ICO, Review

თამაშის < ანონსი < რელიზი < გამოცდილება < მიმოხილვა < სპეც
User avatar
Spawn
Posts: 157

ICO

Unread post#1 » 20 Dec 2009 21:31

>>>

ICO

  • შემქმნელები: Team ICO
  • დირექტორი/დიზაინერი: Fumito Ueda
  • გამომცემელი: Sony Computer Entertainment
  • კომპოზიტორი: Michiru Ōshima
  • პლატფორმა: Playstation 2
  • ჟანრი: Advanture/Puzzle
  • გამოსვლის თარიღი: 2001
ზოგიერთი საგნის გაგება ცოტა გვიან ხდება ხოლმე. თამაში რომელიც საყოველთაოდ იყო ცნობილი როგორც საკულტო, მაინც დიდხანს იყო ჩრდილში და გაიხსენეს ის მხოლოდ მეორე ჩრდილის Shadow of Colossus-ის შემწეობით. ორი თამაში რომელიც შექმნილია ერთი და იგივე ავტორების მიერ, საუკეთესოდ ავსებს ერთმანეთს. ყველაზე თავგადაკრულმა მოთამაშეებმა მაშინვე შეამკეს Shadow of Colossus-ი - ICO-ს პრექუელად. თუმცა, პირდაპირი მინიშნებები არ არსებობს. ამ სხვადასხვა 2 თამაშს ისეთი საერთო ელემენტებიაქვთ აქვთ განსაკუთრებით სპირიტული მხრიდან, რომ მსგავსების ამოცნობა იქ გადაიქცევა ნამდვილ დღესასწაულად, მიუხედავად იმისა რომელი თანმიმდევრობით ითამაშებთ.

>>>

რქიან ბიჭს წირავენ მსხვერპლად სოფლის აყვავებისათვის. რიტუალის წარმოშობა გაურკვეველია, მაგრამ როგორც ჩანს, ასე ექცეოდნენ ყველა ბავშვს რომელიც რქებით იბადებოდა. ის მიჰყავთ მიტოვებულ კუნძულზე, ციხე-სიმაგრეში და აწვენენ ქვის სარკოფაგში. შემთხვევით გაბზარულმა სარკოფაგის საყრდენმა კი შეუწყო ხელი ბიჭის განთავისუფლებას. ბიჭი იწყებს ციხესიმაგრის გამოკვლევას და პოულობს უცნაურად მანათობელ გოგონას, რომელიც ჩაკეტილია ჭერის ქვეშ გალიაში. ის ათავისუფლებს მას, მაგრამ მაშინვე - გოგონას იტაცებს რაღაც შავი დემონი. ბიჭი იღებს ჯოხს და გაათავისუფლებს გოგონას დემონისაგან, წყვილი ტყვეები აცნობიერებენ თავიანთ მდგომარეობას და ხვდებიან რომ ახლა სჭირდებათ მხოლოდ თავის დაღწევა ამ ციხე-სიმაგრიდან.

>>>

თქვენ მოგიწევთ გაიაროთ რთული გზა, უამრავი დაბრკოლების გადალახვით. ბიჭმა, სახელად ICO, გარკვეულ წილად საფუძველი ჩაუყარა პერსის პრინცს, რადგან გააჩნია მსგავსი მოძრაობები: მას შეუძლია გადახტეს დიდ მანძილზე, იქანაოს თოკებზე, კარნიზებზე ჩამოკიდებულმა იაროს ხელებით, და გადააადგილოს საგნები. თუმცა პლათფორმული მახასიათებელი საკმაოდ სუსტად არის გამოხატული, ICO ხომ თავისებურად ტოპოლოგიური ქუესთია, სადაც ბევრად მეტი უნდა იფიქრო ვიდრე ირბინო და იჩხუბო. თქვენს გვერდით არის გოგონა სახელად Yorda, სუსტი და უმწეო რომელსაც თქვენსავით მოხერხებულად არ შეუძლია ხტომა და ხოხვა, მაგრამ მას გააჩნია ჯანოსნური ძალა, რომ გააღოს მოჯადოვებული კარიბჭე. თქვენ გჭირდებათ ერთმანეთი, და ამიტომ ბიჭს უწევს ეძებოს ისეთი გზები რომელთა გავლა გოგონას შეუძლია მისი დახმარებით.
მას მოუწევს გაააქტიუროს ყველანაირი გამომრთველები, ჩამოწიოს ხიდები, ააფეთქოს დაბრკოლებები და გააკეთოს კიდე ბევრი სხვა რამ.

