟის განვითარების სისტემა
2) პერსონაჟის გარეგნობის და ბექგრაუნდის მოდიფიცირების საშუალება
3) ინვენტარის და აღჭურვილობის სისტემა
4) პერსონაჟისთვის ოპციების ქონა რომ გეიმპლეით და სთორიში გამოხატოს საკუთარი ბუნება და ხასიათი. (სტელზით მოკლა, მოთაფლო, ბოროტად მოექცე, კეთილად მოექცე)

და აქედან 3 მაინც თუ აქ RPG-ა. (ანუ შენ ორიგინალ პოსტს მივუბრუნდი :)))) )
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#5 » 21 May 2017 01:22

ხო ანუ რაღაც უშუალო მექანიკები უნდა იყოს ჩართული და მერე უკვე მათი სიღმე და ხარისხი წყვიტავს ძალიან ბევრს. იდეაში ეგ გასაგებია, მარა უშუალოდ როლფლეი ჩემი აზრით თვითონ გადაწყვეტილების თავისუფლებიდან იწყება. ეხა ვიჩერში ბევრად ნაკლებია როლფლეი ვიდრე მოროვინდში, იმიტო რო ზუსტად ეგ გადაწყვეტილების არეალია გაცილებით დიდი. ანუ არი სამყარო რომელშიც ძირიდანვე ამოღებულია მოთამაშე როგორც ცენტრალური ფიგურა. ეს სამყარო დამოუკიდებელი და თვითკმაყოფადია (ესევთქვათ გმირს არ ელოდება და ვაფშე გმირის კონცეფციაც მგონი ყლეობაა როლფლეიში, პროსტა ტიპი ხარ, ის ვინც მოგწონს). და უკვე ეგეთი გათვლით შექმნილ სამყაროს რა გეიმფლეი მექანიკებსაც დაამატებ, იმ იდეით რო თვითონ სამყაროს მაცხოვრებლები იყენებენ და შენც გამოიყენებ როგორც რიგითი "მოქალაქე" მაშინ უკვე მართლა ინდივიდუალური გზის ილუზია გენერირდება. მარა მსგავსი რაღაცის განხორციელება მაგარი რთულია, რადგან ერთ საერთო ამბის კულმინაციამდე ვერ მივა ყველა გზა და თუ მივა ყველანაირი ინდივიდუალური ექსფერიანსის განცდას რაღაც დონეზე წყალში ჩაყრის. და ნუ რითი წყვიტავენ მაგ პრობლემას, იღებენ ერთ საერთო ხიფათს, რაც სამყაროს ემუქრება და საბოლოოთ შენი ამ უნიკალური გზით მაინც იმ ცენტრალურს უპირისპირდები. აქ უკვე ენდინგების ვარიაციის მომენტი შემოდის და თუ მანდაც სწორი დამუშავებაა ვიღებთ საკულტო თამაშს. მარა ეს ერთი საერთო ხიფათის მომენტი რო ამოიღო და ყველა გზას რაღაც თავისი ენდინგი მოუფიქრო ეგ იქნება ალბათ რაღაც რაც საერთოდ სხვა დონეზე აიყვანს ჟანრს.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#6 » 21 May 2017 01:48

იდეაში საერთო საფრთხის არქონა ისე რომ მთალად სიმულატორად არ იქცეს თამაში ორი გზით შეილება. ან Eve Online -ის მსგავსი MMO უნდა იყოს სადაც ჩვეულებრივი ცხოვრებისეული თვითმიზნების ნაწილი ითარგმნება მოთამაშის მოტივაციებზე. (გამდიდრება, სტატუსი, საკუთარი წრის პოვნა)
ან რაღაც გარემოში და სიტუაციაში რაღაც ინდივიდუალური როლების მიყოლის საშუალება რომ მოგცეს.

მე მაქ დაახლოებით ეგეთი რამის სურვილი ისტორიულ RPG-ში, რაღაც კონფლიქტი ვითარდება world-ში და "დრო მიდის" მაგრამ შენ პირდაპირ არ ხარ ამაში ჩართული და შენ პირად აგენდას მიყვები. და მინდა რომ ფერმერი, ჯარისკაცი, კურტიზანი, მღვდელი და ეგეთი სხვადასხვა პროფესიები იყოს playthrough-დ. რომლებსაც ეს გლობალური მოვლენები სხვადასხვანაირად ეხება.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#7 » 21 May 2017 02:06

იდეაში გლობალური მოვლენების გარეშე არც უნდა ხდებოდეს იმიტო რო არარეალურია, მარა გააჩნია თვითონ პერსონაჟის კულმინაცია რა იქნება მანდ. ვთქვათ იგივე ფერმერის გზის დასასრული როგორი უნდა იყოს და უნდა იყოს თუ არა უშუალოდ ამ გლობალური მოვლენების გარშემო. მანდ ბევრი რაღაცის დანერგვა შეილება, მარა ყველამხრივ რთულია.

