Relic Entertainment, BioWare, Riot Games და Volition Inc წამოსული ხალხის მიერ ჩამოყალიბებულმა Hinterland Games კომპანიამ თავის პირველი პროექტი წარმოადგინა - The Long Dark. თამაში ეპიზოდებად იქნება დაყოფილი, ხოლო მისი ჟანრი - პირველი პირის სურვაიველი გახსნილ სამყაროში. მთავარი გმირი ულიამ მაკკენზი, სპეციალობა - პილოტი.
სათამაშო პროცესი სავარაუდოთ საკმაოდ მედიტაციური იქნება. მასში ვერ ნახავთ მასიური მუტანტების შემოსევას, ან კუთხიდან გამომხტარ რვაფეხა საფრთხობელას მოგლეჯილი ყბით. ამ ყველაფრის მაგივრად ჩვენს მთავარ გმირს შესაძლოა უბრალოდ მგელი გამოეკიდოს, რომელის მოკვლაც ულიამს ჩვეულებრივი იარაღიდან არ გამოუვა (მსგავსი ფუფუნების საგნებით არავინ გაგანებივრებთ). უმეტეს შემთხვევაში მტაცებლის მოგერიების ერთადერთი საშუალება ჩვეულებრივი ცეცხლი იქნება.
სხვათაშორის, კოცონი არამხოლოდ ჩვენს წინააღმდეგ განწყობილი ცხოველებისგან თავ დასაცავად, არამედ სითბოს მოსაპოვებლადაც გამოიყენება, სითბოსი რომელიც მაკკენზის ორგანიზმში გამუდმებით კლებულობს. საერთოდ შემქმნელები სურვაიველის თემას საკმაოდ საფუძვლიანად მიუდგნენ: მოგვიწევს ბრძოლა შიმშილთან, წყურვილთან, სიცივესთან და დაღლილობასთან, ასევე კილოკალორიების ბალანსის გამუდმებული კონტროლია საჭირო.
თავიდან გიმირი მცირე რაოდენობის ენერგიით იწყებს, რომელიც გარკვეული მოქმედებების განხორციელების შემდეგ საკმაოდ ჩქარა დაგეხარჯებათ. სიარული "კალორიები" ღირს. ისინი ერთ ადგილას დგომის დროსაც იხარჯება, მაგრამ უფრო დაბალი დოზებით. რაც უფრო მაგრად ცივა, პილოტის სხეულის გათბობას მით უფრო მეტი ენერგია ჭირდება. დათოვლილ ტყეებში დაუღალავი სირბილი არ გამოვა - დროთაგანმავლობაში თავშესაფარის მოძებნა, ხოლო შიგნით კი ცეცხლის დანთება მოგიწევთ.
მაგრამ, როგორც ჩანს The Long Dark თამაშისას, თქვენ მთავარ პრობლემას სიცივე, ან ძილი არ წარმოადგენს. რესურსების გარდაუვალი ამოწურვადობის პირობებში, ჩვენი ერთერთი მთავარი მიზანი სხვა გადარჩენილებთან შეხვედრის თავიდან აცილებაა. მათ ჩვენი შრომის შედეგად მოპოვებული რესურსების წართმევა რომ მოუდეთ? პლიუს ამას, გამოუსადეგარობის გამო უილიამ მაკკენზისაც ხო იქვე მიასიკვდილებენ...
"ებრძოლე ყველას რაც მოძრაობს, გადარჩენისთვის" რეჟიმის გარდა, დეველოპერები სერიოზული მორალური გადაწყვეტილებების წინაშეც დაგვაყენებენ. ისინი კაცობრიობის საბედისწერო მომენტებზე ლაპარაკობენ. ანუ გარკვეულ სცენებში თავის შეწირვის და მთლიანი რასის გადარჩენის საშუალება გვექნება, ან შეიძლება პირიქითაც მოვიქცეთ და საკუთარი კეთილდღეობა ვამჯობინოთ.
სიუჟეტურ რელსებზე მყარად დგომის გარეშე, თამაშში რათქმაუნდა ვერანაირი მორალური არჩევანის და თავგანწირვის მომენტების შეტანა ვერ გამოვიდოდა. ასე რომ საუბარი არა მხოლოდ უზარმაზარ სენდბოქსში მოგზაურობაზე (მაგრამ მსგავსი რეჟიმი თამაშში მაინც იქნება), არამედ სრულფასოვან სცენარზე აყობილ პროექტზეც გვაქვს.