მინიმალიზმი, იზოლაცია და ჩაღრმავება - არის თამაშის დამახასიათებელი ნიშნები. ბევრი პერსონაჟის არ არსებობა, გულგრილი გარემო, რომელიც თავის ცხოვრებით ცხოვრობს.
ქარის და ტალღების ექოთი მგრგვინავი მაღალი ხიდები, ცეცხლის ტკაცუნი, ციხე-სიმაგრის სანათებში, მიტოვებული მშენებლობები, ძველი რელსები და ჟანგიანი მილები... თუ გითამაშიათ Myst მაშინ უნდა იცნოთ ეს ატმოსფერო, შუა საუკუნეების და ადრეული ინდუსტრიული სტილის ნარევი.
თამაშის ფერთა გამას აკლია მკვეთრი ფერები, გამოსახულება თითქოს გაიცრიცა, როგორც ძველ კინოფირზე: გასაოცარი ყურადღება არის დეტალების მიმართ - როგორ დახვეწილად და ფრთხილად დადის გოგონა, როგორ ფრიალებს ქარისაგან ტანსაცმელი და ცეცხლი. როგორ ეცემა ჩრდილი ფაკელებიდან და ეს ყველაფერი გაკეთებულია 3D-ში, თითოეული ნაწილი... და ძალიან მნიშვნელოვანია ემოციური კავშირები.

>>>

ICO-ში ისე როგორც Shadow of Colossus-ში ლაპარაკობენ გაუგებარ ენაზე, და ამასთან ასეთი ენა არის ორი, ICO-ს არ ესმის გოგონას ენა და პირიქით. მარა არ შეუძლია Yorda-ს მარტო მიტოვება - შავ დემონებს არ ძინავთ ამიტომ თამაშის მთავარი თვისება არის მათ შორის ფიზიკური კონტაქტის არსებობა. Yorda-ს შეუძლია უკან გაყვეს ICO-ს ან მიირბინოს მის დაძახებაზე, მაგრამ ყოველთვის ვერ ხვდება როგორ გააკეთოს რამე უკეთესად, და უფრო ხშირად ყურადღება ეფანტება რაღაც ჩიტების ყურებაში. მას ხომ არც ისე ბევრი უნახავს, გალიაში ჯდომისას. ამიტომ მოგზაურების საუკეთესო ხერხია - წაიყვანო იგი ხელჩაკიდებულმა. როდესაც ის ხტება უფსკლულზე მხოლოდ ICO-ს შეუძლია ხელი ჩაჭიდოს და ზემოთ ამოიყვანოს. მხოლოდ ICO-ს შეუძლია გამოსტაცოს დემონების შავ თათებს. უნდა ჩაავლო მას ხელი და გაიქცე, და ჯოისტიკის ვიბრაციით იგრძნობ როგორ უჭირს მას სირბილი და ბორძიკობს, მაგრამ არ უნდა მიაქციო ამას ყურადღება, რადგან გადამრჩენი კარები უკვე იქვეა. ან უნდა შეანელო ნაბიჯი და მისცე მას საშუალება მშვიდად იაროს. ამ ყველაფერში მთავარია სწორედ კონტაქტი, ხელები ერთმანეთისაკენ მიილტვიან და აი თქვენ უკვე ერთად ხართ, და ესეიგი ყველაფერი ჯერ-ჯერობით კარგადაა. ეს ყველაფერი თამაშის ბოლოს წარმოშობს ერთ-ერთი უმაღლეს დრამატულ მომენტს, რის შესახებ მე რათქმაუნდა არაფერს გეტყვით.

ICO-ს სრული ისტორია გამოცანად რჩება, მაგრამ თამაშის მსვლელობაში ჩვენ მაინც შეგვიძლია გარკვეული საკითხები გავარკვიოთ, მაგალითად რატო იყო Yorda ციხე-სიმაგრეში და რა ხვედრი ელოდა მას. ასევე ჩვენ შეგვიძლია გადავწყვიტოთ, ინდივიდუალურად, მართლაც არის თუ არა Shadow of Colossus-ი ICO-ს პრექუელი.
ასე რომ ყველაფერი რაც შემიძლია საბოლოოდ ვთქვა - არ გამოტოვოთ ეს შედევრი.
God made the priest – devil made the skomorokh

User avatar
hellwalker
Posts: 5840
Contact:

ICO

Unread post#2 » 20 Dec 2009 22:43

მაინტერესებს მაგრად ესეც და Shadow of the colossus
O Elbereth! Gilthoniel!
We still remember, we who dwell
In this far land beneath the trees,
Thy starlight on the Western Seas.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6136

ICO

Unread post#3 » 21 Dec 2009 00:37

შედევრია ორივე <3333, ანალიზებს ვკითხულობდი ხოლმე ამათ სთორიზე და world ის სავარაუდო ისტორიებზე, აქ უფრო სასახლის არქიტექტურა მევასება და shadow-ში მთელი world : D
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Riddick
Posts: 11696

ICO

Unread post#4 » 10 Feb 2010 18:09

Shadow of the colossus :love: მარა ამის თამაში ვეღარ მოვახერხე, დრო თუ მექნა ყველაპონტში ჩაუჯდები...

Walter
Posts: 14

ICO

Unread post#5 » 10 Feb 2010 18:16

შედევრია
ICO Team-ის ინდივიდუალურობა კარგად ჩანს ნაწარმში.

User avatar
SLaYeR
Posts: 6136

ICO

Unread post#6 » 16 Mar 2010 16:52

ძალიან საინტერესო თეორიები მოვაგროვე Ico-ზე და Shadow of Colossus-ზე პროსტა რა ტარგმნის იმას
From the shards of tattered dreams I rose, unwilling. Tossed upon tides of pain that flowed and ebbed and left me searingly awake and more revoltingly... alive.

Return to “Products”



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


cron