ერთი ვარიანტი რაც ეხა მომდის აზრად.
ვთქვათ ამ ფერმერს შეეძლოს საკუთარი საქმიანობის ინდივიდუალური წარმატების ფარგლებში მიიღოს თამაშის დასასრული, ან გადაერთოს გლობალურ მოვლენებზე, რომელშიც ამ ფერმერის გარუკვეული როლი იქნება გათვალისწინებული და იქ შეიტანოს წვლილი. მარა არა ისე რო საერთო გმირი გახდეს და მხოლოდ მის თავზე გადაწყდეს სამყაროს ბედი. ეგ მომენტი ბევრად ეპიკურს და რეალისტურს გახდის მოვლენას.

ესეთი სტრუქტურით თამაში ძალიან ნოყირერი და უცხო გამოვა, ჯერ მარტო რეფლეიაბილითის ამბავში. პროსტა ამ ინდივიდუალური განვითარების გზების რაოდენობა და ხარისხი გადამწყვეტია + ბოლოს გლობალურ მოვლენებზე თუ გადაერთვებიან, როლები რამდენად კარგად იქნება მასიურ მოქმედებაზე მორგებული.

რაღაც ცხოვრების სიმულაციის ფორმულა დავწერე მგონი...)
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#8 » 21 May 2017 02:18

ნუ ფერმერის მაგალითზე ისტორიული კონტექსტით არის საინტერესო სთორი როგორ გადაურჩება და რაზე წავა გადასარჩენად. ჩემ შერჩეულ პერიოდში მაგალითად საფრთხეები და დილემები ბევრი ქონდათ.
ირღვეოდა მოქალაქეობის და მიწათმფლობელი თავისუფალი კაცის კულტურა. ჯარისკაცად რომაელი/ბიზანტიელი გლეხის მაგივრად დაქირავებული გერმანული ტომები ენაცვლებოდა. იქაური ოლიგარქები იმპერატორის უუნარობას იყენებდნენ და ტონობით მიწებს ყიდულებდნენ და ყმებად ამუშავებდნენ თავის მიწაზე გლეხებს.
ვალში გადავარდნილ გლეხს შეილება ჯარისკაცად მოეწია მუშაობა, ან ვაჟის გაგზავნა ჯარისკაცად, ქალიშვილის ბორდელში ჩაბარება.
ჯარის ან ბანდიტების მიერ ზამთრის პროვიზიების წართმევა.
მტრის მოახლოებისას ქალაქის კედლებში მოხვედრა/ვერ მოხვედრის შანსები.

ოჯახით რო იწყებდე და ქალაქის გარშემო კონფლიქტს როგორ გადაურჩები, რას დაკარგავ, ვის ან რას გაწირავ რომ გადარჩე. ბევრი საინტერესო კითხვა იბადება რაღაც RPG-სა და Pathologic-ის ნაირი თამაშის სინთეზივით.

მერე იგივე სიტუაციებში რომ ჯარისკაცის ან დიდებულის პერსპექტივიდან ითამაშებ და უკვე ეს გლეხი წინაღობაა შენთვის და როგორ მოექცევი და ა.შ.

კარგად რომ დაკავშირდეს სიტუაციები და სხვადასხვა პლეისრუები, ისე რომ გაუსაძლიასად ბევრი კონტენტი არ იყოს დასაწერი საინტერესო ექსპერიენსი პოტენციალს ვხედავ.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#9 » 21 May 2017 02:23

ხო პროსტა გასართობი უნდა იყოს და ეგ ბევრ დამთრგუნველ ვარიაციას აგაცილებს თავიდან. მარა ის რო ერთ მხარეს წასული შეილება სხვა მიმართულებაზე გადახვიდე, ამ გლობალური სიტუაციის გამო, ეგ უკვე ძალიან გაართულებს საქმეს.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#10 » 21 May 2017 02:33

ხო სრული გახსნილობა ძაან რთულია. მაგრამ აი Tyranny-ში რაც ფრაქციების დონეზე ხდება ეგ რო ინდივიდებზე გადათარგმნო და ჭკვიანურად დაგეგმო არ გამოდის ძაან ბევრი კონტენტი, რადგან თითო კვესტის გამოყენება შეგილია 2~3 პერსონაჟზე.