სათამაშო პროცესი სავარაუდოთ საკმაოდ მედიტაციური იქნება. მასში ვერ ნახავთ მასიური მუტანტების შემოსევას, ან კუთხიდან გამომხტარ რვაფეხა საფრთხობელას მოგლეჯილი ყბით. ამ ყველაფრის მაგივრად ჩვენს მთავარ გმირს შესაძლოა უბრალოდ მგელი გამოეკიდოს, რომელის მოკვლაც ულიამს ჩვეულებრივი იარაღიდან არ გამოუვა (მსგავსი ფუფუნების საგნებით არავინ გაგანებივრებთ). უმეტეს შემთხვევაში მტაცებლის მოგერიების ერთადერთი საშუალება ჩვეულებრივი ცეცხლი იქნება.
სხვათაშორის, კოცონი არამხოლოდ ჩვენს წინააღმდეგ განწყობილი ცხოველებისგან თავ დასაცავად, არამედ სითბოს მოსაპოვებლადაც გამოიყენება, სითბოსი რომელიც მაკკენზის ორგანიზმში გამუდმებით კლებულობს. საერთოდ შემქმნელები სურვაიველის თემას საკმაოდ საფუძვლიანად მიუდგნენ: მოგვიწევს ბრძოლა შიმშილთან, წყურვილთან, სიცივესთან და დაღლილობასთან, ასევე კილოკალორიების ბალანსის გამუდმებული კონტროლია საჭირო.
თავიდან გიმირი მცირე რაოდენობის ენერგიით იწყებს, რომელიც გარკვეული მოქმედებების განხორციელების შემდეგ საკმაოდ ჩქარა დაგეხარჯებათ. სიარული "კალორიები" ღირს. ისინი ერთ ადგილას დგომის დროსაც იხარჯება, მაგრამ უფრო დაბალი დოზებით. რაც უფრო მაგრად ცივა, პილოტის სხეულის გათბობას მით უფრო მეტი ენერგია ჭირდება. დათოვლილ ტყეებში დაუღალავი სირბილი არ გამოვა - დროთაგანმავლობაში თავშესაფარის მოძებნა, ხოლო შიგნით კი ცეცხლის დანთება მოგიწევთ.
მაგრამ, როგორც ჩანს The Long Dark თამაშისას, თქვენ მთავარ პრობლემას სიცივე, ან ძილი არ წარმოადგენს. რესურსების გარდაუვალი ამოწურვადობის პირობებში, ჩვენი ერთერთი მთავარი მიზანი სხვა გადარჩენილებთან შეხვედრის თავიდან აცილებაა. მათ ჩვენი შრომის შედეგად მოპოვებული რესურსების წართმევა რომ მოუდეთ? პლიუს ამას, გამოუსადეგარობის გამო უილიამ მაკკენზისაც ხო იქვე მიასიკვდილებენ...
"ებრძოლე ყველას რაც მოძრაობს, გადარჩენისთვის" რეჟიმის გარდა, დეველოპერები სერიოზული მორალური გადაწყვეტილებების წინაშეც დაგვაყენებენ. ისინი კაცობრიობის საბედისწერო მომენტებზე ლაპარაკობენ. ანუ გარკვეულ სცენებში თავის შეწირვის და მთლიანი რასის გადარჩენის საშუალება გვექნება, ან შეიძლება პირიქითაც მოვიქცეთ და საკუთარი კეთილდღეობა ვამჯობინოთ.
სიუჟეტურ რელსებზე მყარად დგომის გარეშე, თამაშში რათქმაუნდა ვერანაირი მორალური არჩევანის და თავგანწირვის მომენტების შეტანა ვერ გამოვიდოდა. ასე რომ საუბარი არა მხოლოდ უზარმაზარ სენდბოქსში მოგზაურობაზე (მაგრამ მსგავსი რეჟიმი თამაშში მაინც იქნება), არამედ სრულფასოვან სცენარზე აყობილ პროექტზეც გვაქვს.