ეგეთი სატესტო კვესტი მაქ დაწერილი, მკვლელობის გამოძიებაზე და კურტიზანი, დიდებული და მერსენარი არიან გარეული. დიდებულმა უნდა ამოხსნას მკვლელობა, კურტიზანმა სხვას დააბრალოს, მერსენარიმ ამოხსნას ხელი შეუშალოს. და საკაიფო რამე გამოვიდა. ვისაც პლეიერი არ თამაშობს პერსონაჟია ინგეიმ და ხელს გიშლის.

რო გავთვალე სადღაც 10~12 ეგეთი კვესტი რომელიც 2~3 ორიჯინს მოიცავს, 5 განსხვავებულ ორიჯინზე საკმარისია და სადღაც 10 თვის სამუშაო ერთი კაცისთვის.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#11 » 26 May 2017 01:19

კი მესმის. ანუ კონკრეტული სიტუაციები სხვადასხვა რაკურსით. ეგ რაღაც კონკრეტულ ცენტრალურ სიუჟეტს მოითხოვს ალბათ, რომელსაც უკვე ყველა თავისი ინტერესის შესაბამისად გაივლის და ცალკე დერსკი თემაა. მარა მე რასაც ვამბობ უფრო MMO-ებში არი მსგავსი სიტუაცია. სამყარო ცალკეა და ყველასია, შენ კიდე შენი პერსონაჟის ფარგლებში რჩები, აკეთებ იმას რაც გისწორდება და პარალელურად რაღაც გარკვეულ მონაწილეობას იღებ მასიურ მოვლენებში (ეგ უკვე MMO ხარისხზეა). მაგ მოდელის მინი ვარიანტი რო იყოს სინგლზე გადმოტანილი სავარაუდოთ მაგარი საინტერესო იქნება, მარა სინგლს ისეთი თვისებააქ რო გლობალური მოვლენების პირადად შენი გადაწყვეტის მოთხოვნილებას აყენებს, იმიტო რო სხვა არავინ არაა )) და ნუ ეგ ლოგიკურია, პროსტა ინოვაცია ის იქნება ამ მოვლენების მიუხედავად პირადად შენ ინდივიდუალურ გზასაც რო ქონდეს დასასრულამდე მისვლის საშუალება. ვთქვათ მონადირეხარ და ბექსთორის ბექსთორით ტოვებ, მარა შეგილია რო მონადირეთ "მოკვდე" და გვერდიდან ადევნო თვალყური მთავარ მოვლენებს. არვიცი რამდენად გასაგებად დავწერე, მარა მგონი შეუძლებელი არ უნდა იყოს, უბრალოდ ამ პირადი გზების, როგორც ვთქვათ პროფესიების უფრო ღრმა დამუშავებაა საჭირო.

აი ვიჩერის ენდინგი გაიხსენე და უფრო კარგად მიხვდები რას ვამბობ. იქ რამდენიმე ლეიერი მთავრდება, გერალტის და ცირილასი ცალკე, სხვა პერსონაჟების ცალკე და გლობალური ვითარების ცალკე. ანუ თამაშის მაშტაბები უკვე ბუნებრივ მოთხოვნილებას აჩენს მაგისას, ბევრი ხალხის საერთო ისტორიაა და არა ვთქვათ ერთი გმირის რომელიც ყველას გადაარჩენს.

პ.ს. თითონ როლფლეი ელემენტებზეც რო ვილაპარაკეთ ზევით მაგას დაუბრუნდები. ეხა ამ სურვაიველებმა გააჩინა რამდენიმე საკაიფო მექანიკა, რაც უშუალოდ დროზე და რესურსების მენეჯმენტზეა აწყობილი + გარემო ფაქტორები, როგორიცაა სიცივე, სიცხე და ა.შ. პირველი მექანიკა სერიოზულ RPG-ში ჯერ მგონი არ გამოუყენებიათ, მარა გარემო ძაან საკაიფოდ მოარგეს ზელდას და ეგ უკვე სტანდარტი გაიჩითება სავარაუდოთ (ამ ვიდეოზე გამახსენდა). რაღაც მსგავსი ვეშები იყო ადრეც, მარა აქ ერთერთი მთავარი მექანიკაა თამაშის და სამყაროს ალბათ მაგრად აცოცხლებს.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#12 » 26 May 2017 06:00

შენ ინდივიდუალურ გზაში გულისხმობ ავტორის მიერ გაწერილ სიუჟეტს რომელიც შენი პერსონაჟის პირად გზას ეხება თუ შენი როგორც მოთამაშის მიერ, პერსონაჟის ბუნებიდან გამომდინარე დასახულ მიზანს?

სურვივალს რაც შეეხება, ეგ ექსპერიენსია ზუსტად Skyrim-ში და Elder Scroll თამაშებში ზოგადად. როცა მოდებს დააყენებ განსაკუთრებით. მე ეგრე ვთამაშობდი სკაირიმს. მეწერა მოდი რომელიც მთავარ სიუჟეტს სკიპავდა და რაღაც რენდომ გამოქვაბულთან ან ქალაქში მასპაუნებდა რაღაც აღჭურვილობით. საიდანაც ეგრევე ირთვებოდა ფანტაზია და დავეხეტებოდი სამყაროში ისე რომ არცერთ მთავარ ქვესტს არ ვაკეთებდი. რანდომ მისიებს ვასრულებდი და ჩემ პირად მიზნებს მივყვებოდი.

ნუ როლი შეზღუდული იყო Adventurer-ით, მაგრამ ყველაფერი მქონდა მაგ როლის დასაკმაყოფილებდად. ყინვაში სიცივის მოდი ირთვებოდა, ჭამა მჭირდებოდა. ცივ მდინარეში ვერ შევტოპავდი უნდა მეპოვნა ხიდი ან მეჩხერი ადგილი. ცეცხლი უნდა დამენთო, უნდა მეპოვნა დასაძინებელი ადგილი. მჭირდებოდა ფული რომ რესურსები მეყიდა და მაგისთვის უნდა მემუშავა.

მოროვინდში კიდევ მეტი არჩევანი იყო და ზუსტად მაგ სქემას მიყვებოდა რაც დასახე. გქონდა მთავარი მისია გადამრჩენლის, მაგრამ მაგით არაფერი მთავრდებოდა და მაგის გარდა გქონდა პირადი განვითარების უამრავი გზა.
ჰლაალუ ვაჭრით საკუთარი ქონების და მიწების წინ წაწევა იყო შენი მიზანი და მაგაზე ჩალიჩობდი. რედორანით მოროვინდის ჩახლართულ ტრადიეციებში და მის დილემებში ებმებოდი. ღირსების, პატრიოტიზმის, ხალხის დაცვის და პირადი ინტერესებს შორის ჭიდილი იყო.
ტელვანის საკუთარი მაგიური ექსპერიემენტების თემა აკლდა რაც ნაკლებად თვითმყოფადს ხდიდა, მაგრამ როგორც ინდივიდუალის პირადი ინდივიდუალური ძალაუფლების მოპოვების და ასეთივე გავლენიან ინდივიდუალებს შორის გზის გაკვალვის საინტერესო თემა იყო.
მაგების გილდიაში სამეცნიერო კარიერას მიყვებოდი. ექსპედიციებზე დადიოდი, ცოდნას აგროვებდი და კოლეგების შურით გამოწვეულ მაქინაციებში ნავიგაციას ცდილობდი, და შიდა ინტრიგებს უპირისპირდებოდი.
ტრიბუნალის რელიგია სულიერ კრიზისში მყოფი ხალხისთვის იმედის მიცემას და იგივე წნეხის ქვეშ საკუთარი ძალაუფლების და როლის მნიშვნელობაზე იყო. დაუცველი ხალხის მკურნალობა, დიდი რელიგიური სიმბოლიზმით დატვირთული არტიფაქტების პოვნა და მტრის მიერ გამოწვეული უიმედობის და გარდაუვალობის ბურუსის დადებითი მაგალითებით შემსუბუქება.

და კიდევ ბევრი გილდია იყო რომელიც გაძლევდა როლის თამაშის და ბოლომდე მიყვანის საშუალებას. იმპერიალების რელიგია მისიონერობაზე იყო და უცხო ქვეყანაში საკუთარი კულტურის შეტანაზე და შენთვის უცხო და მიუღებელ კულტურის ნაწილებს როგორ მოექცეოდი. მორაგ ტონგი დაქირავებულ მკვლელის როლში გსვავდა, ოღონდ ოფიციალურად სანქციონერებულის და საკუთარი ღირსების პრინციპებზე მოქმედის რომელიც პოლიტიკური ბალანსის დაცვას ეხმარებოდა და კონფლიქტების დიდ მაშტაბებზე ესკალაციებს უშლიდა ხელს. იმპერიის ლეგიონერი დამპყრობელი ჯარისკაცის თემა იყო.

ქურდების და მეომრების გილდია შედარებით უფრო მარტივი და დაუმუშავებელი იყო. ერთი რაღაც ფსევდო რობინ ჰუდის როლში გსვავდა მეორე ძაან მარტივი იყო მექანიკურად რომ მერცენარის როლი მოგერგო წესიერად.

ედონში მერე კიდე იმპრიალების ვაჭრული კორპორაცია ავანტურისტის როლში გსვავდა და კოლონიის ჩამოყალიბება შეგეძლო.

თავიდან რათქმა უნდა ყველაფერ შესაძლოს ვხურავდი, მარა მერე უკვე პერსონაჟებს ვქმნიდი რომლითაც ვაბშე ვიკიდებდი მეინ ქვესტს და ვთქვათ მარტო ერთ გილდიაში წევრიანდებოდა ის პერსონაჟი და თავისი ცხოვრებისეული გზა ქონდა რომელიც რაღაც მომენტში მთავრდებოდა და მერე სხვა პერსონაჟს ვიწყებდი სხვა გზით.

ანუ ძალიან ძლიერი საწყისი ქონდა სწორედ მასეთი RPG-სთვის პროსტა ცოტა გეიმპლეის მრავალფეროვნება და ქვესტების რამდენიმე გზით გასვლა ჭირდებოდა რომ იმენა სრულად ეგეთი ყოფილიყო.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#13 » 26 May 2017 12:07

შენით არჩეული ვერ იქნება თუ რაღაც დონეზე დეველოპერმა არ მოგცა ეგ თავისუფლება. ზუსტად მაგას ვგულოსხმობ რაც დაწერე. მე ხო მოგიყევი ჩემი მოროუვინდის ისტორია, ვერ ვითამაშე. ზუსტად მაგას ვგულისხმობ რასაც მაგ თამაშში გილდიები ქვია. ანუ ამ "გილდიების" მრავალფეროვნება, ღრმა დამუშავება და თავისი ინდივიდუალური თამაშის ენდინგი უნდა ქონდეს + რასაც პლიუს იქნება მეინ ქვესთი რომელსაც ან გაყვები, ან გაუშვებ საკიდზე. ესეთი კონცეფცია იქნებოდა ალბათ საუკეთესო როლფლეისთვის. + ის სურვაიველ ელემენტები რაც მოდებით გეყენა, ოღონ ოფიციალური თამაშის კონტენტის სახით.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#14 » 26 May 2017 16:22

ეს ყველაფერი კიდე ეჩეხება იმ პრობლემას რომ რეალურად ძალიან ცოტა კარგი სათამაშო მექანიკა არსებობს ეხლა ამ პროფესიების გამოსახატად.

განსაკუთრებით როცა კიდე ემატება სტატისტიკები და პერსონაჟის განვითარების სისტემა RPG-ში.

ძირითადათ კარგად მუშაობს რაც ფიზიკურ მოქმედებას მოითხოვს და უფრო აბსტრაქტული პროფესიები პრობლემატური ხდება ძალიან, რაღაც დიალოგის, მინიგეიმების და სიმულაციის სისტემების სწორე კომბინაცია ჭირდება სიტყვაზე მღვდელი ან მოხეტიალე მუსიკოსი ან მწერალი რომ იყო თამაშში. და ბევრად ადვილად ერღვევა ეგ საჭირო იმერსია პატარა შეცდომითაც კი დეველოპერის მხრიდან ვიდრე სიტყვაზე კომბატში ან ნადირობაში.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#15 » 26 May 2017 19:38

არამგონია ცოტა რო იყოს, იმიტო რო მოქმედება უამარავი სახეობისაა უბრალოდ მექანიკა არააქ მორგებული, ან უბრალოდ ეგ მექანიკა ჩვეულ RPG გარშემო არ მოიაზრება. თან მითუმეტეს შუა საუკუნეებში გაცილებით ბევრი მოქმედება ჭირდებოდა ხალხს ვიდრე ეხა. მარტო მაგ პერიოდის პროფესიები რო აიღო უამრავ მოქმედებას წააწყდები რაც შეილება რო რაღაც სახით გადაიტანო თამაშში. აი ექიმით ვითამაშებდი სიამოვნებით მაგალითად. ან რავი რამდენი დავიწყებული პროფესიაა რაც საინტერესო ქინებოდა, თან ერთ სფეროში რამდენიმე აქტივობის კონბინირება შეილება, რაც აზრობრივად ერთმანეთთან ახლოა, მარა ნუ ეგ უკვე შორს წავედი.

პერსონაჟის განვითარების სისტემა RPG-ში

პერსონაჟის განვითარების სისტემა ყველას თავისი უნდა ქოდნეს ალბათ :whitewolf:
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#16 » 26 May 2017 20:30

უკვე არსებულ და გაკვალულ მექანიკებს ვგულისხმობდი. ანუ კი მოსაფიქრებელია საერთოდ ახალი რამ და მაგ მხრივ ვთქვათ რამდენიმე ეგეთი პროფესიის ჩადება კაი რთული თემაა. უფრო ეტაპობრივად თუ შეიქმენბა ეგეთი თამაშები. ერთში ფერმერი იქნები, მეორეში ექიმი და ა.შ. და მერე ვინმე უკვე ყველას ერთად ჩადებს.

მექანიკების მორგება კი. მაგრამ მანდ შემოდის ორი სახის სიღრმე. ერთი არის ექსპერიენსის თემა თვითონ, ანუ გარკვეული მინი გეიმების და აქტივობების მექანიკებად შეკვრით შეილება შექმნა კაი ნარატიული ექსპერიენსი მაგ პროფესიის.

მაგრამ ეგ რაღაც ჩრდილების თეატრივითაა, მარტო ეგ RPG-ს ნაირი თამაშისთვის რომ სრულფასოვანი "კლასი" იყოს არაა საკმარისი. სტრატეგია, ჩელენჯი, მიზნამდე მიღწევის ბევრი გზა (რომ სხვადასხვა ბილდებს აზრი ქონდეს), ინვენტარი, replaybility-ს დონე და სტატებიც ჭირდება.

და ამასთან ეს ყველაფერი უნდა იყოს გასართობი და ადვილად მისაღები. ანუ რაღაც ზაუმნი უნიკალური ინდი თამაშივით არ უნდა ითამაშებოდეს.

კომბატზე იმიტო მიდის ამდენი თამაში ბოლოს რომ მანდ ეგ ყველაფერი ერთიანდება. კარგად გაკეთებული ტაქტიკური კომბატი ცდება უბრალო "მაჩილავის" მუღამს, ბევრი სიღრმე და განზომილებები აქ რომელიც ბევრ დონეზე ერთად გაჩელენჯებს და გასიამოვნებს.

ამიტომ ალბათ თავიდან უფრო Roleplay და სთორის პონტში გაივრცობა ეგ პროფესიები RPG ჟანრში და მექანიკურად უფრო სიმულაციებში დაიხვეწება, მანამ სერიოზულ კვეთას ნახავს ორივესი.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#17 » 26 May 2017 20:39

აი მაგალითად ფერმერის თემა არის განვითარებული ამ RPG-ში და 50/50 ხარ ფერმერი და Adventurer
http://store.steampowered.com/app/424250/Balrum/
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#18 » 26 May 2017 22:49

კი, მთლიანად ექიმზე რო იყოს დაფუძვნებული ეგეთი კუთხით მაგარი რთული იქნება და ძირითად მექანიკას ვერ შეცვლი შენი მინი გეიმები, პროსტა კომბინირება შეილება მარტივად. ეხა მაგ RPG-ში ფერმერიც ხარ და კომბატიც არი. ჩვენ რაც ვთქვით, აი მაგალითად პირდაპირ ფერმერი კი არ იყო, რამე ფრაქციაში შედიოდე და ის იყოს მერე მიდრეკილი ორიგინალური ექსფერიანსისკენ, ეგ უკვე მოგცემს მარტივად რაღაც უნიკალური იდეების დამატების საშუალებას. ძირითადი მაინც კომბატი იქნება და ის საერთო სთორი მოვლენები რაც ვთქვი, მარა შეგეძლება გადახვევა და ამ ფრაქციებით გარკვეული ენდინგის მიღება.

ანუ იდეაში პირადპირ თუ ავიღებთ პროფესიებს უფრო ფუნდამენტური დაჭირდება, მარა არაა ეგ აუცილებელი. თან ფრაქციებს + საიდ ქვესთებიც ხო იქნება და ეგ უფრო მრავალფეროვანს გახდის.

პ.ს. მაგალითად ბეისიქ პერსონაჟის განვითარების ხე რო იყოს და ფრაქცია რამე უნიკალურ სკილებს რო გიხსნიდეს რამდენიმეს.
კვაზი-mode

User avatar
hellwalker
Posts: 3603
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#19 » 26 May 2017 23:19

აი ეგ ფრაქციების ენდინგს როგორს გულისხმობ ვერ მივხდი. ანუ ლოგიკური დასასრული კარიერული წარმატებაა მაგ შემთხვევაში. გრანდმასტერი გახდე ან რაღაც მნიშვნელოვან წარმატებას მიაღწიო.

ან რაღაც პროფესიული კუთხით მნიშვნელოვანი მოვლენა. სიტყვაზე ფერმერით რაღაც სოციალური უფლებები მოიპოვო და დიდებულების კორუფცია შეამსუბუქო რომელიც გჩაგრავს. ექიმით რაღაც განკურნო ან მისაღები გახადო შენი პროფესია ხალხისთვის უფრო და ა.შ.

ანუ მთლიანობაში იმ გარდამტეხ მომენტს ვერ ვხვდები ზუსტად რაზეც ლაპარაკობ. ანუ თითქოს ეგ ყველაფერი უკვე არის ზოგ RPG-ში. მაგალითად იგივე ფრაქციის მომენტი Gothic-ში როცა ბერი და მეიჯი ხდება და გეხსენება ეგ გზა. ან Dnd-ში ყველა კლასს თავისი ორიჯინი და სკილები რო აქ სახასიათო.

Age of Decadence -შია კიდე ფრაქციები რომელსაც "ლაითად" უერთდები, შეგილია უღალატო, ჩაუშალო საქმე ან შიგნით საქმე წინ წაიწიო. მთლიანობაში პირად ინტერესებზეა მთელი თამაში და არა სთორის მიყოლაზე. ვაჭარი, ასასინი, არქეოლოგი, ჯარისკაცი, მერსენარი და ა.შ.
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
Riddick
Posts: 7724
Contact:

Re: What Is Modern Roleplay?

Unread post#20 » 26 May 2017 23:43

ხო მარა ეგ იმიტო არი რო მთავარი მოვლენებისკენ მიყავხარ, ცენტრალური სიუჟეტისკენ. გოტიკში ჯერ ხდები მაგიკოსი და მერე შეგილია ორკების დამარცხება როცა უკვე მაგიას დაამუღამებ. მაგ კუთხით მიყვები შენც და მაგიტო გესახება კარიერულ წარმატებათ მარტო. მარა მე ვამბობ რო ფრაქციულად რამე წარმატებისკენ კი არ მიდიოდე, თავისი სიუჟეტი ქონდეს, რომელშიც ამბავზე იქნება მთავარი აქცენტი და არა იმაზე რო ბოლოს გამოცდილი და ძლიერი ტიპი გაიჩითები მეინ ქვესთისთვის და ყველას გადაარჩენ. ანუ პირადი და არა სამყაროს მოვლენების დონის კულმინაცია უნდა წარმოიდგინო, ვთქვათ მაქსპეინის ამბავი. რთულია ესე ახსნა.

აი ვთქვათ ქურდების გილდიაში რო შედიოდე და ცალკე სიუჟეტური ხაზი რო ქონდეს თავის ენდინგით (ებით, რომელში ერთერთიც იქნება კაკრას მეინ ქვესტზე წასვლის პერსპექტივა). ფაქტიურად რამდენიმე, სრულიად ერთმანეთისგან განსხვავებული სრულფასოვანი სთორი იგულისხმება ესეთ კონცეპტში (რომლებიდანაც ყველას ოფციონალურად შეულია სამყაროს მოვლენების სთორიზე ან გასვლა ან დაკდიება). ანუ სქემა უნდა დავხატო რო ეგ მიგახვედრო კარგად ალბათ, რთულია ესე.
კვაზი-mode

Return to “Gamer”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests